Mostostal Pomorze S.A. zakończył prace nad kolejnym projektem dla branży subsea. Dostarczone konstrukcje zostaną wykorzystane na potrzeby trzech złóż gazowych zlokalizowanych w północnej części Morza Norweskiego.
4 marca na terenie terminalu Baltic Hub miało miejsce uroczyste przekazanie samochodu dla hospicjum Pomorze Dzieciom. Klucze do pojazdu odebrała z rąk przedstawicieli Baltic Hub prezes zarządu hospicjum, Ewa Liegman.
Mostostal Pomorze utrzymuje stabilny kurs dzięki solidnym kontraktom na horyzoncie i załodze utalentowanych specjalistów. Arkadiusz Aszyk, prezes zarządu, opowiada o strategii firmy wobec dynamicznego rozwoju branży morskiej i związanych z tym wyzwań.
Offshore wind staje się kluczowym nurtem polskiej transformacji energetycznej, a Mostostal Pomorze ma określony plan na zaistnienie w tym obszarze. Podczas zorganizowanej przez PTMEW Konferencji Offshore Wind Logistics & Supplies zapytaliśmy Arkadiusza Aszyka, prezesa zarządu, o strategię zaangażowania w morską energetykę wiatrową.
Mostostal Pomorze wykonał 5 konstrukcji subsea na potrzeby pola gazowego na Morzu Norweskim.
Już 10-12 października kolejna edycja Baltexpo – renomowanych międzynarodowych targów morskich, które odbywają się co dwa lata w Gdańsku. Arkadiusz Aszyk, prezes zarządu Mostostal Pomorze, zaprasza do udziału w jednym z najważniejszych wydarzeń branżowych w regionie Morza Bałtyckiego.
Biblioteka Stowarzyszenia Przyjazne Pomorze przeznaczyła grant pozyskany w ramach programu dzielnicowego Busole 2021 na zakup nowego wyposażenia oraz sprzętu multimedialnego do realizacji działań na rzecz aktywizacji okolicznych mieszkańców, zwłaszcza dzieci i młodzieży.
W czerwcu na Nabrzeżu Pięciu Gwizdków pojawiły się specjalistyczne metalowe kontrukcje. Były to części zabezpieczające dla elementów offshore, zamówione przez skandynawskiego klienta. Pracami antykorozyjnymi na zlecenie Mostostalu Pomorze zajął się zespół Muehlhan.
Konferencja „Bałtyku, Oddychaj! - porozmawiajmy o polskim rynku offshore” zgromadziła naukowców, świat biznesu, przedstawicieli spółek skarbu państwa budujących farmy na morzu i instytucje zaangażowane w proces oczyszczania Morza Bałtyckiego z niewybuchów.
Mostostal Pomorze wykonał trafostację na jedną z farm wiatrowych o mocy 247 MW na Morzu Bałtyckim. Gigant łącznie waży ponad 1000 ton.
Ważąca ponad 1.000 ton trafostacja powstaje w Mostostalu Pomorze i trafi na farmę wiatrową na Bałtyku. Przy zabezpieczeniu antykorozyjnym 17.900 m2 tej konstrukcji pracował sztab ekspertów Muehlhan Polska. Zobacz, jak przebiegały prace.
W Mostostalu Pomorze powstaje wielka trafostacja na jedną z farm wiatrowych o mocy 247 MW na Morzu Bałtyckim. Gigant łącznie waży ponad 1000 ton. W piątek odbyła się kluczowa operacja łączenia dwóch największych elementów konstrukcji.
"Podczas wakacyjnego wyjazdu nad morze żadne z nas nie chciałoby poparzyć się bronią chemiczną, która wygląda jak kawałek bursztynu, albo zobaczyć, że ktoś wylatuje w powietrze z powodu niewybuchu. Ten problem istnieje, a my mamy rozwiązanie" - mówi Łukasz Porzuczek, CEO Grupy GeoFusion Sp. z o.o.
