Inwestycja obejmuje przebudowę układu kolejowego i drogowego pomiędzy Nabrzeżem Przemysłowym w Porcie Wewnętrzym, a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików, a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski. Wykonawcą zadania została firma NDI. – To krok w stronę budowy kolejnych terminali – powiedział Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.
Produktywny tydzień w stoczni Safe w Gdańsku. Mimo obostrzeń związanych z koronawirusem, prace odbywają się zgodnie z harmonogramem. W poniedziałek zwodowano częściowo wyposażony kadłub jednostki Multicat 3013, natomiast w środę ze stoczni wypłynął statek rybacki dla Stadyard.
Mimo trudności i obostrzeń związanych z koronawirusem, prace przy budowie kadłubów statków rybackich w stoczni Safe w Gdańsku odbywają się zgodnie z harmonogramem. W ubiegłym tygodniu, została zwodowana kolejna jednostka. Tym razem był to statek rybacki dla norweskiej stoczni Stadyard.
Rankiem 10 września 2020 r. do Portu Gdańsk zawitał pierwszy w tym sezonie statek wycieczkowy. Standardowo sezon wycieczkowców w porcie trwa od kwietnia do października, a po bieżącym roku spodziewano się rekordowej liczby zawinięć. Pandemia koronawirusa jednak zmieniła nieco plany. Z planowanych 84 jednostek, dziś wpłynęła pierwsza.
Mimo epidemii koronawirusa, intensywne prace w stoczni remontowej Baltic Engineering odbywają się bez zakłóceń. W czwartek (23.04), odbyło się wydokowanie statku badawczego r/v Baltica należącego do Morskiego Instytutu Rybackiego. W ramach remontu, na jednostce wykonano pełen zakres konserwacji.
Mimo trudności spowodowanych obecną sytuacją w kraju i na świecie prace przy budowie kadłubów statków rybackich w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni są kontynuowane z zachowaniem obowiązujących obostrzeń sanitarnych
Dzień z Portem Hamburg w Warszawie. W miniony czwartek jeden z największych portów Europy zorganizował w hotelu Mercure Warszawa Centrum dwa spotkania dla osób na co dzień związanych z transportem morskim. Były to: „Port Hamburg dla Praktyków” oraz tradycyjny Wieczór Portowy Hafenabend. Ten rok przyniósł dla hamburskiego portu przełomowe zmiany.
Ponad 250 firm i organizacji z 23 krajów bierze udział w Gdańsku w 20. edycji Międzynarodowych Targów Morskich i Konferencji BALTEXPO. To największe w Polsce i jedno z najbardziej prestiżowych w Europie wydarzeń poświęconych gospodarce morskiej. Na stoisku 5.02 10-lecie obchodzi portal GospodarkaMorska.pl, który wydarzenie objął patronatem medialnym. Targi potrwają do środy.
Wielka morska przygoda „Daru Młodzieży” i jego załogi dobiegła końca. Żaglowiec, po 313 dniach, wrócił do Gdyni z Rejsu Niepodległości. W tym czasie opłynął glob, odwiedził 23 porty na całym świecie i przemierzył ponad 36 tysięcy mil morskich. Białą Fregatę witały setki osób. Było radośnie, hucznie i uroczyście. Specjalnie dla was, rozmawialiśmy z członkami załogi najpiękniejszego polskiego żaglowca. Zobaczcie, jak wyglądał Rejs Niepodległości od kuchni!
W trójmiejskich portach przeprowadzono operację komercyjnego bunkrowania ekologicznym paliwem LNG. W ciągu ostatniego tygodnia do Gdyni i Gdańska zawinęły jednostki z „paliwem przyszłości”. To pierwsze tego typu operacje w Polsce.
Olbrzymi „odkurzacz nabrzeżowy” płynie z Gdyni na Islandię. Prawie 400-tonowy vacuum ship unloader zbudował Energomontaż Północ Gdynia. Urządzenie będzie pracowało w hucie aluminium w Hafnarfjörður.
Olbrzymia suwnica w drodze z Gdyni do Finlandii. Stalową konstrukcję o masie 580 t wykonał Energomontaż Północ-Gdynia. Dźwig STS (ship-to-shore) przeznaczony jest do rozładunku i załadunku kontenerów ze statków w terminalach kontenerowych.
