Z inicjatywy Marka Gróbarczyka - Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Port Gdynia i Port Gdańsk łączą siły w walce z koronawirusem.
Z inicjatywy Marka Gróbarczyka - ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Port Gdynia i Port Gdańsk łączą siły w walce z koronawirusem. Rozpoczęta przez Port Gdynia akcja: „dzielmy się dobrem” rozwija się o kolejną, istotną z punktu widzenia przeciwdziałania narastającej fali zachorowań w Polsce, inicjatywę zakupu 4 szt. analizatorów do diagnostyki zakażeń SARS-CoV-2, stanowiących wyposażenie laboratoriów.
Transport w światowym handlu bazuje głównie na żegludze. Szacuje się, że stanowi ona 90% ogółu transportu. Co ciekawe, jej udział wzrósł od 1970 r. aż o 400%. Wiążą się z tym ogromne wyzwania ekologiczne. Transport wodny emituje bowiem rocznie 1000 milionów ton dwutlenku węgla, co stanowi około 3% światowej emisji. Dodatkowo, statki emitują cząstki stałe, sadzę i trujące gazy. Biorąc pod uwagę konieczność wprowadzenia rozwiązań niskoemisyjnych, Polski Rejestr Statków zorganizował konferencję gromadzącą przedstawicieli świata nauki oraz przemysłu stoczniowego.
Po raz drugi z rzędu Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. otrzymał tytuł „Perła Polskiej Gospodarki” zajmując pierwsze miejsce w kategorii „Perły Duże w XVII edycji Rankingu Pereł Polskiej Gospodarki”- obiektywnego pozycjonowania polskich przedsiębiorstw- zorganizowanego przez redakcję anglojęzycznego magazynu ekonomicznego Polish Market wspólnie z ekspertami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Nawet 4,4 mld złotych mogą wynieść przychody Skarbu Państwa z opłat celno-skarbowych z 2 mln TEU w Porcie Zewnętrznym w Gdyni. Rozpoczęło się opracowywanie dokumentacji środowiskowej dla tej inwestycji. Umowę podpisano z Uniwersytetem Gdańskim we wtorek w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia.
Wydział Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego rozpoczął eksploatację nowoczesnego katamaranu naukowo-badawczego "Oceanograf". 15 maja UG odebrał kartę bezpieczeństwa od Urzędu Morskiego w Gdyni i już dzień póżniej statek wyruszył w swój pierwszy rejs po Zatoce Gdańskiej. Wczoraj na wody zatoki Oceanograf wypłynął po raz czwarty.
Polski ustawodawca ustawą z dnia 23 marca 2017 roku dokonał implementacji Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/42/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. zmieniając między innymi przepisy ustawy Kodeks karny (dalej: k.k.) oraz Kodeksu karnego skarbowego (dalej: k.k.s.) poprzez wprowadzenie m. in. postulowanego nią przepadku rozszerzonego tam nazwanego „konfiskatą rozszerzoną” [por. pkt. 19 uzasadnienia Dyrektywy]. W myśl Dyrektywy jako przepadek o charakterze rozszerzonym należy rozumieć przepadek, który dotyczy mienia nie koniecznie pochodzącego z przestępstwa, za które podmiot zostaje skazany lecz, co do którego ustalono, że może pochodzić z popełnienia innego określonego czynu zabronionego.