„Rozpuściło nas ostatnie 10 tysięcy lat. Mieliśmy fantastycznie stabilny klimat i różnorodną przyrodę. Nic tylko siać zboże, hodować zwierzęta, udomawiać kolejne gatunki, rozwijać cywilizację i dyskutować o kulturze. To się powoli kończy i robi się coraz mniej przyjemnie” - rozmowa z prof. Janem Marcinem Węsławskim, dyrektorem Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk.
Brzozowy Kąt, wieś na Podlasiu. Grzebiąc na strychu, mały Zygmunt znajduje w kufrach egzemplarze miesięcznika „Morze”. Postępując według instrukcji, składa statki z papieru. Nieco później udoskonala projekty konstruując statki ze świńskiego koryta a następnie budując z kolegą drewniany kajak. Dziś, nie ma na świecie człowieka, który zaprojektował więcej żaglowców niż on, ale Zygmunt Choreń ani myśli przejść na emeryturę. Na desce kreślarskiej jego biura powstał właśnie godny następca legendarnej Pogorii.
24 kwietnia trzeci żuraw portowy Liebherr LPS 600 stanął na pirsie rudowym w Porcie Północnym. Nowe urządzenie zwiększy możliwości przeładunkowe terminalu i wyraźnie przyśpieszy obsługę zawijających do portu jednostek.
Czy Bałtykowi grozi katastrofa ekologiczna? Od lat naukowcy i politycy zadają to pytanie i wspólnie szukają na nie odpowiedzi. Dlaczego jest to tak ważne? Na dnie Morza Bałtyckiego od dziesiątek lat zalegają ogromne pokłady broni chemicznej, powojennej amunicji, trujących środków bojowych i wraków okrętów pełnych ciężkiego paliwa. Pozbycie się ich jest nielada wyzwaniem. Czy stanowią realne zagrożenie dla ekosystemu morskiego? Na to pytanie oraz na wiele innych odpowiadał prof. Jacek Bełdowski, wiceprzewodniczący Rady Naukowej Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk i koordynator międzynarodowego projektu DAIMON.
„Obecność NATO na Morzu Bałtyckim ważniejsza niż kiedykolwiek” - powiedział Yngve Skoglund, dowódca Stałego Zespołu Okrętów NATO SNGM-1. Wczoraj, przy Nabrzeżu Stanów Zjednoczonych w Gdyni, zacumował FGS Oste - nawodny okręt nasłuchowy. Wizyta miała charakter dyplomatyczny.
Wczoraj w hotelu Courtyard Marriot Waterfront Gdynia odbył się I Kongres Bezpieczeństwa Morskiego zorganizowany z okazji 100-lecia Zaślubin Polski z Morzem. Wydarzenie zgromadziło ekspertów z instytucji państwowych, przedstawicieli Marynarki Wojennej RP i naukowców. Kongres był okazją do omówienia tematów kluczowych z punktu widzenia zapewnienia bezpieczeństwa morskiego kraju biorąc pod uwagę uwarunkowania technologiczne, polityczno-militarne, gospodarcze i społeczne. Współorganizatorami wydarzenia było Biuro Bezpieczeństwa Narodowego i Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia wraz z Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju wyłonił doradcę transakcyjnego, który dokona na rzecz Spółki świadczeń consultingowych w obszarach projektowych uwzględniając przede wszystkim zagadnienia ekonomiczno-finansowe, prawne oraz techniczne.
W ostatni piątek w Gdyni odbyła się XIX edycja Forum Gospodarki Morskiej. To jedno z najważniejszych w Polsce spotkań specjalistów sektora morskiego, podczas którego omawiane są najbardziej aktualne kwestie związane z wyzwaniami, jakie stoją przed stale rozwijającą się gospodarką morską. W tym roku, nowością był panel poświęcony prawu i finansom.
Lunar Bow w drodze do Danii. To pierwszy częściowo wyposażony statek rybacki zbudowany w Gdyni w Karstensen Shipyard Poland, spółce zależnej duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Trawler (NB 450) przejdzie teraz prace wykończeniowe. Do armatora trafić ma w styczniu 2020 r.