W styczniu 2019 r. zamierzamy przeprowadzić pierwsze komercyjne bunkrowanie statków paliwem LNG – zapowiedział w poniedziałek w Porcie Gdynia Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny, który wziął udział w pokazie ćwiczeń ratowniczo-gaśniczych i rozlewowych LNG. Na ich podstawie opracowana zostanie pierwsza w Polsce technologiczna instrukcja tankowania statków zasilanych paliwem LNG. Jego zastosowanie umożliwia armatorom spełnienie rygorystycznych obostrzeń dotyczących niskoemisyjnej żeglugi, a także redukcję kosztów operacyjnych.
Technologia RTG, nowoczesna bramka radiometryczna (RPM) oraz „sztuczny pies. Te trzy urządzenia do inspekcji towarów na granicy testowane są obecnie w DCT Gdańsk w ramach projektu C-BORD, realizowanego m.in. przez Izbę Administracji Skarbowej w Gdańsku. Jego główne cele to usprawnienie kontroli celno-skarbowej oraz zwiększenie bezpieczeństwa i wykrywalności przemycanych w kontenerach towarów.
List intencyjny w sprawie przekazania Stoczni Szczecińskiej i Stoczni Remontowej „Gryfia” pod nadzór MGMiŻŚ podpisano w piątek podczas otwarcia 6. Międzynarodowego Kongresu Morskiego.
Bota Technik i Cummins wspólnie na rynku morskim. W marcu tego roku obie firmy podpisały umowę o współpracy.
Kolejny projekt Energomonażu-Północ Gdynia zakończony sukcesem. Tym razem spółka wykonała podstawy nóg specjalistycznej jednostki do stawiania morskich farm wiatrowych. Nietypowe konstrukcje o łącznej masie ponad 1 400 t trafią do Rotterdamu. W poniedziałek i wtorek w Gdyni odbył się ich załadunek.
Nowoczesne symulatory w Akademii Morskiej w Gdyni. Na Wydziale Nawigacyjnym tej uczelni zamontowano cztery nowoczesne mostki wizyjne. Dzięki nim oferta edukacyjna uczelni znacznie wzrosła. A możliwości tych urządzeń są praktycznie nieograniczone.
Ministrowie transportu Europy Środkowej, Wschodniej i Chin spotkali się w środę w Warszawie na PGE Narodowym aby rozmawiać na temat szeroko rozumianego transportu w ramach porprozumienia 16+1. Podczas spotkania zainaugurowany został Sekretariat ds. Morskich „16+1″, funkcjonujący przy MGMiŻŚ. Celem pracy Sekretariatu jest wsparcie współpracy pomiędzy portami morskimi oraz promowanie działań podejmowanych przez te podmioty.
Produkują najszybsze, najbardziej wydajne maszyny do kształtowego cięcia blach w technologii plazmowej i gazowej. Ich urządzenia pracują w największych polskich zakładach związanych z branżą morską. W Europie są praktycznie bezkonkurencyjni. Marcin Stępień, właściciel firmy STIGAL opowiada nam o przewadze, jaką jego urządzenia mają nad innymi.
Juan chiński nabiera coraz większego znaczenia w rozliczeniach z Dalekim Wschodem – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Jakub Makurat, dyrektor generalny Ebury Polska, firmy oferującej rozliczanie transakcji walutowych. Jak podkreślił, handel morski, powiązany z handlem zagranicznym, jest jednoznacznie ukierunkowany na transakcje w walutach obcych. Dlatego, aby nie stracić, bardziej trzeba myśleć o zabezpieczeniu niż o tym, że waluty to szansa na zarobienie pieniędzy.
Utrzymujemy pozycję portu uniwersalnego – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Dariusz Słaboszewski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W najbliższych latach oba porty czeka wiele inwestycji. To m.in. budowa nowych nabrzeży, terminal kontenerowy, lepsze połączenia z drogami śródlądowymi czy obecnie realizowane pogłębienie toru wodnego.
OOCL Hongkong już w DCT. Największy kontenerowiec świata zacumował w środę przy nabrzeżu T2. Na pokładzie jednostki, która odbywa obecnie dziewiczy rejs, zmieści się 21 413 kontenerów 20-stopowych.
Energomontaż-Północ Gdynia zakończył realizację kolejnego nowatorskiego projektu. 31 maja i 1 czerwca przy Nabrzeżu Włoskim Stoczni Remontowej Nauta odbył się załadunek prototypowych konstrukcji systemu cumowniczo-załadunkowego (Submerged Sal with Yoke). Będą one zainstalowane na polu Kribi na zachód od Kamerunu, na głębokości 20 m pod poziomem morza. Jest to ważna część międzynarodowego projektu wartego ponad 1 miliard dolarów.
Transport Week dobiegł końca. Trzydniowa konferencja poświęcona była zrównoważonemu rozwojowi na Bałtyku i w Europie. Eksperci rozmawiali o przyjaznych środowisku rozwiązaniach w żegludze, portach i logistyce.
Europejskie porozumienie w sprawie głównych śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym (AGN) ratyfikowane przez prezydenta. Andrzej Duda podpisał je w poniedziałek. Jego celem jest rozwój międzynarodowego transportu na śródlądowych drogach wodnych w Europie.
Nowy projekt Energomontażu-Północ Gdynia. Tym razem to element do cumowania statków podczas dostawy ropy ze złoża. Konstrukcja powstaje dla norweskiego centrum cumowniczo-wydobywczego.
Ukończona i oddana do użytku inwestycja GSG Towers, spółki wchodzącej w skład Grupy Stoczni Gdańsk, umożliwia jej zwiększenie produkcji wież wiatrowych do poziomu 300 rocznie. Ponadto produkowane tu wieże mogą mieć średnicę aż 8 metrów, co jest obecnie światowym standardem dla morskich farm wiatrowych. Na uroczystym otwarciu hali produkcyjnej pojawili się przedstawiciele rządu, administracji samorządowej i przemysłu stoczniowego.
Na pokładzie „Daru Młodzieży”, pięknej fregaty zacumowanej u podnóża Wałów Chrobrego w Szczecinie Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zakończył IV Międzynarodowy Kongres Morski. W tym roku Kongres po raz pierwszy odbył się pod auspicjami powstałego w 2015 roku Ministerstwa i honorowym patronatem szefa tego resortu.
Rozpoczął się 4 Kongres Morski. Podczas otwarcia organizatorzy podkreślili praktyczne działania, do których realizacji przyczyniły się wcześniejsze edycje tego niezwykle ważnego dla branży morskiej wydarzenia, w tym powstanie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz tak zwanej "ustawy stoczniowej", której pierwsze sejmowe czytanie zbiegło się z inauguracją Kongresu.
15 lutego 2015 roku w Gniewie odbyło się uroczyste otwarcie nowoczesnego budynku Centrum Badawczo-Rozwojowego firmy FAMA.
W piątek, 5 grudnia w obecności licznie zgromadzonych gości odbyło się uroczyste podniesienie bandery na holowniku VEGA, który powiększył flotę gdańskiej spółki holowniczej WUŻ Port and Maritime Service Ltd Sp. z o.o.
W piątek 18.07.2014 r. w Gdańsku przy ulicy Sucharskiego 7 odbyła się uroczysta prezentacja nowego placu składowego firmy Balticon SA. Nowy plac powiększy powierzchnię użytkową depot kontenerowego na terenach gdańskiego portu do 50 tys mkw.
7 lipca w Terminalu Pasażerskim Westerplatte, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. uroczyście podsumował wyniki Konkursu pn. „ Estetyzacja Portu w Gdańsku”. Głównym celem projektu było stworzenie spójnej koncepcji estetycznego zagospodarowania przestrzeni wzdłuż kanału portowego, uwzględniając uporządkowanie istniejących budowli i instalacji przemysłowych, przy jednoczesnym udostępnieniu mieszkańcom oraz turystom zieleni i obiektów historycznych nie będących w bieżącej eksploatacji portu. Wrosły głęboko w strukturę miasta port ma stać się wizytówką tysiącletniego Gdańska.
Budowa terminalu gazu skroplonego LNG w Świnoujściu to pierwsza tego typu inwestycja, nie tylko w Polsce, ale i w naszej części Europy.