Baltexpo to renomowane międzynarodowe targi morskie, które odbywają się co dwa lata w Gdańsku. Monika Kozakiewicz, prezes Stoczni Remontowej Nauta, zaprasza do udziału w jednym z najważniejszych wydarzeń branżowych w regionie Morza Bałtyckiego.
Polskie Forum Technologii Morskich wzbogaciło się o kolejnego, ważnego członka – do ich grona dołącza Stocznia Remontowa Nauta.
Choć Stocznia Remontowa Nauta 95 lat skończyła w 2020 roku, to z powodu pandemii obchody jubileuszu się opóźniły. Podsumowanie urodzin było jednak huczne i międzynarodowe – odbyło się podczas prestiżowych targów SMM w Hamburgu.
Symboliczne nadanie imion nowym lodołamaczom odbyło się we wtorek (30 listopada) na wyspie Ołowiance przy nabrzeżu Motławy w Gdańsku. Wielofunkcyjne lodołamacze warte w sumie prawie 80 mln zł zbudowała szczecińska Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" dla Wód Polskich. Jednostki zostały przeznaczone do pracy na dolnej Wiśle.
Stocznia Remontowa Nauta nie narzeka na brak zleceń. Tym razem swoje statki do gdyńskiej stoczni dostarczył niemiecki armator Briese Schiffahrt GmbH & Co. KG, który posiada blisko 150 jednostek.
Nie spada zainteresowaniem usługami remontowo-dokowymi oferowanymi przez gdyńską "Nautę” stocznię. Warte odnotowania jest jednoczesne prowadzenie prac remontowych na trzech masowcach Polskiej Żeglugi Morskiej.
Stocznia Remontowa Nauta, która na początku roku świętowała swoje 95-lecie, intensywnie kończy I kwartał 2021 roku. W marcu wykonuje zlecenia, między innymi, dla największego polskiego armatora - PŻM.
Mimo trwającego na świecie kryzysu, Stocznia Remontowa Nauta S.A. w Gdyni wraca do pracy na pełnych obrotach. Aktualnie prace remontowe, w tym remonty klasowe, prowadzone są jednocześnie aż na 11 jednostkach.
Polska stocznia dokończy budowę największej samobieżnej pogłębiarki ssącej na świecie - Willem van Rubroeck. Zleceniodawcą jest belgijski armator Jan De Nul.
Stocznia Remontowa wykonała kompleksowy przegląd promu ro-ro "Romantika" pływającego w barwach armatora AS Tallink Group. Zwiększony potencjał dokowy i produkcyjny pozwala Naucie remontować nawet największe jednostki pływające na Bałtyku.
20 grudnia w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej „Nauta” S.A. w Gdańsku odbyło się wodowanie statku rybackiego zbudowanego na zlecenie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft AS. Jednostka m/v Tor-ön jest ostatnią, którą zbudowano w gdańskim Zakładzie Nauty.
Ostatnie dni roku w Stoczni Remontowej Nauta upływają pod znakiem bardzo intensywnych prac. Zajętych jest aż 18 doków a zakres remontów obejmuje zarówno modernizacje małych jednostek, jak i zaawansowane przebudowy dużych statków.
Dziś w stoczni Remontowa Shipbuilding zwodowano drugi wielozadaniowy statek dla Urzędów Morskich o numerze budowy B 618/2. Jednostka o nazwie Planeta I zastąpi 35-letnią szczecińską Planetę.
3 lata temu, Stocznia Remontowa Nauta podpisała umowę o współpracy z dyrekcją Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Kłaninie oraz Starostą powiatu puckiego. W jej ramach, uczniowie z klasy o profilu okrętowym w praktyce uczą się zawodu w gdyńskiej stoczni. Teraz, współpraca ta wchodzi na kolejny poziom, bowiem w zeszłym tygodniu zostały otwarte profesjonalnie wyposażone warsztaty, które pomogą zdobywać doświadczenie uczniom szkoły.
W gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding odbyła się w czwartek uroczystość wodowania i chrztu niszczyciela min ORP "Albatros". Położono też stępkę bliźniaczej jednostki ORP "Mewa". Okręty budowane są na zamówienie MON dla polskiej Marynarki Wojennej.
W stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Remonowa Holding zwodowano elektryczny prom dla armatora Norled. Będzie to dwustronna jednostka z napędem Diesel Electric Hybrid. Kontrakt podpisany z norweskim armatorem zakłada budowę czterech takich statków.
Ponad 250 firm i organizacji z 23 krajów wzięło udział w tym roku w 20. Międzynarodowych Targach Morskich i Konferencjach BALTEXPO, które odbyły się w Gdańsku. Jedne uczestniczą w nich od wielu lat, inne zaprezentowały swoją ofertę po raz pierwszy. Przygotowaliśmy podsumowanie targów.
Ponad 250 firm i organizacji z 23 krajów bierze udział w Gdańsku w 20. edycji Międzynarodowych Targów Morskich i Konferencji BALTEXPO. To największe w Polsce i jedno z najbardziej prestiżowych w Europie wydarzeń poświęconych gospodarce morskiej. Na stoisku 5.02 10-lecie obchodzi portal GospodarkaMorska.pl, który wydarzenie objął patronatem medialnym. Targi potrwają do środy.
Mimo trwającego kryzysu na rynku offshore Norwegia jest cały czas bardzo istotnym klientem dla polskiego sektora stoczniowego. Dziesiątki sekcji, kadłubów, częściowo oraz w pełni wyposażonych statków co roku opusza polskie firmy i kieruje się na północ. Targi Nor-shipping od lat są ważnym miejscem dla Polskich firm i pozwalają na podtrzymywanie biznesowych relacji, znalezienie nowych klientów oraz nawiązanie ciekawych kontaktów. Na tegorocznej edycji Nor-Shipping 2019 można było spotkać kilkunastu polskich wystawców oraz wielu odwiedzających. W naszej relacji wideo prezentujemy wrażenia i opnie przedstawicieli polskich firm obecnych pod Oslo.
Nowy okręt dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej już na wodzie. Uroczystość wodowania jednostki rozpoznania radioelektronicznego (SIGINT) odbyła się w środę w PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni. Jak ujawnił kadm. Jens Nykvist, dowódca Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej, nowy okręt będzie nosić imię HMS Artemis.
Urząd Morski w Gdyni ma nowy statek. To katamaran Konstelacja przeznaczony m.in. do wykonywania pomiarów hydrograficznych. Nowoczesna jednostka przypłynęła do Gdyni w minioną sobotę. Można ją zobaczyć przy Nabrzeżu Prezydenta w pobliżu Skweru Kościuszki.
W Szczecinie odbyła się konferencja "Rozwój przemysłu stoczniowego w Polsce” zorganizowana przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Motywem przewodnim spotkania była informacja o planowanej integracji Stoczni Remontowej Gryfia z Polską Żeglugą Morską.
Będziemy dalej pracować na rzecz przemysłu stoczniowego i gospodarki morskiej, po to, żeby rozwijał się Gdańsk i Polska – zadeklarował w sobotę w Gdańsku w trakcie VII Konwentu Morskiego marszałek Senatu Stanisław Karczewski.
Cyberbezpieczeństwo wyzwaniem 2019 r. dla branży morskiej. O tym, jak bezpiecznie prowadzić biznes i skutecznie minimalizować ryzyko ataków hakerskich za pomocą m.in. nowoczesnych technologii rozmawiali uczestnicy II Forum Bezpieczeństwa Przemysłu Morskiego, które odbyło się w Gdyni. W wydarzeniu wzięło udział ok. 140 osób ze świata biznesu, nauki i administracji.
