• <

O nas

Witamy Państwa na stronach portalu GospodarkaMorska.pl


GospodarkaMorska.pl to największy, niezależny portal morski stworzony w celu promocji polskiej gospodarki morskiej oraz polskich firm i instytucji reprezentujących szeroko rozumianą branżę morską.

GospodarkaMorska.pl od początku istnienia wyznacza nowy poziom jakości usług w branżowych mediach i przeciera szlaki wdrażając pionierskie w branży, najnowocześniejsze rozwiązania. NEWSLETTER MORSKI cieszący się największą liczbą odbiorców, pierwsza morska TV internetowa - GospodarkaMorska.TV rozbudowana o dział produkcji profesjonalnych filmów reklamowych i korporacyjnych oraz anglojęzyczny serwis marinepoland.com ugruntowały naszą pozycję lidera.

GospodarkaMorska.pl to również największa i najaktualniejsza polska baza danych i katalog firm morskich, największa baza publikacji, wiadomości morskich oraz najpopularniejsza giełda ogłoszeń morskich i przetargów.

Rys Historyczny

Portal powstał w 2009 roku. Pierwsza dekada XXI wieku był trudnym okresem w branży morskiej. Kryzys światowy, upadek państwowych stoczni, wcześniej polskiej floty, przeciągający się proces prywatyzacji, zawirowania w relacjach złotego to wszystko potężnie zachwiało kondycją rodzimych przedsiębiorstw. Zmniejszyły się zamówienia zewnętrzne, załamała się kooperacja firm pracujących dla przemysłu i co za tym idzie zamówienia na wewnętrznym rynku. Wiele osób twierdziło, że to koniec polskiej gospodarki morskiej.

U podstaw założenia portalu GospodarkaMorska.pl leżało przeciwne, głębokie przekonanie o tym, że kryzys można przekuć na sukces, jednak tylko pod warunkiem pełnej mobilizacji w walce o przetrwanie i rozwój naszych firm. Po każdym kryzysie następuje ożywienie. To co nie zabije firm - to je wzmocni. Sukcesy wielu z nich potwierdzają słuszność tych założeń. Kryzys związany między innymi z nadmiernym rozbudowaniem sektora państwowego w gospodarce morskiej musiał doprowadzić do krachu. Niewłaściwie zarządzane, zbiurokratyzowane i inercyjne kolosy musiały upaść.

Dziś polska gospodarka morska to zupełnie nowy obraz pełen perspektyw i możliwości.

Na bazie olbrzymiej infrastruktury oraz potężnej grupy fachowców, którzy latami zdobywali swoje specjalistyczne umiejętności powstają nowe, prężne przedsiębiorstwa. Polskie stocznie znowu budują i remontują statki. Polskie firmy stały się zapleczem projektowym, produkcyjnym i remontowym dla światowego przemysłu morskiego oraz offshore. Bardzo ważny jest fakt, że nie cena a jakość naszych produktów i usług przyciąga zagranicznych kontrahentów.

Prywatyzacja i dostęp do środków z Unii Europejskiej odmieniły obraz polskich portów morskich. Nowe inwestycje w tym powstały w Gdańsku, największy na Bałtyku, głębokowodny terminal kontenerowy całkowicie przetasowały dotychczasowe szlaki transportowe środkowo- wschodniej Europy, przesuwając je z Holandii, Niemiec do Polski. Dzięki inwestycjom w Porcie Północnym Gdańsk staje się najważniejszym portem bałtyckim. Port Gdynia jest wzorem sprawnie przebiegającej prywatyzacji oraz rozwoju infrastruktury w oparciu o środki unijne, dostępnej dla coraz większej liczby inwestorów zarządzających prężnie rozwijającymi się terminalami. Port Szczecin i Świnoujście to między innymi nowo powstały Terminal LNG oraz olbrzymi potencjał dzięki dostępowi do europejskiej sieci rzecznych dróg śródlądowych. W polskich portach nadrabiane są opóźnienia w infrastrukturze drogowej i kolejowej utrudniającej wywóz i dowóz towarów do i z portów. Wiele firm w Polsce czeka na spadek kosztów oraz uproszczenie procedur dostaw towarów drogą morską. Eksportem i importem przez nasze porty zainteresowani są sąsiedzi ze Słowacji, zachodniej Ukrainy, Białorusi, Litwy. Otwarcie stałych połączeń z Chinami stworzyło całkiem nowe perspektywy. Następuje aktywizacja małych portów, które coraz skuteczniej pozyskują mniejszych inwestorów i odbiorców.

