• <

Wynik wyszukiwania - "śródlądowa" - Wiadomości

Rozpoczęło się znakowanie szlaków żeglugowych na Wielkich Jezior Mazurskich

Rozpoczęło się znakowanie szlaków żeglugowych na Mazurach. Szlak rozstawiany jest na długości około 150 km za pomocą boi i znaków brzegowych; znakowane są przeszkody znajdujące się pod wodą i wyznaczana głębokość szlaku - poinformowały PAP Wody Polskie.
09.04.2024

Geo Ingenieurservice Polska Sp. z o.o.

Hydrografia Geodezja
inżynieria morska,offshore,budownictwo hydrotechniczne,budownictwo morskie,konstrukcje morskie,konstrukcje offshore,hydrografia morska,geodezja morska,hydrografia morska i śródlądowa,geodezja inżynieryjna,hydrografia,geodezja,batymetria,pomiary małych cieków wodnych,pomiary rzek,czujnik rozkładu prędkości dźwięku w wodzie,system echosondy jednowiązkowej single-beam,czujnik ruchu,system echosondy wielowiązkowej multi-beam,pomiary wraków,pomiary stanu falochronów,umocnień mostów,pomiary nabrzeży,porty i nabrzeża dla statków,sonar holowany side-scan,magnetometr

ODRATRANS S.A.

transport rzeczny,transport śródlądowy,żegluga śródlądowa

AT Aqua Sp. z o.o.

pchacz,prace holownicze,przeholunki,dźwig pływający,dźwig na pontonie,pontony stalowe,tratwa robocza,tur,żegluga śródlądowa,prace hydrotechniczne,prace podwodne,trałowanie dna,prace pogłębiarskie,prace czerpalne,koparka na pontonie,pogłębianie akwenów,naprawy nabrzeży,montaż elementów wyposażenia nabrzeży,montaż urządzeń odbojowych,przeglądy podwodne,odmulanie akwenów,jargo

Forum Wizja Rozwoju 2021 - dzień II. Przyszłość portów i żeglugi - podsumowanie [WIDEO, ZDJĘCIA]

Drugi dzień Forum Wizja Rozwoju w Gdyni przyniósł dyskusje o przyszłości – energii, portów, żeglugi. O tym wszystkim rozmawiali politycy, samorządowcy i reprezentanci biznesu.
31.08.2021

Załadunek potężnego zbiornika w Porcie Gdańsk. Drogą śródlądową popłynął do Płocka

Załadunek zbiornika o wadze prawie 90 ton przy WOC-u. Organizatorem całego transportu morskiego, jak i przeładunków w portach morskich od Hamburga do Gdańska była firma Fracht FWO Polska. Zbiornik o wymiarach: 26,5m x 4,80m x 4,72m, drogą śródlądową popłynął barką do Płocka. Obsługą ładunku na terenie Portu Gdańsk zajęła się firma VETRO Port & Shipping Services, która dokonała przeładunku ze statku na ponton na terenie Gdańskiego Terminalu Przeładunkowego WOC by VETRO. Jak mówią przedstawiciele firmy: "Dzięki sprawnej współpracy wszystkich zaangażowanych stron, prace zostały wykonana szybko i bezpiecznie, ponton z zamocowanym zbiornikiem opuścił Port Gdańsk już po kilku godzinach".
19.07.2020

Gróbarczyk: Priorytetem jest Dolna Wisła

Priorytetem jest dolna Wisła, bo to jest przyszłość, być albo nie być portów trójmiejskich – powiedział w rozmowie z dziennikarzami Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Szef resortu był obecny w środę w Gdańsku na sympozjum „Zagospodarowanie Dolnej Wisły”. Podkreślił, że poszukiwanie partnerów społecznych, duża potrzeba kooperacji są podstawą sukcesu w realizacji tej inwestycji.
19.07.2018

Porty Szczecin i Świnoujście utrzymują pozycję uniwersalnego portu

Utrzymujemy pozycję portu uniwersalnego – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Dariusz Słaboszewski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W najbliższych latach oba porty czeka wiele inwestycji. To m.in. budowa nowych nabrzeży, terminal kontenerowy, lepsze połączenia z drogami śródlądowymi czy obecnie realizowane pogłębienie toru wodnego.
31.07.2017

Żegluga śródlądowa niezbędna dla dalszego rozwoju portów

Wyprowadzenie towarów z portów bez żeglugi śródlądowej zaczyna być niemożliwe – powiedział Tomasz Sowiński, prezes Związku Miast Nadwiślańskich, podczas IV Forum Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk, które odbyło się w środę w Gdańsku i skupione było przede wszystkim wokół tematyki rozwoju miast w kontekście węzłów miejskich oraz dróg wodnych śródlądowych (Rok Wisły) o charakterze samorządowo-eksperckim. Jak podkreślił Sowiński, transport towarów wodnymi drogami śródlądowymi stanowi w Polsce obecnie zaledwie 1 %. Doprowadzenie dróg wodnych do standardów europejskich jest jednym z podstawowych warunków sukcesu Korytarza Bałtyk-Adriatyk.
22.06.2017

Stocznie, porty i żegluga śródlądowa kołem zamachowym polskiej gospodarki. Trwa 5. Międzynarodowy Kongres Morski

Odbudowa przemysłu stoczniowego, rozwój polskich portów i żeglugi śródlądowej to dla rządu zadanie priorytetowe, zarówno w wymiarze gospodarczym, jak i bezpieczeństwa kraju – powiedziała premier Beata Szydło, otwierając w czwartek 5. Międzynarodowy Kongres Morski w Szczecinie. Jej zdaniem, decyzje poprzedniej ekipy rządzącej związane z likwidacją polskich stoczni są niezrozumiałe. Jak podkreśliła, polskiemu przemysłowi stoczniowemu trzeba przywrócić dawną świetność.
09.06.2017

Barka z kontenerami wypłynęła z Gdańska do Warszawy

Barka z kontenerami w drodze do Warszawy. Rozpoczął się promocyjny rejs, który ma udowodnić, że żegluga Wisłą jest możliwa. Jednostka wyruszyła z Nabrzeża Ziółkowskiego w Gdańsku w środę. Do celu ma dotrzeć za 9 dni.
20.04.2017

Nowoczesna gospodarka morska potrzebuje specjalistów

Odpowiednio wykształcona kadra niezbędna dla rozwoju nowoczesnej gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. To główne zadanie, jakie stoi przed pracodawcami i osobami odpowiedzialnymi za kształcenie przyszłych pracowników branży stoczniowej. O tym, jak najlepiej je wykonać rozmawiali eksperci związani z gospodarką morską i edukacją podczas zorganizowanej na Politechnice Gdańskiej konferencji „ Kształcenie kadr dla nowoczesnej gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej – wyzwania, bariery, oczekiwania”.
12.04.2017

Dziękujemy za wysłane grafiki.