Jest nowoczesna, szybka i już za kilka dni na stałe rozpocznie pracę w Porcie Gdynia. Mowa o Kontrolerze-22 – nowej jednostce Urzędu Morskiego w Gdyni, która 5 grudnia przypłynęła do Polski ze stoczni w Finlandii. Z naszą kamerą zwiedziliśmy pokład statku. Robi wrażenie.
Co z Morską Stocznią Remontową Gryfia? Jak przebiegają prace przy budowie promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, kiedy rusza przekop Mierzei Wiślanej i co będzie największym sukcesem MGMiŻŚ? M.in. na te pytania w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl odpowiedział Marek Gróbarczyk, szef resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. W środę w Warszawie podsumował on 3-letnią działalność tego ministerstwa.
Skok w XXI wiek, jeżeli chodzi o jednostki, a co za tym idzie, wykonywanie naszych statutowych obowiązków – powiedział o wielozadaniowych statkach dla urzędów morskich Zenon Kozłowski, zastępca dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie. W poniedziałek w Gdańsku w stoczni Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę pierwszej wielozadaniowej jednostki B 618 przeznaczonej dla Urzędu Morskiego w Szczecinie. Podpisany w marcu kontrakt zakłada budowę dwóch takich statków – drugi trafi do Urzędu Morskiego w Gdyni.
Dzień Otwarty Wiślanych Lodołamaczy. Przy nabrzeżu wyspy Ołowianka we wtorek mieszkańcy Gdańska i turyści mogli zwiedzić dwie jednostki należące do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku: Orkę i Tygrysa. Obecnie lodołamacze przygotowują się do zimowej ochrony przeciwpowodziowej.
H-11 Bolko już na wodzie. Uroczystość chrztu i wodowania pierwszego z sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej RP odbyła się w poniedziałek w Gdańsku. Nowoczesne jednostki powstają w stoczni Remontowa Shipbuilding.
Strand Senior w drodze do Danii. Częściowo wyposażony trawler opuścił stocznię Remontowa Shipbuildnig w czwartek. Statek będzie służył do połowu ryb dennych za pomocą włoków dennych i pelagicznych ciągnionych za statkiem.
Stocznia Remontowa Shipbuilding rozpoczęła w Gdańsku budowę drugiego z serii trzech niszczycieli min projektu 258 Kormoran II dla polskiej Marynarki Wojennej. Uroczyste cięcie blach odbyło się we wtorek. Okręt ma być gotowy za trzy lata.
Ocean Star ochrzczony. Ceremonia nadania imienia nowej jednostce zbudowanej w Stoczni Remontowej Nauta odbyła się w piątek w Gdyni. W pełni wyposażony trawler powstał na zamówienie szkockiego armatora Mewstead (Fraserburgh) LLP. Jest najbardziej efektywną jednostką w swojej klasie na świecie.
Wczesną jesienią zostanie przedstawiony wspólny plan dla państwowych stoczni – poinformował Andrzej Kołodziej podczas forum Wizja Rozwoju w Gdyni. W ocenie związkowca, nie da się odbudować przemysłu stoczniowego konkurując niskimi kosztami pracy.
List intencyjny w sprawie przekazania Stoczni Szczecińskiej i Stoczni Remontowej „Gryfia” pod nadzór MGMiŻŚ podpisano w piątek podczas otwarcia 6. Międzynarodowego Kongresu Morskiego.
Stocznie z Polskiej Grupy Zbrojeniowej, Nauta i Stocznia Wojenna w Gdyni budują okręt wywiadowczy dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Jednostka będzie miała 74 m długości. Wartość kontraktu ze stocznią jest objęta tajemnicą handlową.
Nova Star już w Gdańsku. Najnowszy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej zacumował w środę przy Terminalu Promowym Westerplatte. Teraz przejdzie prace remontowe, a jak informuje Polferries, wejście na linię Gdańsk-Nynäshamn planowane jest na maj, co jest uzależnione od daty zakończenia prac w stoczni.
