Publiczny Terminal Promowy z rampą ro-ro w Gdyni kosztował 292 mln zł. Ta jedna z najbardziej spektakularnych inwestycji, jaka powstała w Porcie Gdynia. Budowa trwała ponad dwa lata.
Obiekt zakłada możliwość korzystania z niego kilku operatorów
oraz przyjmowania różnych promów. Na Publicznym Terminalu Promowym
zamontowano innowacyjną rampę oraz rękaw. Terminal mieści się przy
Nabrzeżu Polskim. Inwestycja, za którą odpowiada Zarząd Morskiego Portu
Gdynia, jest jednym z największych tego typu projektów realizowanych na
terenie gdyńskiego portu od pół wieku. Przy nowym terminalu będą cumować
promy o różnej długości realizujące połączenia Stena Line oraz
Polferries Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Nowy terminal - nowe możliwości
Pozwoli on na cumowanie jednostkom o długości do 245 metrów (przy Nabrzeżu Helskim, gdzie promy cumują obecnie, ograniczenie to wynosi 175 metrów). Wśród zalet inwestycji wymienić trzeba doskonałe skomunikowanie z autostradą A1 i międzynarodowym systemem dróg i autostrad. W Gdyni pojawi się również opcja zasilania promów energią elektryczną z nabrzeża. Ekologiczne rozwiązanie, znane jako cold ironing, coraz częściej stosowane jest w najpopularniejszych portach.