Bałtyk to nasza wspólna sprawa – mówił w środę w Gdańsku marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk podczas otwarcia 10. Forum Strategii Unii Europejskiej dla regionu Morza Bałtyckiego. To najważniejsze międzynarodowe wydarzenie, podczas którego poruszane są tematy związane z rozwojem regionu Bałtyku, gospodarką w obiegu zamkniętym i problemami demograficznymi. W Forum uczestniczy prawie 800 osób z całej Europy.
Kolejny projekt Mostostalu Pomorze zakończony. Tym razem mowa o 380-tonowej trafostacji dla morskiej farmy wiatrowej. Załadunek platformy zakończył się w niedzielę na Nabrzeżu Pięciu Gwizdków w Gdańsku.
Rozwój gdyńskiego portu, ważne inwestycje drogowe i kolejowe na terenie miasta, a także integracja państw nadbałtyckich oraz powiązanie regionu z siecią korytarzy transportowych w głąb Unii Europejskiej – to założenia, które w najbliższych latach chce realizować Gdynia w ramach zakonczonego właśnie projektu TENTacle. W Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym odbyła się konferencja podsumowująca program.
Uniwersytet Morski w Gdyni we współpracy z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk organizuje konkurs grantowy dla studentów. Najlepsze projekty otrzymają finansowe wsparcie na realizację, a zwycięski zespół studentów 10 000 zł na wakacje.
To była przygoda warta wszystkiego – wspomina Rejs Niepodległości jego uczestniczka Zuzanna Roś. Podkreśla, że ta wyprawa nauczyła ją przede wszystkim współpracy. Dar Młodzieży po 313 dniach podróży dookoła świata, zorganizowanej w 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości, powrócił do Gdyni w miniony czwartek.
Port Gdynia rozszerza rynek w kierunku wschodnim. Podczas VII Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2019, które we wtorek rozpoczęło się w Gdańsku, Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał porozumienie o współpracy z przedstawicielami środowisk biznesowych w rejonie Morza Czarnego.
Wielka morska przygoda „Daru Młodzieży” i jego załogi dobiegła końca. Żaglowiec, po 313 dniach, wrócił do Gdyni z Rejsu Niepodległości. W tym czasie opłynął glob, odwiedził 23 porty na całym świecie i przemierzył ponad 36 tysięcy mil morskich. Białą Fregatę witały setki osób. Było radośnie, hucznie i uroczyście. Specjalnie dla was, rozmawialiśmy z członkami załogi najpiękniejszego polskiego żaglowca. Zobaczcie, jak wyglądał Rejs Niepodległości od kuchni!
Wpływ innowacyjnych procesów na rozwój sektora portowego, cyfryzacja, autonomiczna żegluga i brexit. To tylko niektóre tematy poruszane podczas tegorocznej edycji Transport Week. Trzydniowa konferencja zakończyła się w czwartek w Gdyni.
Urząd Morski w Gdyni ma nowy statek. To katamaran Konstelacja przeznaczony m.in. do wykonywania pomiarów hydrograficznych. Nowoczesna jednostka przypłynęła do Gdyni w minioną sobotę. Można ją zobaczyć przy Nabrzeżu Prezydenta w pobliżu Skweru Kościuszki.
Wokół portów powstaje sieć informatyczna, która bazuje na technologiach kosmicznych – powiedział prof. Marek Grzybowski, przewodniczący zarządu Baltic Sea & Space Cluster podczas konferencji „Sea Port + Space Infrastructure. Synergic Network Under Common Management”, która w czwartek odbyła się w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Jej uczestnicy rozmawiali m.in. o rozwiązaniach przyszłości, które już wkrótce mogą mieć zastosowanie w portach i w żegludze.
Przykład tej jednostki pokazuje, że stocznia jest w stanie samodzielnie zbudować jednostkę bojową – powiedział we wtorek Konrad Konefał, prezes PGZ Stoczni Wojennej. Podkreślił, że w procesie tym niezbędna będzie pomoc zewnętrznych producentów, bo „żadna stocznia nie produkuje silników do okrętów ani żadna stocznia nie produkuje uzbrojenia”. Obecnie patrolowiec Ślązak, bo o nim mowa, przechodzi próby morskie. Budowana od 2001 r. jednostka została zaprezentowana w PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni.