1 010 i pierwsze w tym roku wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding. Tym razem był to statek rybacki dla norweskiego armatora. Uroczystość widowiskowego wodowania bocznego odbyła się we wtorek.
Drugie w tym roku wodowanie w SR Nauta. Tym razem był to taklowiec SEIR dla norweskiego armatora. Uroczystość odbyła się w piątek w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku.
Vole au Vent już po remoncie. Nowoczesna jednostka do budowy farm wiatrowych we wtorek popołudniu wypłynęła ze Stoczni Remontowej Nuta w Gdyni. Jack-up jest w drodze do portu Eemshaven w Holandii.
Pełne doki i nabrzeża w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. We wtorek remont przechodziło jednocześnie aż 10 statków. Przy ulicy Czechosłowackiej prace prowadzone są m.in. na Darze Młodzieży oraz dwóch masowcach PŻM – na Karpatach i Sudetach.
Pierwsze w tym roku wodowanie w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta w Gdańsku. Tym razem był to częściowo wyposażony trawler pelagiczny SERENE, który trafi do odbiorcy z Szetlandów. Uroczystość odbyła się w czwartek.
Marynarka Wojenna w przyszłym roku z nowym holownikiem. We wtorek w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku odbyła się uroczystość położenia stępki pod budowę pierwszej z serii sześciu nowoczesnych jednostek B 860 dla MW. Wartość podpisanego w ubiegłym roku kontraktu to 283,4 mln zł brutto.
Polska musi być silna na Bałtyku – powiedział minister obrony narodowej Antoni Macierewicz podczas uroczystości wprowadzenia do służby niszczyciela min ORP Kormoran II, która odbyła się we wtorek. Zorganizowano ją w 99. rocznicę odtworzenia polskiej Marynarki Wojennej. Zdaniem szefa MON, MW była „przez wiele lat, z różnych powodów, zaniedbana”.
Stocznia Remontowa Shipbuilding rozpoczęła budowę holowników dla Marynarki Wojennej. Uroczystość palenia blach jednostki B 860/1, pierwszej z sześciu, odbyła się w czwartek w Gdańsku. Pierwszy holownik ma być gotowy pod koniec pierwszego kwartału 2019 r.
Produkują najszybsze, najbardziej wydajne maszyny do kształtowego cięcia blach w technologii plazmowej i gazowej. Ich urządzenia pracują w największych polskich zakładach związanych z branżą morską. W Europie są praktycznie bezkonkurencyjni. Marcin Stępień, właściciel firmy STIGAL opowiada nam o przewadze, jaką jego urządzenia mają nad innymi.
Zawodowcy potrzebni od zaraz. Aby zachęcić młode osoby do pracy w firmach związanych z gospodarką morską, Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna oraz Gdynia stworzyły projekt „Odkrywamy gdyńskie stocznie gimnazjalistom”. W jego ramach w czwartek grupa 225 uczniów gdyńskich gimnazjów odwiedziła Bałtycki Port Nowych Technologii.
BOTA Technik stawia na nowe możliwości. Firma zajmująca się m.in. serwisem układów napędowych, automatyki okrętowej oraz sprzedażą urządzeń autoryzowanych partnerów otworzyła w Gdańsku nową siedzibę. Ta infrastruktura to szansa na kolejne ciekawe projekty.
Dar Młodzieży i El-Mellah. Dwa zbudowane w Gdańsku żaglowce zaprojektowane przez Zygmunta Chorenia w poniedziałek na wysokości Helu postawiły żagle. A wszystko w ramach prób morskich nowej fregaty, zbudowanej dla Marynarki Wojennej Algierii, oraz szkolenia jej przyszłej załogi. Po zakończeniu wspólnego pływania obie jednostki zawinęły do Gdyni. El-Mellah po raz pierwszy.
