Na Nabrzeżu Oliwskim w Gdańsku zacumowała Amanda C. To największy statek jaki dotychczas obsługiwała spółka Magrol Przeładunek, właściciel jednego z terminali zbożowych zlokalizowanych w Porcie Gdańsk. Masowiec przypłynął do Portu Gdańsk z Pori (Finlandia) po kukurydzę. Załadunek odbywa się w relacji bezpośredniej z samochodów, wagonów i magazynu.
Około dwunastu godzin trwał rozładunek nawozu mineralnego przez terminal Bałtyckiej Bazy Masowej (BBM) przy Nabrzeżu Szwedzkim. Towar przyjechał do Portu Gdynia w 22 wagonach typu RILS.
Nowoczesne, klimatyzowane, przyjazne środowisku i najdłuższe z dotychczas jeżdżących w stolicy tramwaje przypłynęły na terminal OT Port Gdynia. W czwartek (24 czerwca) miał miejsce wyładunek dwóch pierwszych wagonów zamówionych przez Tramwaje Warszawskie i wyprodukowanych w fabryce Hyunday Rotem Company Limited, które wkrótce pojawiają się na warszawskich ulicach.
Na terenie terminala kontenerowego DCT Gdańsk odbyła się w czwartek 21.11 uroczysta inauguracja stałego bezpośredniego połączenia kolejowego z Chin do Portu Gdańsk. Pierwszy pociąg przyjechał po godzinie 11.00.
Port Gdański Eksploatacja S.A. jest największym i najbardziej uniwersalnym operatorem przeładunkowym w polskich portach morskich, świadczącym usługi w zakresie przeładunków towarów w obrocie międzynarodowym, pomiędzy morskimi i śródlądowymi (statek, barka) a lądowymi środkami transportu (samochody, wagony kolejowe).
Pierwszy w ramach nowego serwisu statek z bananami w Porcie Gdańsk. Jednostka Comoros Stream w nocy z soboty na niedzielę przywiozła z Ameryki Środkowej 150 tys. kartonów tych owoców, inaugurując w ten sposób połączenie, w ramach którego do Portu Gdańsk co tydzień będzie przypływało ok. 4 tys. t bananów. Za operacje przeładunkowe przy nabrzeżu Wolnego Obszaru Celnego (WOC) odpowiada spółka Cargofruit.
Największy szczeciński operator portowy spółka Bulk Cargo Port Szczecin w I półroczu 2019 powtórzyła bardzo dobry, ubiegłoroczny wynik przeładunkowy przekraczając 2 200 000 ton.
Nowa infrastruktura kolejowa w portach Trójmiasta uczyni z nich hub numer jeden na Bałtyku - powiedział premier Mateusz Morawiecki podczas uroczystości podpisania trzech umów, o wartości w sumie 3,2 mld zł brutto, dotyczących modernizacji, które poprawią kolejowy dostęp do portów w Gdańsku i Gdyni.
Koks i węgiel to największe grupy towarowe przeładowywane w Porcie Gdańskim Eksploatacja. Stanowią prawie 50% wszystkich przeładunków tej spółki, co według danych z ubiegłego roku daje prawie 1,5 mln t surowca rocznie. Dlatego jednymi z najczęściej zawijających do PGE jednostek są właśnie statki po koks. Tak też było w miniony weekend, podczas którego przy Nabrzeżu Rudowym odbył się załadunek tego surowca.
Nasze porty muszą być konkurencyjne co najmniej tak, jak inne porty południowych wybrzeży Bałtyku – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przy okazji podpisania umowy na rozbudowę dostępu kolejowego do zachodniej części Morskiego Portu Gdynia.
Pięć nowoczesnych elektrycznych lokomotyw dla LOTOS Kolej. Tabor gdańskiego przewoźnika powiększy się o dwa pojazdy typu E4DCU Griffin i trzy typu E6ACT Dragon 2. Uroczyste przekazanie pierwszych trzech lokomotyw odbyło się we wtorek w Gdańsku. Spółka kupiła je od firmy NEWAG i od razu włączyła do eksploatacji. Jeszcze tego samego dnia Griffin wyjechał ze stacji Gdańsk Olszynka do stacji Piekary Śląskie Szarlej z 35 wagonami wypełnionymi olejem napędowym i benzyną. Łączna masa inauguracyjnego pociągu to ponad 2 700 t brutto.
Przeładunki za pierwsze półrocze 2018 roku w Bulk Cargo-Port Szczecin w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku zwiększyły się o ponad 15%, do 2 246 508 ton, i nadal rosną. Aby sprostać temu wyzwaniu, największy szczeciński terminal inwestuje w nowy sprzęt, zwiększając tym samym możliwości przeładunkowe. Pracę w Bulk Cargo-Port Szczecin rozpoczęła właśnie nowoczesna ładowarka kołowa.
