• <

Port Gdańsk rozbudował sieć drogową i kolejową. Cel: konkurencyjność i pierwszy port na Bałtyku

Dodano: 28.06.2021

Trwająca od 2017 roku inwestycja jest jedną z serii inwestycji poprawiających dostęp do portów, ma podnieść wydajność, przepustowość i tempo przeładunków. To jeden z ważniejszych projektów realizowanych obecnie przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A.

Zakończona właśnie rozbudowa i modernizacja dróg i kolei ma przynieść strategiczne znaczenie dla rozwoju portu i jego kontrahentów, do których należą m.in. największy terminal kontenerowy na Bałtyku – DCT Gdańsk. To największe inwestycje w Porcie Gdańsk od końca lat 70. ubiegłego wieku.

W ramach zakończonego projektu, współfinansowanego w 85 proc. przez Unię Europejską z instrumentu CEF („Connecting Europe Facility” – „Łącząc Europę”) wybudowanych lub przebudowanych zostało 7,2 km dróg, 10 km nowych torów, 16 rozjazdów.



Czytaj więcej >> 

Podziel się:

Dziękujemy za wysłane grafiki.