Wärtsilä jest światowym liderem w dostarczaniu zaawansowanych technologii i kompletnych rozwiązań dla obiektów morskich i energetyki lądowej. Firma kładzie szczególny nacisk na innowacyjność oraz ogólną sprawność produktów, podwyższając w ten sposób środowiskowe, jak również ekonomiczne parametry użytkowe statków i elektrowni lądowych. Jednocześnie ogranicza ich negatywny wpływ na środowisko naturalne. W Polsce Wärtsilä działa od 1995 r.
174 mln złotych zostaną przeznaczone na ochronę Żuław przed powodzią. Jak zapowiedział Mariusz Gajda, wiceminister środowiska, obecny w czwartek w Gdańsku na konferencji „Przykłady dobrej koordynacji działań przeciwpowodziowych w dorzeczu”, zabezpieczenie przed powodzią mają ułatwić przepisy nowego Prawa Wodnego, które zakłada m.in., że rzeki, jak i infrastruktura przeciwpowodziowa, zarządzane będą przez jeden podmiot – Państwowe Gospodarstwo Wodne. Jednym z zadań realizowanych w ramach zabezpieczenia Żuław, jest budowa czterech nowych lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Należąca do Polskiej Grupy Zbrojeniowej Stocznia Remontowa Nauta została przez szwedzką grupę zbrojeniową Saab wybrana jako wykonawca platformy statku rozpoznania radioelektronicznego (SIGINT) Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Umowę w tej sprawie podpisano 26 kwietnia w Gdyni. SR Nauta odpowiedzialna będzie za budowę, wodowanie i wstępne próby morskie szwedzkiej jednostki.
W Stoczni Remontowej Nauta praca wre. Obecnie w Gdyni na remont czeka aż 13 jednostek. Zakres prac jest bardzo zróżnicowany. Od drobnych modernizacji małych jednostek po zaawansowane przebudowy dużych statków.
Drugie w tym roku wodowanie w Stoczni Remontowej Nauta. Tym razem to częściowo wyposażony statek rybacki m/v AINE. Jednostka przeznaczona jest dla duńskiego klienta Karstensens Skibsvaerft AS.
Technik budowy jednostek pływających, technik mechatronik czy technik elektryk. To m.in. w tych zawodach można znaleźć pracę w polskich stoczniach i firmach związanych z gospodarką morską. Mogli je poznać gimnazjaliści podczas konferencji „Przemysł okrętowy – fascynujące miejsce pracy”, która odbyła się w Szkołach Okrętowych i Ogólnokształcących CONRADINUM w Gdańsku. To właśnie w tej placówce można nauczyć się tych poszukiwanych na rynku pracy profesji.
Pierwsze w tym roku wodowanie w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta w Gdańsku. Tym razem był to częściowo wyposażony trawler rybacki m/v VOYAGER – jedna z najsilniejszych na świecie jednostek tej klasy. Statek będzie łowił ryby na Północnym Atlantyku.
Rozwój polskiego przemysłu obronnego, budowa kolejnych jednostek i coraz bardziej skomplikowane remonty statków. Przed takimi zadaniami stoi Nauta. Stocznia remontowa swój jubileusz obchodziła w czwartek w Teatrze Muzycznym w Gdyni.
Rozwój polskiego przemysłu obronnego, budowa kolejnych jednostek i coraz bardziej skomplikowane remonty statków. Przed takimi zadaniami stoi Nauta. Stocznia remontowa swój jubileusz obchodziła w czwartek w Teatrze Muzycznym w Gdyni.
Kolejne próby morskie ORP „Kormoran”. Testy tego nowoczesnego niszczyciela już po raz czwarty rozpoczęły się na Zatoce Gdańskiej. Ich celem jest przetestowanie okrętu w różnych warunkach i dla różnych scenariuszy operacyjnych.
Zaledwie pół roku trwała budowa nowoczesnego sejnera dla duńskiego klienta Karstensens Skibsvaerft A/S. Statek o nazwie GRATEFUL został zwodowany z Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta w Gdańsku. Dla stoczni było to czwarte wodowanie w tym roku.