Port w Gdyni pozostanie symbolem polskiej gospodarki morskiej – mówił we wtorek w Warszawie Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, podczas otwarcia wystawy „Port Gdynia – Sztandarowa Inwestycja Polski Niepodległej”. To zbiór fotografii prezentujących funkcjonowanie portu od początku jego budowy aż do współczesności. Wystawę w gmachu Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej można oglądać w dniach 2-18 października oraz 18-30 listopada.
Oceanograf, nowoczesny statek naukowo-badawczy Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego, w eksploatacji. Chociaż naukowcy wciąż sprawdzają możliwości jednostki, prowadzone są już na niej badania środowiska i przyrody Morza Bałtyckiego. Z naszą kamerą spędziliśmy dzień na pokładzie tego nowoczesnego katamaranu. Robi wrażenie.
Priorytetem jest dolna Wisła, bo to jest przyszłość, być albo nie być portów trójmiejskich – powiedział w rozmowie z dziennikarzami Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Szef resortu był obecny w środę w Gdańsku na sympozjum „Zagospodarowanie Dolnej Wisły”. Podkreślił, że poszukiwanie partnerów społecznych, duża potrzeba kooperacji są podstawą sukcesu w realizacji tej inwestycji.
W ciągu 18 miesięcy powstanie studium wykonalności zagospodarowania żeglugowego Wisły na odcinku od Gdańska do Warszawy oraz dróg wodnych od Warszawy do granicy z Białorusią i na odcinku od Wisły do Zalewu Wiślanego. Umowę w tej sprawie podpisano w poniedziałek w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk.
Luksusowa Queen Elizabeth w gdyńskim porcie. Jednostka zacumowała przy Nabrzeżu Francuskim w czwartek ok. 6 rano. W samo południe natomiast w Alei Statków Pasażerskich na Nabrzeżu Pomorskim uroczyście odsłonięto jej tablicę upamiętniającą zawinięcie do Gdyni. Z naszą kamerą odwiedziliśmy pokład wycieczkowca. Robi wrażenie.
Marina w Gdańsku. Prawie 240-metrowy wycieczkowiec zacumował przy Terminalu Promowym Westerplatte w środę. To najdłuższy statek pasażerski w tegorocznym sezonie w Porcie Gdańsk.
Korytarz Bałtyk-Adriatyk nie skończy się na Gdyni – powiedział prof. Kurt Bodewig, koordynator UE ds. Korytarza Bałtyk-Adriatyk, podczas wizyty studyjnej w Gdyni, którą w poniedziałek rozpoczął razem z Brianem Simpsonem, koordynatorem UE ds. autostrad morskich. Przedstawiciele Komisji Europejskiej przyglądali się rozwojowi żeglugi bliskiego zasięgu (Gdynia-Karlskrona) oraz systemu transportowego Gdyni i obszaru metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. Podpisano także polsko-szwedzkie porozumienie na rzecz starań o przedłużenie korytarza transportowego z Portu Gdynia aż do szwedzkiego węzła transportowego Alvesta w ramach projektu TENTacle.
Kolejne Pomorskie Rendez-Vous za nami. Wydarzenie organizowane dla miłośników luksusowych dóbr i usług odbyło się w piątek w Gdańsku. Swoje produkty zaprezentowało prawie 40 wystawców.
Wydział Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego rozpoczął eksploatację nowoczesnego katamaranu naukowo-badawczego "Oceanograf". 15 maja UG odebrał kartę bezpieczeństwa od Urzędu Morskiego w Gdyni i już dzień póżniej statek wyruszył w swój pierwszy rejs po Zatoce Gdańskiej. Wczoraj na wody zatoki Oceanograf wypłynął po raz czwarty.
Łącznie około 1 000 młodych osób weźmie udział w rejsie dookoła świata na pokładzie Daru Młodzieży. Polska fregata w Rejs Niepodległości wypłynęła z Gdyni w niedzielę. Odwiedzi 22 porty w 18 państwach świata.
