• <

Wszędzie

  • Budowa bloków gazowo-parowych dla PGE Gryfino 2050. Elementy do Szczecina dotrą koleją i drogą morską

    Trwa śródlądowy i morski transport generatorów i turbin gazowych dla PGE Gryfino 2050. Elementy te będą częścią inwestycji powstającej na terenie spółki PGE Gryfino 2050 sąsiadującą z Elektrownią Dolna Odra. Wartość inwestycji to 4,7 mld zł.

    01.06.2022
  • Fracht FWO rozpoczął realizację dostaw dla jednej z największych inwestycji branży energetycznej w Polsce

    Fracht FWO, operator logistyczny dla przemysłu, został głównym partnerem logistycznym globalnego dostawcy technologii dla energetyki, lidera konsorcjum w projekcie budowy Nowy Blok Energetyczny w Elektrowni Dolna Odra. Fracht rozpoczął właśnie realizację serii dostaw dla jednej z największych inwestycji branży energetycznej w naszym kraju.

    27.09.2021
  • Port Gdynia rozpoczyna nowy rozdział w historii przewozów promowych na Bałtyku

    W momentach kiedy historia tworzy się  na naszych oczach, szczególne znaczenie mają symbole, zwłaszcza te, które wprost stanowią o naszej tożsamości. Podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod budowę Publicznego Terminala Promowego w Porcie Gdynia, Zarząd Morskiego Portu Gdynia wraz zaproszonymi gośćmi przypominał o jednym z najsłynniejszych polskich transatlantyków MS Piłsudski.

    09.10.2019
  • V Forum Korytarza Bałtyk-Adriatyk: Korytarz Bałtyk-Adriatyk powinien uwzględniać Wisłę i Odrę

    Jesteśmy jedynym unijnym korytarzem, w którym nie ma rzek – powiedział o Korytarzu Bałtyk-Adriatyk w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Tomasz Sowiński. Prezes Związku Miast Nadwiślańskich był jednym z prelegentów podczas V Forum Korytarza Bałtyk-Adriatyk, które w piątek zakończyło się w Gdyni. Podkreślił, że trwają starania, by zarówno Odra, jak i Wisła, zostały dopisanego do tego korytarza, ponieważ transport wodny jest w tej chwili w Europie absolutnym priorytetem, na rozwój którego przeznaczone zostaną duże środki.

    10.12.2018
  • Gróbarczyk o MSR Gryfia: Pragnę wszystkich zapewnić, że stocznia rokuje. Podsumowanie 3 lat MGMiŻŚ

    Co z Morską Stocznią Remontową Gryfia? Jak przebiegają prace przy budowie promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, kiedy rusza przekop Mierzei Wiślanej i co będzie największym sukcesem MGMiŻŚ? M.in. na te pytania w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl odpowiedział Marek Gróbarczyk, szef resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. W środę w Warszawie podsumował on 3-letnią działalność tego ministerstwa.

    07.12.2018
  • Gróbarczyk: Priorytetem jest Dolna Wisła

    Priorytetem jest dolna Wisła, bo to jest przyszłość, być albo nie być portów trójmiejskich – powiedział w rozmowie z dziennikarzami Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Szef resortu był obecny w środę w Gdańsku na sympozjum „Zagospodarowanie Dolnej Wisły”. Podkreślił, że poszukiwanie partnerów społecznych, duża potrzeba kooperacji są podstawą sukcesu w realizacji tej inwestycji.

    19.07.2018
  • W ciągu 18 miesięcy powstanie studium wykonalności na zagospodarowanie żeglugowe Wisły

    W ciągu 18 miesięcy powstanie studium wykonalności zagospodarowania żeglugowego Wisły na odcinku od Gdańska do Warszawy oraz dróg wodnych od Warszawy do granicy z Białorusią i na odcinku od Wisły do Zalewu Wiślanego. Umowę w tej sprawie podpisano w poniedziałek w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk.

    03.07.2018
  • Zagospodarowanie śródlądowych dróg wodnych jednym z największych przedsięwzięć dla Polski

    60-150 mld zł może kosztować zagospodarowanie śródlądowych dróg wodnych w Polsce – powiedział wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński w Gdańsku podczas posiedzenia Konwentu Politechniki Gdańskiej, w czasie debaty poświęconej programowi zagospodarowania Dolnej Wisły, która odbyła się w środę. Wskazał, że podobnie jak teraz Centralny Port Komunikacyjny, również i śródlądowe drogi wodne mogą być dla Polski jednym ze strategicznych przedsięwzięć. Aby je rozpocząć, potrzebny jest jednak odpowiedni program.

    14.12.2017
  • Gigantyczna suwnica już na pokładzie jednego z najsilniejszych statków świata

    Operacja prawie zakończona. W Szczecinie, mimo początkowych trudności, z sukcesem udało się załadować gigantyczną suwnicę na statek Fairmaster – jeden z najsilniejszych na świecie. Obecnie przy Nabrzeżu Chorzowskim spółki przeładunkowo-składowej Bulk Cargo-Port Szczecin trwa mocowanie konstrukcji do ciężarowca, który na początku tego tygodnia popłynie do Irlandii. Olbrzymia suwnica to największy tego rodzaju ładunek w historii szczecińskiego portu.

    06.08.2017
  • Moduł gigantycznej turbiny dla Elektrowni Opole dotarł do Gdańska

    Waży 167 t i ma prawie11 metrów długości. To moduł średnioprężny gigantycznej turbiny dla Elektrowni Opole. Jego przeładunek z barki na statek odbył się w Gdańsku w środę. Stamtąd moduł popłynie do Szczecina, a następnie Odrą do Opola.

    16.03.2017
  • Porozumienie o rozwoju śródlądowych dróg wodnych ratyfikowane przez prezydenta

    Europejskie porozumienie w sprawie głównych śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym (AGN) ratyfikowane przez prezydenta. Andrzej Duda podpisał je w poniedziałek. Jego celem jest rozwój międzynarodowego transportu na śródlądowych drogach wodnych w Europie.

    06.03.2017
  • Polskie firmy coraz bardziej innowacyjne. Przykładem Vistal Gdynia

    Polska staje się krajem coraz bardziej innowacyjnym, a myśl techniczna jest bardzo zaawansowana – powiedział w środę w Gdyni Mateusz Morawiecki, wicepremier i minister rozwoju i finansów, podczas wizyty w Vistal Offshore należącej do Grupy Vistal. Spotkanie związane było z rozpoczęciem przez spółkę projektu Tana Bru, czyli budowy mostu w Norwegii w pobliżu przylądka Nordkapp.

    01.03.2017
  • Posiedzenie Komisji Gospodarki Morskiej

    Posiedzenie  Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej obfitowało w wiele zapowiedzi. Najważniejszą informacją było podanie wstępnego terminu oddania do użytku kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Ma on zostać ukończony w latach 2021-2022.

    23.02.2016

Dziękujemy za wysłane grafiki.