Port Gdynia rozszerza rynek w kierunku wschodnim. Podczas VII Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2019, które we wtorek rozpoczęło się w Gdańsku, Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał porozumienie o współpracy z przedstawicielami środowisk biznesowych w rejonie Morza Czarnego.
Z punktu widzenia rozwoju kraju ważne jest, aby wszystkie towary do Polski spoza europejskiego obszaru celnego trafiały za pośrednictwem polskich portów – powiedział Witold Słowik, wiceminister inwestycji i rozwoju podczas rozpoczętego w środę w Gdańsku VI Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2018. Ma to zwiększyć wpływy do budżetu państwa z tytułu przeładowywanych ładunków. Obecnie duża część z nich trafia na polski rynek za pośrednictwem portów Europy Zachodniej, głównie portu w Hamburgu.
Port gdański jest największym polskim portem, jednym z największych na Bałtyku, w związku z tym chcemy też, aby odgrywał większą rolę nie tylko w naszym regionie, regionie bałtyckim, ale też wychodzimy dalej do naszych partnerów w dalekich Chinach – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Michał Stupak z Zarządu Morskiego Portu Gdańsk podczas V Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki, które zakończyły się w piątek w Warszawie. Chiny plasują się na trzecim miejscu w rankingu najważniejszych handlowych partnerów Portu Gdańsk. A jak podkreślił Stupak, transport morski jest najtańszy.
Europejskie porozumienie w sprawie głównych śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym (AGN) ratyfikowane przez prezydenta. Andrzej Duda podpisał je w poniedziałek. Jego celem jest rozwój międzynarodowego transportu na śródlądowych drogach wodnych w Europie.
W nietypowej, świątecznej roli wystąpiło w ubiegły weekend Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej; resort objął patronatem projekt „Nasze dzieci, Polska/Ukraina” i zorganizował wycieczkę 30 wychowanków polskich domów dziecka oraz młodych Polaków z Lwowa i okolic do Portu Gdańsk.