Nowy statek naukowo-badawczy Uniwersytetu Gdańskiego, który zastąpi obecną, wysłużoną już jednostkę K/H Oceanograf-2., jest katamaranem o długości całkowitej 49,5 m, szerokości 14 m. wysokość boczna wynosi 3,80 m zaś wysokość do pokładu górnego 6,55 m. Statek cechuje się bardzo małym zanurzeniem wynoszącym zaledwie 2 metry. Prędkość ekonomiczna nowej jednostki wynosić będzie 10 węzłów zaś maksymalna będzie o 2 węzły większa
Po 33 latach eksploatacji żaglowca wymieniono całkowicie zabudowę i wyposażenie pomieszczeń przeznaczonych dla praktykantów. Zdemontowano wysłużone koje, elementy wyposażenia kubryków a wewnętrzne instalacje w całości zdemontowano. Modernizacji poddany został m.in. sam układ kubryków – w miejsce 20-osobowych i czterech 10-osobowych – zaprojektowano dwanaście kubryków 10-osobowych. Wewnątrz znalazły się nowe piętrowe koje, nowe szafki studenckie, zmieniono rozmieszczenie środków ratunkowych – kombinezony ratownicze znajdują się w pokojowych szafach/bakistach, kamizelki w drewnianych kasetach przy kojach.
18 grudnia Stocznia Remontowa Nauta zwodowała kolejny częściowo wyposażony statek rybacki typu purse seiner trawler. Tym razem z pochylni B3 spłynęła jednostka Beinur
Grupę MARS Shipyards & Offshore tworzą spółki należące do Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego MARS, zarządzanego przez MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia pierwsze półrocze 2015 roku już może zaliczyć do rekordowych. Wszystkie doki szczecińskiej stoczni są wypełnione i rośnie portfel zamówień na najbliższe miesiące.
W jubileuszowym piątym już Transport Weeku w dniach 17-19 marca 2015 roku uczestniczyło około 250 osób. Zmiany w formule tegorocznej konferencji Transport Week zaowocowały większą ilością pytań z sali, dyskusji i spotkań roboczych, omawianie wielu tematów kontynuowano zaś podczas indywidualnych rozmów z ekspertami i zaproszonymi gośćmi. Choć uczestników było w tym roku mniej niż w latach ubiegłych, podkreślić należy wysoki poziom merytoryczny konferencji.
30 października spółka LOTOS Petrobaltic S.A. podpisała umowę na przebudowę platformy wiertniczej na eksploatacyjną. W skład konsorcjum wykonawców przebudowy wchodzą spółki należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. tj. Energomontaż-Północ Gdynia, Stocznia Remontowa NAUTA oraz stocznia Crist.
Statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych zbudowany został w Stoczni Remontowej Nauta na zamówienie Hellesøy Verft AS. Jest to pierwszy po latach przerwy wykonany przez Nautę kontrakt na budowę nowej jednostki i jednocześnie pierwszy statek zbudowany na przejętych terenach po Stoczni Gdańsk. Zawarte umowy i prowadzone negocjacje świadczą o tym, że rozpoczyna się nowy etap w historii Stoczni i że na historycznych terenach Stoczni Gdańskiej znowu będą budowane statki.
Wielozadaniowy statek PSV (Platform Supply Vessel) jest pierwszą jednostką, która została zwodowana w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuildig w 2014r. To ósmy statek z serii budowanej dla amerykańskiego potentata w sektorze offshore.
9 maja 2013 roku odbyła się ceremonia położenia stępki pod budowę nowego statku naukowo-badawczego Uniwersytetu Gdańskiego -- „Oceanograf". Nowo budowana przez stocznię S.R. NAUTA, pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków S.A., jednostka dla Uniwersytetu Gdańskiego to specjalistyczny statek naukowo-badawczy do interdyscyplinarnych badań morza oraz prowadzenia zajęć dydaktycznych dla studentów Wydziału Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego.