Z udziałem przedstawicieli krajowej branży stoczniowej, zaangażowanych podmiotów oraz kadry dowódczej Marynarki Wojennej RP odbyła się uroczystość rozpoczęcia budowy piątego niszczyciela min proj. 258. Jednostka ta wejdzie w skład 12. Dywizjonu Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża, stacjonującego w Porcie Wojennym Świnoujście.
W stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa HOLDING, odbyło się wodowanie jednostki „Tarpan”. To drugi lodołamacz który powstał w Gdańsku dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
"Po 38 latach zastępujemy jednostkę wysłużoną, najnowocześniejszą, jaka jest dziś dostępna na rynku. Urządzenia, które zamontowaliśmy na tym statku, głównie jeśli chodzi o hydrografię, napędy, manewrowość i nawigację, są najnowocześniejszymi, jakimi dysponuje dziś Europa i świat" - powiedział Marcin Ryngwelski, prezes zarządu spółki Remontowa Shipbuilding, podczas piątkowej ceremonii chrztu i podniesienia bandery na statku „Zodiak II”. Uroczystość wpisała się w obchody jubileuszu 100-lecia Administracji Morskiej RP.
Transport w światowym handlu bazuje głównie na żegludze. Szacuje się, że stanowi ona 90% ogółu transportu. Co ciekawe, jej udział wzrósł od 1970 r. aż o 400%. Wiążą się z tym ogromne wyzwania ekologiczne. Transport wodny emituje bowiem rocznie 1000 milionów ton dwutlenku węgla, co stanowi około 3% światowej emisji. Dodatkowo, statki emitują cząstki stałe, sadzę i trujące gazy. Biorąc pod uwagę konieczność wprowadzenia rozwiązań niskoemisyjnych, Polski Rejestr Statków zorganizował konferencję gromadzącą przedstawicieli świata nauki oraz przemysłu stoczniowego.
Dziś o godzinie 12.00 w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbyła się uroczystość chrztu i wodowania holownika H-12, który otrzymał imię „SEMKO”. To już czwarta z serii sześciu jednostek zamówionych przed dwoma laty przez Marynarkę Wojenną RP.
Dziś w stoczni Remontowa Shipbuilding zwodowano drugi wielozadaniowy statek dla Urzędów Morskich o numerze budowy B 618/2. Jednostka o nazwie Planeta I zastąpi 35-letnią szczecińską Planetę.
W gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding odbyła się w czwartek uroczystość wodowania i chrztu niszczyciela min ORP "Albatros". Położono też stępkę bliźniaczej jednostki ORP "Mewa". Okręty budowane są na zamówienie MON dla polskiej Marynarki Wojennej.
W stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Remonowa Holding zwodowano elektryczny prom dla armatora Norled. Będzie to dwustronna jednostka z napędem Diesel Electric Hybrid. Kontrakt podpisany z norweskim armatorem zakłada budowę czterech takich statków.
Zodiak II już na wodzie. Wodowanie pierwszej wielozadaniowej jednostki dla Urzędów Morskich o numerze budowy B 618/1 odbyło się w piątek w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku. Statek ma być gotowy na przełomie lutego i marca przyszłego roku.
Budowa wielozadaniowych statków dla urzędów morskich w Szczecinie i w Gdyni w toku. W czwartek w stoczni Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę drugiej jednostki z serii – B 618/2. Oba statki mają zostać przekazane w połowie 2020 r.
Urząd Morski w Gdyni ma nowy statek. To katamaran Konstelacja przeznaczony m.in. do wykonywania pomiarów hydrograficznych. Nowoczesna jednostka przypłynęła do Gdyni w minioną sobotę. Można ją zobaczyć przy Nabrzeżu Prezydenta w pobliżu Skweru Kościuszki.
Będziemy dalej pracować na rzecz przemysłu stoczniowego i gospodarki morskiej, po to, żeby rozwijał się Gdańsk i Polska – zadeklarował w sobotę w Gdańsku w trakcie VII Konwentu Morskiego marszałek Senatu Stanisław Karczewski.
Jest nowoczesna, szybka i już za kilka dni na stałe rozpocznie pracę w Porcie Gdynia. Mowa o Kontrolerze-22 – nowej jednostce Urzędu Morskiego w Gdyni, która 5 grudnia przypłynęła do Polski ze stoczni w Finlandii. Z naszą kamerą zwiedziliśmy pokład statku. Robi wrażenie.
Skok w XXI wiek, jeżeli chodzi o jednostki, a co za tym idzie, wykonywanie naszych statutowych obowiązków – powiedział o wielozadaniowych statkach dla urzędów morskich Zenon Kozłowski, zastępca dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie. W poniedziałek w Gdańsku w stoczni Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę pierwszej wielozadaniowej jednostki B 618 przeznaczonej dla Urzędu Morskiego w Szczecinie. Podpisany w marcu kontrakt zakłada budowę dwóch takich statków – drugi trafi do Urzędu Morskiego w Gdyni.
H-11 Bolko już na wodzie. Uroczystość chrztu i wodowania pierwszego z sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej RP odbyła się w poniedziałek w Gdańsku. Nowoczesne jednostki powstają w stoczni Remontowa Shipbuilding.
Strand Senior w drodze do Danii. Częściowo wyposażony trawler opuścił stocznię Remontowa Shipbuildnig w czwartek. Statek będzie służył do połowu ryb dennych za pomocą włoków dennych i pelagicznych ciągnionych za statkiem.
Stocznia Remontowa Shipbuilding rozpoczęła w Gdańsku budowę drugiego z serii trzech niszczycieli min projektu 258 Kormoran II dla polskiej Marynarki Wojennej. Uroczyste cięcie blach odbyło się we wtorek. Okręt ma być gotowy za trzy lata.
Bałtyckie Targi Militarne – Balt Military Expo – za nami. Trzydniowe wydarzenie zakończyło się w Gdańsku w środę. W tym roku udział w nim wzięło ponad 140 wystawców z 15 krajów, w tym również portal GospodarkaMorska.pl.
1 010 i pierwsze w tym roku wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding. Tym razem był to statek rybacki dla norweskiego armatora. Uroczystość widowiskowego wodowania bocznego odbyła się we wtorek.
Marynarka Wojenna w przyszłym roku z nowym holownikiem. We wtorek w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku odbyła się uroczystość położenia stępki pod budowę pierwszej z serii sześciu nowoczesnych jednostek B 860 dla MW. Wartość podpisanego w ubiegłym roku kontraktu to 283,4 mln zł brutto.
Polska musi być silna na Bałtyku – powiedział minister obrony narodowej Antoni Macierewicz podczas uroczystości wprowadzenia do służby niszczyciela min ORP Kormoran II, która odbyła się we wtorek. Zorganizowano ją w 99. rocznicę odtworzenia polskiej Marynarki Wojennej. Zdaniem szefa MON, MW była „przez wiele lat, z różnych powodów, zaniedbana”.
El Mellah w drodze do Algierii. Nowoczesny żaglowiec ze stoczni Remontowa Shipbuilding w piątek opuścił Gdańsk. Przed nim długi pierwszy rejs i sprawdzian dla algierskiej załogi.
Stocznia Remontowa Shipbuilding rozpoczęła budowę holowników dla Marynarki Wojennej. Uroczystość palenia blach jednostki B 860/1, pierwszej z sześciu, odbyła się w czwartek w Gdańsku. Pierwszy holownik ma być gotowy pod koniec pierwszego kwartału 2019 r.
11 miesięcy rejsu po morzach i oceanach, planowane 6 zmian załóg szkolnych oraz obecność podczas Światowych Dni Młodzieży 2019. W przyszłym roku Dar Młodzieży wyrusza w podróż dookoła świata dla uczczenia setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Początek wyprawy zaplanowano na maj przyszłego roku.
El Mellah gotowy do drogi. Zbudowany w Gdańsku w stoczni Remontowa Shipbuilding żaglowiec został przekazany Marynarce Wojennej Algierii. W sobotę odbyła się uroczystość podniesienia bandery na jednostce.
Remontowa Shipbuilding SA laureatką „Bursztynowej Kaczki”. Nagroda została wręczona w piątek podczas spotkania biznesu morskiego wybrzeża gdańskiego „Wspólna Kaczka” 2017. Gala odbyła się w Gdynia Arenie.
Przemysł okrętowy zaczyna się w Polsce liczyć – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Zdzisław Rakoczy, prezes firmy Famor, zajmującej się produkcją sprzętu elektrotechnicznego dla okrętownictwa, budownictwa i innych branż. Jego zdaniem świadczy o tym obecność na BALTEXPO przedstawicieli ministerstwa gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Największe w Polsce targi poświęcone gospodarce morskiej zakończyły się w środę. Odwiedziło je ponad 4 000 osób.
Dar Młodzieży i El-Mellah. Dwa zbudowane w Gdańsku żaglowce zaprojektowane przez Zygmunta Chorenia w poniedziałek na wysokości Helu postawiły żagle. A wszystko w ramach prób morskich nowej fregaty, zbudowanej dla Marynarki Wojennej Algierii, oraz szkolenia jej przyszłej załogi. Po zakończeniu wspólnego pływania obie jednostki zawinęły do Gdyni. El-Mellah po raz pierwszy.
El-Mellah na pierwszych próbach morskich. Nowoczesny żaglowiec, budowany w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Marynarki Wojennej Algierii, jest testowany na Zatoce Gdańskiej. Na próby morskie wypłynął w sobotę po 15.
Salish Raven w drodze do Kanady. W stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku zakończyła się budowa trzeciego i ostatniego z serii ekologicznych promów paażersko-samochodowych dla kanadyjskiego armatora BC Ferries. Jednostka w piątek opuściła gdański port. Teraz ma do pokonania 10 440 mil morskich.
Salish Raven prawie gotowy. Trwają ostatnie przygotowania i próby morskie, by w najbliższych dniach prom dla kanadyjskiego armatora BC Ferries mógł wypłynąć z Gdańska do Kolumbii Brytyjskiej. Będzie to już trzecia i ostatnia jednostka z tej serii, która powstała w stoczni Remontowa Shipbuilding.
Piret w drodze do Estonii. Nowoczesny prom zbudowany w Gdańsku przez stocznię Remontowa Shipbuilding został przekazany armatorowi TS Laevad OÜ w sobotę. Będzie obsługiwał linię na wyspy Saaremaa i Hiiumaa.
Technik budowy jednostek pływających, technik mechatronik czy technik elektryk. To m.in. w tych zawodach można znaleźć pracę w polskich stoczniach i firmach związanych z gospodarką morską. Mogli je poznać gimnazjaliści podczas konferencji „Przemysł okrętowy – fascynujące miejsce pracy”, która odbyła się w Szkołach Okrętowych i Ogólnokształcących CONRADINUM w Gdańsku. To właśnie w tej placówce można nauczyć się tych poszukiwanych na rynku pracy profesji.
Nowoczesne technologie, ekologiczne rozwiązania i przyjazne środowisku statki wykorzystujące coraz popularniejsze paliwo LNG (Liquefied Natural Gas). To tylko niektóre tematy poruszane podczas seminarium „Innovative Solutions for Marine Applications” zorganizowanego przez grupę stoczniową Remontowa Holding i firmę Wärtsilä. Zdaniem ekspertów, w branży morskiej nastąpił boom na LNG, a wynika to m.in. z rosnących wymagań środowiskowych, zmuszających armatorów do zapewnienia obniżonej emisji tlenków siarki.
Okręty dla Marynarki Wojennej, wzmocnienie jej dowództwa i Strategia Bezpieczeństwa Morskiego Polski. To tylko niektóre tematy poruszane podczas II Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa, które odbyło się 19 stycznia w Warszawie. Rząd ma na modernizację sił morskich ma konkretne plany.
Gdyńskie Forum Gospodarki Morskiej było ważnym wydarzeniem; blisko siedmiuset zarejestrowanych uczestników, trzydziestu prelegentów, sesja otwartych pytań do Ministra Marka Gróbarczyka, wręczenie nagród branżowych oraz panele dyskusyjne dotyczące aktualnych problemów portów, przemysłów morskich, ship managementu i logistyki morskiej, to tylko niektóre z punktów programu.
Kolejne próby morskie ORP „Kormoran”. Testy tego nowoczesnego niszczyciela już po raz czwarty rozpoczęły się na Zatoce Gdańskiej. Ich celem jest przetestowanie okrętu w różnych warunkach i dla różnych scenariuszy operacyjnych.
W stoczni Remontowa Shipbuilding odbyła się wyjątkowa uroczystość chrztu dwóch nowoczesnych promów pasażersko – samochodowych budowanych dla największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej - BC Ferries.
- To bardzo zaawansowana jednostka, pierwsza w swoim rodzaju wybudowana specjalnie dla tego typu usług. Jej projekt powstał praktycznie od zera. Statek zapewnia szybkie i bezpieczne kładzenie kabli morskich, dzięki dużej automatyzacji systemów zainstalowanych na jednostce – mówił podczas uroczystości chrztu jednostki Regis Rougier, dyrektor zarządzający w Siem Offshore.
Pierwszy żaglowiec budowany w stoczni Remontowa Shipbuilding został zwodowany w sobotnie popołudnie. Z pochylni spłynęła nowoczesna fregata trzymasztowa zamówiona przez Marynarkę Wojenną Algierii. To tysięczne wodowanie w Remontowej.
- Będą kolejne inwestycje w modernizację Marynarki Wojennej - zapowiada premier Kopacz. W gdańskiej Stoczni Remontowej zakończyła się uroczystość zwodowania polskiego niszczyciela min ORP Kormoran II
5 marca w Stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding S.A. odbyła się ceremonia położenia stępki pod budowę pierwszego z trzech, nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zamówionego przez Kanadyjskiego Armatora - największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie.
W piętek, 20 lutego w stoczni Remontowa Shipbuilding odbyło się wodowanie jednego z pięciu arktycznych statków zaopatrzeniowych budowanych w ramach realizacji kontraktu z duńskim armatorem Royal Arctic Line (RAL).
20 lutego w stoczni Remontowa Shipbuilding odbyło się cięcie pierwszych blach do budowy pierwszego z serii nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zamówionego przez estońskiego armatora „Port of Tallinn”.
W piątek, 16 stycznia w stoczni Remontowa Shipbuilding. należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding odbyło się uroczyste rozpoczęcie cięcia pierwszych blach do budowy nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zamówionego przez Kanadyjskiego Armatora - największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie.
27 listopada w stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING odbyła się nietypowa operacja transportu zasadniczej części kadłuba na nabrzeże stoczniowe. Blisko 1000 tonową część kadłuba wyprodukowała firma ze Szczecina skąd konstrukcja przypłynęła do Gdańska na specjalistycznym barko-pontonie heavy-lift Partner 1.
Uroczyste położenie stępki niszczyciela min „KOROMORAN II” odbyło się dzisiaj - wtorek, 23 września w stoczni Remontowa Shipbuilding. Spółka należy do grupy kapitałowej Remontowa Holding SA. Budowa okrętu to część programu modernizacji technicznej polskich sił zbrojnych.
We wtorek, 16 września, w stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING odbyło się wodowanie specjalistycznego statku przeznaczonego do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych. Statek budowany jest dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore. Statek został już zakontraktowany do pracy na Morzu Północnym przy obsłudze pola naftowego eksploatowanego przez koncern Shell.
Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej S.A. uzyskał na 13. Bałtyckich Targach Militarnych BALT-MILITARY-EXPO, trzy nagrody: Wyróżnienie Ministra Obrony Narodowej i Bursztynowy Medalion w konkursie o Grand Prix im. Kontradmirała Xawerego Czernickiego za modułowy lekki trał niekontaktowy oraz Nagrodę Komendanta Głównego Straży Granicznej „Laur Graniczny” za przenośną barierę magnetyczną.
W czwartek o godzinie 11.00 odbyło się drugie w tym roku wodowanie w Stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku - tym razem był to prom pasażersko-samochodowy. Jednostce nadano imię gminy duńskiej, która go zamówiła - SAMSØ.
W Remontowa Shipbuilding zwodowano dzisiaj kolejny wielozadaniowy statek typu PSV (Platform Supply Vessel), przeznaczony do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.
Ponad 200 firm w jednym miejscu. Nowe produkty i usługi, innowacje i inwestycje, a przede wszystkim nawiązywanie nowych kontaktów. Tak wyglądały 17-ste Międzynarodowe Targi Baltexpo 2013 odbywające się 3, 4 i 5 września w Gdańsku. Tradycyjnie zgromadziły one największych graczy branży morskiej w Polsce.
W sobotę 6 lipca 2013 roku w Remontowa Shipbuilding odbyła się uroczystość chrztu dwóch jednostek typu PSV.
We wtorek, 14 maja 2013 roku o godzinie 13.00 w stoczni Remontowa Shipbuilding odbyło się wodowanie kolejnego już promu o napędzie gazowym, budowanego dla jednej z norweskich firm żeglugowych. Zwodowany statek należeć będzie do serii największych z dotychczas budowanych promów gazowych w gdańskiej stoczni, jak również największych w swojej klasie jednostek eksploatowanych w Norwegii.
W sobotę, 15 grudnia o godz. 10 odbyło się boczne wodowanie kadłuba dla szkockiego armatora operującego na Morzu Północnym.
11 miesięcy rejsu po morzach i oceanach, planowane 6 zmian załóg szkolnych oraz obecność podczas Światowych Dni Młodzieży 2019. W przyszłym roku Dar Młodzieży wyrusza w podróż dookoła świata dla uczczenia setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Początek wyprawy zaplanowano na maj przyszłego roku.