Kolejny etap prac nad Portem Centralnym w Gdańsku. W czwartek przedstawione zostały wstępne koncepcje tego projektu. Najważniejsza inwestycja Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ma być gotowa do końca 2027 r. Jej celem jest zwiększenie konkurencyjności gdańskiego portu na Morzu Bałtyckim.
Największe szczecińskie przedsiębiorstwo przeładunkowo-logistyczne Bulk Cargo-Port Szczecin przeprowadza zakrojony na szeroką skalę program inwestycyjny. Jedna z ostatnich rodzimych firm ze 100-procentowym polskim kapitałem walczy o rynek, stawiając na elastyczność i uniwersalność.
Kanadyjski węgiel koksujący w gdyńskim porcie. 74 800 t tego surowca przypłynęło do Morskiego Terminalu Masowego Gdynia we wtorek wieczorem. Obecnie przy Nabrzeżu Holenderskim trwa rozładunek.
Aom Bianca w Porcie Gdańskim Eksploatacja. To pierwszy w historii tej spółki Panamax, jaki zawinął do portu wewnętrznego w Gdańsku. Na jego pokładzie przypłynęło 32 000 t węgla koksującego z Vancouver w Kanadzie.
Rozładunek amerykańskiego sprzętu w Porcie Gdańskim Eksploatacja zakończony sukcesem. Piotr Karczewski, prezes tej gdańskiej spółki – głównego operatora przeładunkowego na terenie Portu Gdańsk, poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl, że liczy na kolejne takie zadania. Jak podkreślił, ma to umożliwić szeroki wachlarz wykonywanych usług.
Nowoczesne maszyny, dźwigi i magazyny. Główny operator przeładunkowy na terenie Portu Gdańsk w najbliższych miesiącach planuje kolejne inwestycje. – Port Gdański Eksploatacja jest na dobrej drodze rozwoju – mówi Piotr Karczewski, prezes PGE.
Kalmar DRG420-60S5 rozpoczął pracę w Porcie Gdańskim Eksploatacja. To najnowocześniejszy reachstacker w północnej Polsce. Maszyna, która bez problemu radzi sobie z kontenerami 20-, 30- i 40-stopowymi, znacznie zwiększyła konkurencyjność gdańskiej spółki.
Do końca 2018 roku Euroafrica Shipping Lines chce podwoić potencjał przewozowy w Afryce – poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Jacek Wiśniewski, prezes Euroafrica Shipping Lines. W ramach programu wymiany tonażu spółka zakontraktowała właśnie zakup nowoczesnego drobnicowca. Jednostka dołączy do floty Europa Shipping Lines jeszcze w tym roku.
W 2016 roku w szczecińskim Bulk Cargo obsłużono 4,4 miliona ton ładunków. W porównaniu do 2015 roku nastąpił wzrost przeładunków o ponad 2%. Dynamika zmian w odniesieniu do grup ładunkowych była zróżnicowana, największe zmiany to spadek węgla eksportowego i duży wzrost drobnicy.
Kolejny statek arabskiego armatora Bahri w Gdańsku. Tym razem po raz pierwszy do gdańskiego portu zawinął Bahri Yanbu. Jednostka przypłynęła po cysterny dla Arabii Saudyjskiej.
Statek Cielo D' Italia gotowy na wyprawę do Indii. W Gdyni załadowano na niego 70 000 t koksu, który popłynie do azjatyckiego odbiorcy. Dla gdyńskiego portu był to rekordowy załadunek.
Z Polski na Wybrzeże Kości Słoniowej. W Porcie Gdańskim Eksploatacja odbył się kolejny załadunek szyn. Do Afryki Zachodniej popłynęły statkiem M/S ESL Africa.
Nietypowa operacja przeładunku skalenia w relacji bezpośredniej odbyła się w Morskim Terminalu Masowym w Gdyni. Kompleksowej obsługi ładunku podjęła się spółka Inter Balt, wraz z partnerem Consenta Logistics. Po raz pierwszy minerał został przeładowywany bezpośrednio z ładowni statku na wagony i koleją trafił prosto do klienta.
Kolejne z regularnych wypłynięć serwisu obsługiwanego przez jednostki typu Ro-Ro do Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich wiązało się z trwającym 30 godzin załadunkiem cystern na Nabrzeżu Oliwskim Portu Gdańsk Eksploatacja.
- Kupiliśmy zakład produkcji i konstrukcji stalowych i chcemy stać się zupełnie niezleżni - rozmawiamy z Mateuszem Olejniczakiem, General Director Buttimer Polska.
W piątek 18.07.2014 r. w Gdańsku przy ulicy Sucharskiego 7 odbyła się uroczysta prezentacja nowego placu składowego firmy Balticon SA. Nowy plac powiększy powierzchnię użytkową depot kontenerowego na terenach gdańskiego portu do 50 tys mkw.