Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa podpisał w czwartek list intencyjny z Zarządem Morskiego Portu Gdynia w obszarze współpracy zmierzającej do zwiększenia dynamiki rozwijającego się eksportu zbóż od polskich producentów.
W Porcie Gdańsk powstanie pierwszy w Polsce terminal cukrowy. Umowę w tej sprawie w środę podpisali przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz Krajowej Spółki Cukrowej. Budowa ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. Koszt inwestycji to ponad 80 milionów złotych.
Rekordowy rok dla Portu Gdynia. W 2016 r. przychody Zarządu Morskiego Portu Gdynia z działalności wyniosły prawie 205 mln zł, o ponad 12 proc. więcej niż w 2015 roku. Zysk netto wyniósł ponad 60 mln zł, o ponad 31 proc. więcej niż rok wcześniej. Oficjalne dane zostały zaprezentowane w ZMPG podczas konferencji wynikowej.
Około 5 000 m2 powierzchni użytkowej, 3 komory magazynowe oraz wydzielona część biurowa. Tak wygląda nowoczesny magazyn przeznaczony dla towarów drobnicowych otwarty w poniedziałek w Gdyni przy ulicy Polskiej 19-23. Dzięki tej inwestycji zwiększył się potencjał składowy gdyńskiego portu.
W związku zakończoną w 2015 r. inwestycją wydłużenia linii cumowniczej na Nabrzeżu Bytomskim, GBT jest w stanie obsłużyć statki do 15 000 DWT oraz statki do 30 000 DWT niepełne ładowne. W grudniu 2015r.
- Kupiliśmy zakład produkcji i konstrukcji stalowych i chcemy stać się zupełnie niezleżni - rozmawiamy z Mateuszem Olejniczakiem, General Director Buttimer Polska.
Gdański Terminal Masowy usytuowany jest na Nabrzeżu Bytomskim w Porcie Gdańsk. Specjalizuje się w przeładunku masowych towarów rolnych, głównie zbóż i śrut. Terminal składa się z w pełni zautomatyzowanych magazynów płaskich i silosów o łącznej pojemności 55 tysięcy ton, obsługuje statki o wyporności do 10 tys. DWT.
1 września w Stoczni Crist w Gdyni odbyło się uroczyste przekazanie jednostki B69/2 Artic Fjell norweskiemu armatorowi Artic Shipping.
Terminal GBT Sp. z o.o. usytuowany jest na Nabrzeżu Bytomskim w Porcie Gdańsk. Koncentruje się na przeładunku masowych towarów rolnych, głównie zbóż i śrut. Na nabrzeżu obsługuje się statki o wyporności do 10 tys. DWT.