Transport Week dobiegł końca. Trzydniowa konferencja w tym roku poświęcona była rozwojowi portów w Europie oraz znaczeniu Nowego Jedwabnego Szlaku, oferującego wiele możliwości europejskim firmom. Eksperci rozmawiali m.in. o wpływie tej inicjatywy na sektor logistyki w rejonie Morza Bałtyckiego.
Uruchomienie pierwszego w Polsce programu wspierającego innowacje w przemyśle stoczniowym ogłosiło w środę w Gdyni Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. INNOship ma zwiększyć konkurencyjność tego sektora w perspektywie do 2023 r. Budżet pilotażowego dwuletniego etapu programu to ok. 240 mln zł.
Powinniśmy dmuchać, chuchać, po to, żeby takie rozwiązania, które są wprowadzane dla rozwoju portów w Gdańsku i w Gdyni, były jak najlepsze i żeby nie było problemu z wdrażaniem tych elementów – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego, podczas pierwszego dnia konferencji Transport Week, która we wtorek rozpoczęła się w Gdańsku. Zainaugurowała ją debata pt. „Infrastruktura i branża TSL – Pomorze 2030”.
Rozmawiamy z wieloma klientami i perspektywy są całkiem dobre, tak jak są dobre dla całego segmentu morskiej energetyki wiatrowej – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Andrzej Czech, prezes ST3 Offshore. Podkreślił, że szczecińska ST3 Offshore to najnowsza i najnowocześniejsza tego typu fabryka w Europie. Obecnie trwa tam realizacja głównego kontraktu dla duńskiego koncernu energetycznego Ørsted. Olbrzymie fundamenty kratownicowe trafią na morską farmę wiatrową Borkum Riffgrund 2 zlokalizowaną na Morzu Północnym.
Przebył 42 000 mil morskich, wychodził w morze prawie 200 razy i spędził na nim ponad 600 dni. W większości pod wodą. Tak po 13 latach służby w Marynarce Wojennej prezentuje się bilans okrętu podwodnego ORP Kondor. W środę w Porcie Wojennym w Gdyni na jednostce po raz ostatni opuszczono banderę. Teraz zostanie przekazana Agencji Mienia Wojskowego.
60-150 mld zł może kosztować zagospodarowanie śródlądowych dróg wodnych w Polsce – powiedział wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński w Gdańsku podczas posiedzenia Konwentu Politechniki Gdańskiej, w czasie debaty poświęconej programowi zagospodarowania Dolnej Wisły, która odbyła się w środę. Wskazał, że podobnie jak teraz Centralny Port Komunikacyjny, również i śródlądowe drogi wodne mogą być dla Polski jednym ze strategicznych przedsięwzięć. Aby je rozpocząć, potrzebny jest jednak odpowiedni program.
174 mln złotych zostaną przeznaczone na ochronę Żuław przed powodzią. Jak zapowiedział Mariusz Gajda, wiceminister środowiska, obecny w czwartek w Gdańsku na konferencji „Przykłady dobrej koordynacji działań przeciwpowodziowych w dorzeczu”, zabezpieczenie przed powodzią mają ułatwić przepisy nowego Prawa Wodnego, które zakłada m.in., że rzeki, jak i infrastruktura przeciwpowodziowa, zarządzane będą przez jeden podmiot – Państwowe Gospodarstwo Wodne. Jednym z zadań realizowanych w ramach zabezpieczenia Żuław, jest budowa czterech nowych lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Wyprowadzenie towarów z portów bez żeglugi śródlądowej zaczyna być niemożliwe – powiedział Tomasz Sowiński, prezes Związku Miast Nadwiślańskich, podczas IV Forum Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk, które odbyło się w środę w Gdańsku i skupione było przede wszystkim wokół tematyki rozwoju miast w kontekście węzłów miejskich oraz dróg wodnych śródlądowych (Rok Wisły) o charakterze samorządowo-eksperckim. Jak podkreślił Sowiński, transport towarów wodnymi drogami śródlądowymi stanowi w Polsce obecnie zaledwie 1 %. Doprowadzenie dróg wodnych do standardów europejskich jest jednym z podstawowych warunków sukcesu Korytarza Bałtyk-Adriatyk.
