• <

Wynik wyszukiwania - " obce bandery" - Wiadomości

TSUE i marynarze, czyli o tym jak Unia zjada własny ogon

O co chodzi? Chodzi o pracę na statkach pod wygodnymi banderami. Otóż – o czym nie jest zbyt powszechnie wiadomo – marynarze zatrudnieni na tych statkach, nie mają ubezpieczeń społecznych. Armator na statku pod wygodną banderą może zatrudnić załogę statku płacąc gołe wynagrodzenie, bez tzw. uzusowienia. Które to uzusowienie, tak przy okazji, jest zmorą pracodawców a źrenicą oka związków zawodowych.
04.10.2020

Rząd przyjął projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych innych ustaw

Zmiany w sprawie minimalnego poziomu wyszkolenia marynarzy w zakresie obowiązku przekazywania do Komisji Europejskiej danych statystycznych, dotyczących dokumentów kwalifikacyjnych wydawanych przez polską administrację morską to główny cel nowelizacji przepisów zawartych w projekcie ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych innych ustaw, przedłożonym przez ministra infrastruktury i rozwoju. Projekt został 14 kwietnia 2015 r. przyjęty przez Radę Ministrów.
14.04.2015

II Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego „Powrót statków pod polską banderę”

„Powrót statków pod polską banderę” to temat II Ogólnopolskiej Konferencji Prawa Morskiego, która odbyła się 28 lutego 2012 roku na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Konferencja jest cyklicznym projektem realizowanym przez Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Gdańsk. Tegoroczne spotkanie było próbą odpowiedzi na pytanie jak zwiększyć konkurencyjność polskiej bandery w żegludze międzynarodowej oraz wpłynąć na zatrudnienie większej liczby polskich marynarzy na unijnym i międzynarodowym rynku pracy.
01.03.2013

Krajowa Izba Gospodarki Morskiej- wszyscy czerpiemy profity z inwestycji w gospodarkę morką

W swej historii Polska nie była nigdy państwem morskim do tego stopnia co Wielka Brytania czy kraje skandynawskie. Jednak w ciągu stosunkowo krótkiego czasu, udało się nawiązać niezwykłą więź, która zaowocowała nie tylko barwną kartą w historii naszego kraju, ale też tradycjami, które są dziś nadzieją na rozwój gospodarki morskiej. Kpt. ż. w. Jerzy Uziębło, Sekretarz Generalny izby opowie o działaniach dotyczących lobbowania branży morskiej w sejmie RP, podtrzymywaniu tradycji oraz o planach działania organizacji na najbliższe l
23.07.2012

Dziękujemy za wysłane grafiki.