Od kiedy Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg Sp. z o.o., jako pierwszy w Polsce podmiot komunalny zarządzający portem, podjął się samodzielnej obsługi przeładunków, za główny cel stawiał sobie odbudowanie pozycji Portu Kołobrzeg wśród gestorów ładunków.
Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk oraz pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcin Horała podpisali w obecności premiera RP Mateusza Morawieckiego porozumienie w sprawie poprawy dostępu do Portu Gdynia. Prace przygotowawcze do budowy tzw. Drogi Czerwonej w Gdyni zostaną sfinansowane z Programu Wieloletniego CPK w latach 2020-2023.
O roli swojego dziadka, Eugeniusza Kwiatkowskiego w budowie Portu Gdynia, wadze gospodarki morskiej dla całej gospodarki narodowej oraz konieczności centralnego wsparcia dla strategicznych inwestycji w portach opowiada Julita Maciejewicz-Ryś.
Dziś Port Gdynia to wielki plac budowy. Oprócz szeregu inwestycji realizowanych przez Zarząd Portu Gdynia, takich jak budowa Publicznego Terminalu Promowego, przebudowa nabrzeży i pogłębienie akwenów portowych czy poszerzenie wejścia do portu do 140 m metrów, na terenie Portu Gdynia obecnie przebudowywanych jest aż 115 km torów w ramach gigantyczny inwestycji PKP PLK. Kontrakt „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni” opiewa na wartość 1829500000 zł brutto; 1529280253,96 zł netto. Wykonawcą jest Budimex S.A.
Port Gdynia od strony wschodniej jest portem najbliżej położonym względem obszarów morskich przewidzianych na lokalizację farm wiatrowych. Potencjał terenów portowych sprzyja rozwojowi alternatywnych – ekologicznych źródeł energii w Polsce. Zarząd Portu wraz z pełnomocnikiem rządu ds. Odnawialnych Źródeł Energii Ireneuszem Zyska analizuje rozwiązania służące rozwojowi sektora offshore w tym poszukują zaplecza do obsługi elementów morskich farm wiatrowych, obejmującego gminy Kosakowo, Rumię oraz Gdynię.
Ponad 250 firm i organizacji z 23 krajów wzięło udział w tym roku w 20. Międzynarodowych Targach Morskich i Konferencjach BALTEXPO, które odbyły się w Gdańsku. Jedne uczestniczą w nich od wielu lat, inne zaprezentowały swoją ofertę po raz pierwszy. Przygotowaliśmy podsumowanie targów.
Ok. 1 400 ha akwenu i 410 ha zalądowionej powierzchni. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk przedstawił w poniedziałek koncepcję Portu Centralnego. Prace nad realizacją projektu rozpoczną się jeszcze w tym roku, a pierwsze nowe terminale mogą pojawić się już w 2029 roku.
W Warszawie rozpoczęły się Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki – TransLogistica Poland. Tegoroczna edycja jest rekordowa – w EXPO XXI Warszawa prezentuje się aż 240 wystawców z 24 państw, m.in. z Polski, UE, krajów bałtyckich, państw WNP, Chin czy z Indii. To najważniejsze takie wydarzenie w branży.
Historyczny rekord w Porcie Gdańsk. W ubiegłym roku przeładowano tam ok. 40,6 mln t ładunków. To o prawie 9 % więcej niż w 2016 r.
Rozpoczęła się rozbudowa nabrzeży i toru wodnego w Porcie Gdańsk. W czwartek przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz wykonawcy podpisali umowę na przebudowę i rozbudowę Nabrzeży Obrońców Poczty Polskiej i Mew. Inwestycja o wartości ponad 40 milionów złotych ma być zrealizowana do końca 2020 r.
Utrzymujemy pozycję portu uniwersalnego – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Dariusz Słaboszewski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W najbliższych latach oba porty czeka wiele inwestycji. To m.in. budowa nowych nabrzeży, terminal kontenerowy, lepsze połączenia z drogami śródlądowymi czy obecnie realizowane pogłębienie toru wodnego.
Barka z kontenerami w drodze do Warszawy. Rozpoczął się promocyjny rejs, który ma udowodnić, że żegluga Wisłą jest możliwa. Jednostka wyruszyła z Nabrzeża Ziółkowskiego w Gdańsku w środę. Do celu ma dotrzeć za 9 dni.
Około 5 000 m2 powierzchni użytkowej, 3 komory magazynowe oraz wydzielona część biurowa. Tak wygląda nowoczesny magazyn przeznaczony dla towarów drobnicowych otwarty w poniedziałek w Gdyni przy ulicy Polskiej 19-23. Dzięki tej inwestycji zwiększył się potencjał składowy gdyńskiego portu.
Uroczyste podpisanie umowy nabycia przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. części terenów przy ulicy Waszyngtona 1 w Gdyni, należących do Stoczni Remontowej Nauta SA, stanowi uwieńczenie negocjacji prowadzonych przez obie strony.
7 lipca w Terminalu Pasażerskim Westerplatte, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. uroczyście podsumował wyniki Konkursu pn. „ Estetyzacja Portu w Gdańsku”. Głównym celem projektu było stworzenie spójnej koncepcji estetycznego zagospodarowania przestrzeni wzdłuż kanału portowego, uwzględniając uporządkowanie istniejących budowli i instalacji przemysłowych, przy jednoczesnym udostępnieniu mieszkańcom oraz turystom zieleni i obiektów historycznych nie będących w bieżącej eksploatacji portu. Wrosły głęboko w strukturę miasta port ma stać się wizytówką tysiącletniego Gdańska.
26 czerwca spółka OT Logistics zakupiła od Zarządu Morskiego Portu Gdynia 100% udziałów spółki BTDG – Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia. Umowa prywatyzacji gdyńskiego terminalu drobnicowego jest uwieńczeniem ostatniego etapu prywatyzacji terminali portowych grupy kapitałowej ZMPG-a S.A., w których Zarząd Portu był właścicielem 100 % udziałów.
27 stycznia 2014r. o godzinie 11.00 w siedzibie ZMPG miała miejsce uroczystość zawarcia umowy między Zarządem Portu a Stocznią Marynarki Wojennej. Umowa ma przełomowy charakter, ponieważ stanowi istotny element działań niwelujących ograniczenia nawigacyjne w Porcie Gdynia i tworzy nowe szanse rozwoju dla portu i polskiej gospodarki.
20.01.2014 miała miejsce uroczystość oddania do użytku nowoczesnej hali prefabrykacyjno-montażowej, zlokalizowanej przy Nabrzeżu Stanów Zjednoczonych na terenach gdyńskiego portu.
Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia - największe pod względem finansowym przedsięwzięcie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. na ostatnim niezabudowanym obszarze gdyńskiego portu.
6 czerwca br. zawarta została umowa na wykonanie robót budowlanych pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A. a Konsorcjum firm: Korporacji Budowlanej DORACO Sp. z o.o. (przedstawiciel konsorcjum) i Zakładu Robót Hydrotechnicznych i Podwodnych „UW SERVICE” Sp. z o.o., w ramach projektu inwestycyjnego „Przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego w Porcie Gdynia”. Oferta Konsorcjum firm „Doraco” i „UW Service” została uznana za najkorzystniejszą w przetargu nieograniczonym i opiewa na łączną kwotę ponad 68 mln zł netto. Termin ukończenia przebudowy określony został w umowie na 5 czerwca 2015 roku.
We wtorek 5 lutego, w siedzibie Zarządu Gdyńskiego Portu Morskiego S.A. odbyła się konferencja podsumowująca wyniki osiągnięte przez spółkę w 2012 roku.