Energomontaż-Północ Gdynia zakończył realizację kolejnego nowatorskiego projektu. 31 maja i 1 czerwca przy Nabrzeżu Włoskim Stoczni Remontowej Nauta odbył się załadunek prototypowych konstrukcji systemu cumowniczo-załadunkowego (Submerged Sal with Yoke). Będą one zainstalowane na polu Kribi na zachód od Kamerunu, na głębokości 20 m pod poziomem morza. Jest to ważna część międzynarodowego projektu wartego ponad 1 miliard dolarów.
Sv. Apostol Andrey w gdyńskim porcie. Statek przypłynął po olbrzymie generatory. Do ich załadunku trzeba było użyć największego dźwigu pływającego w Polsce.
Barka z kontenerami w drodze do Warszawy. Rozpoczął się promocyjny rejs, który ma udowodnić, że żegluga Wisłą jest możliwa. Jednostka wyruszyła z Nabrzeża Ziółkowskiego w Gdańsku w środę. Do celu ma dotrzeć za 9 dni.
Odpowiednio wykształcona kadra niezbędna dla rozwoju nowoczesnej gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. To główne zadanie, jakie stoi przed pracodawcami i osobami odpowiedzialnymi za kształcenie przyszłych pracowników branży stoczniowej. O tym, jak najlepiej je wykonać rozmawiali eksperci związani z gospodarką morską i edukacją podczas zorganizowanej na Politechnice Gdańskiej konferencji „ Kształcenie kadr dla nowoczesnej gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej – wyzwania, bariery, oczekiwania”.
Drugi moduł platformy Johan Sverdrup gotowy. Konstrukcja wykonana przez Energomontaż-Północ Gdynia dla konsorcjum K2JV ANS (joint venture Kvaerner Stord i Kellog Brown & Root) waży prawie 800 t. We wtorek została nasunięta na statek.
Europejskie porozumienie w sprawie głównych śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym (AGN) ratyfikowane przez prezydenta. Andrzej Duda podpisał je w poniedziałek. Jego celem jest rozwój międzynarodowego transportu na śródlądowych drogach wodnych w Europie.
Rekordowy rok dla Portu Gdynia. W 2016 r. przychody Zarządu Morskiego Portu Gdynia z działalności wyniosły prawie 205 mln zł, o ponad 12 proc. więcej niż w 2015 roku. Zysk netto wyniósł ponad 60 mln zł, o ponad 31 proc. więcej niż rok wcześniej. Oficjalne dane zostały zaprezentowane w ZMPG podczas konferencji wynikowej.
Kolejny projekt Energomontażu-Północ Gdynia. Tym razem to część modułu mieszkalnego, który będzie obsługiwał platformę wydobywczą na polu Johan Sverdrup na Morzu Północnym. Konstrukcja waży aż 1 000 t.
Nowy statek naukowo-badawczy Uniwersytetu Gdańskiego, który zastąpi obecną, wysłużoną już jednostkę K/H Oceanograf-2., jest katamaranem o długości całkowitej 49,5 m, szerokości 14 m. wysokość boczna wynosi 3,80 m zaś wysokość do pokładu górnego 6,55 m. Statek cechuje się bardzo małym zanurzeniem wynoszącym zaledwie 2 metry. Prędkość ekonomiczna nowej jednostki wynosić będzie 10 węzłów zaś maksymalna będzie o 2 węzły większa
Po 33 latach eksploatacji żaglowca wymieniono całkowicie zabudowę i wyposażenie pomieszczeń przeznaczonych dla praktykantów. Zdemontowano wysłużone koje, elementy wyposażenia kubryków a wewnętrzne instalacje w całości zdemontowano. Modernizacji poddany został m.in. sam układ kubryków – w miejsce 20-osobowych i czterech 10-osobowych – zaprojektowano dwanaście kubryków 10-osobowych. Wewnątrz znalazły się nowe piętrowe koje, nowe szafki studenckie, zmieniono rozmieszczenie środków ratunkowych – kombinezony ratownicze znajdują się w pokojowych szafach/bakistach, kamizelki w drewnianych kasetach przy kojach.
Siły okrętowe 3. Flotylli Okrętów zakończyły dzisiaj (piątek, 20 marca) pięciodniowe ćwiczenia na morzu.