Dzięki bazie fachowców Polska stała się jednym z światowych liderów w produkcji jachtów i łodzi. Polskie stocznie jachtowe, producenci wyposażenia i elementów jachtów są znane i cenione przez odbiorców na całym świecie.

Mimo kryzysu w rybołówstwie morskim unowocześniana i rozbudowywana jest infrastruktura w postaci nowych portów rybackich, chłodni i magazynów. Ponad 300 polskich firm skutecznie działa w przetwórstwie rybnym osiągając sukcesy w kraju i za granicą. Powstają również nowe możliwości związane z rozwojem akwakultury na polskim wybrzeżu.

Prawdziwym skarbem dla światowych armatorów jest polska kadra świetnie wyszkolonych i wykwalifikowanych oficerów, marynarzy oraz polskie uczelnie morskie. Dowodem na to są dziesiątki agencji żeglugowych, zlokalizowanych głównie w Trójmieście i Szczecinie.

Również turystyka morska wspierana środkami unijnymi wzbogaca się o nowe porty turystyczne, mariny jachtowe dzięki czemu żeglarskie szlaki mają coraz większa zaplecze. I choć daleko nam jeszcze do krajów śródziemnomorskich to definitywnie zakończył się okres stagnacji w tym sektorze.

Pozytywne zmiany zachodzące w polskiej gospodarce morskiej miały wpływ na dynamiczny rozwój naszego portalu. Z małego serwisu internetowego przekształciliśmy się w duży i znany portal internetowy.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku oraz najnowszym standardom obecności mediów w internecie w 2015 roku uruchomiliśmy nową odsłonę portalu GospodarkaMorska.pl

Założenia

To czego najbardziej potrzebują dziś, działające od lat, jak i powstające firmy, to nowe zlecenia i kontrakty oraz dostęp do aktualnych informacji. W walce o klienta najważniejsza jest czytelna i łatwo dostępna prezentacja zmieniających się ofert naszych firm oraz aktywne rozpowszechnianie informacji o polskim biznesie morskim. Dziś informacją rządzi Internet, to najbardziej powszechna, najszybsza droga zdobycia danych, ofert i wiadomości. GospodarkaMorska.pl ułatwia branżową informację i udostępnia ją na zewnątrz. Prezentacje i oferty firm oraz bieżące wiadomości tłumaczone są w języku angielskim, co pozwala na realizacje celów portalu w Polsce i na rynkach zagranicznych.

XXI wiek całkowicie zmienia dotychczasowe realia funkcjonowania gospodarki morskiej. Postępująca globalizacja i informatyzacja stawiają przed firmami morskimi nieograniczone możliwości rozwoju, nawiązywania kontaktów, możliwości prowadzenia biznesu w każdym miejscu i z każdego miejsca na świecie, współpracy i kooperacji z wieloma partnerami z różnych części globu. Pozostaje pytanie czy polskie firmy morskie sprostają olbrzymiej, międzynarodowej konkurencji i czy będą w stanie wykorzystać swoje atuty: wieloletnie doświadczenie, coraz lepsze zaplecze, oraz grupę doskonałych fachowców branży morskiej. Podzielamy entuzjazm tych wszystkich, którzy wzięli się ostro do pracy, tych którzy nabrali wiatru w żagle i nie boją się nowoczesności, innowacyjności, tych którzy nie bez powodu wierzą w swoja gwiazdę. Mamy nadzieję że wspólnie z portalem GospodarkaMorska.pl zdobędziecie Państwo morza i oceany światowego biznesu morskiego.

Dziękujemy za wysłane grafiki.