2 marca do Portu Gdańskiego Eksploatacja wpłynął statek należący do Chipolbrok, Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego S.A.
Zakład Usług Żeglugowych Sp. z o.o. & Co. Sp.k działa od ponad 60 lat. Firma zatrudnia świetnie wyszkolonych i doświadczonych pracowników. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat ZUŻ przeprowadził szereg wysoce specjalistycznych holowań różnych obiektów w odległe rejony od Morza Białego po Morze Czarne.
Energomontaż Północ Gdynia zakończył budowę kolejnej sekcji platformy wiertniczej. 17 kwietnia ważąca 168 ton konstrukcja opuściła zakład i wypłynęła do klienta.
Przetransportowanie częściowo wyposażonego modułu przeznaczonego na platformę wiertniczą Edvard Grieg na barkę zacumowaną przy nadbrzeżu gdyńskiego portu zakończyło kolejny etap realizacji kontaktu spółki Crist Offshore dla norweskiej firmy Kvaerner Stord. Moduł ten był najcięższym jaki dotychczas wyprodukowano w Gdyni.
Morze Bałtyckie jest jednym z mórz o najwyższym natężeniu ruchu na świecie. Fińska grupa HELCOM przygotowała bardzo ciekawą animację symulującą ruch statków na Bałtyku 12 października przez 11 godzin. Film ma zwracać uwagę na potencjalne zagrożenie dla środowiska morskiego w kontekście rosnącego zagęszczenia ruchu statków na Bałtyku POLECAMY!
Przetransportowanie częściowo wyposażonego modułu przeznaczonego na platformę wiertniczą Edvard Grieg na barkę zacumowaną przy nadbrzeżu gdyńskiego portu zakończyło kolejny etap realizacji kontaktu spółki Crist Offshore dla norweskiej firmy Kvaerner Stord. Moduł ten był najcięższym jaki dotychczas wyprodukowano w Gdyni.
Amerykanie Aleksander Meyer oraz Christine Jennings rekordzistami wyścigu pływackiego na trasie 19,5 km z Helu do Gdyni rozegranego w piątek 23 sierpnia w ramachBCT Gdynia Marathon. Pokonanie ekstremalnie trudnej trasy zajęło im odpowiednio 3 godziny 53 minuty oraz 4 godziny i 14 minut.
9 maja 2013 roku odbyła się ceremonia położenia stępki pod budowę nowego statku naukowo-badawczego Uniwersytetu Gdańskiego -- „Oceanograf". Nowo budowana przez stocznię S.R. NAUTA, pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków S.A., jednostka dla Uniwersytetu Gdańskiego to specjalistyczny statek naukowo-badawczy do interdyscyplinarnych badań morza oraz prowadzenia zajęć dydaktycznych dla studentów Wydziału Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego.
19 marca 2013r. w gdańskim Dworze Artusa przedstawiciele administracji portu oraz największego terminalu kontenerowego w Polsce podpisali umowę, która w perspektywie kilku lat przyczyni się do czterokrotnego wzrostu zdolności przeładunkowej gdańskiego portu. Umowa obejmuje wydzierżawienie 27 ha gruntów pod budowę DCT II. Wartość inwestycji to 250 mln euro. Terminal będzie usytuowany między pirsem rudowym a funkcjonującym już terminalem DCT. Oddanie do użytku nowego terminalu jest spodziewane za 3 lata.
Safe Caledonia to zbudowana w 1982 w Szwedzkiej stoczni GVA Kockums platforma socjalna jednostka tego typu stanowi zaplecze dla pracowników platform wiertniczych. W Gdańsku pojawiła się w kwietniu 2012 roku, a do Gdańskiej Stoczni Remontowej trafiła pod koniec listopada celem wyremontowania kadłuba i dokonania konserwacji jej podwodnej części.
23 stycznia 2013 roku to istotna data w historii Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Z jednej strony otwarcie ważnej inwestycji -- odnowionego budynku biurowego G330 zwanego wśród stoczniowców „akwarium", z drugiej -- obchody 15 rocznicy istnienia PSSE.