W czerwcu 2020 roku mija 25 lat od momentu powołania spółki MTMG – Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. (obecnie HES Gdynia Bulk Terminal Sp z o.o.). Terminal rozpoczął swoją działalność w trudnych warunkach, dysponując zdekapitalizowanym wyposażeniem technicznym oraz starymi technologiami przeładunkowymi. W czasie 10-letniej restrukturyzacji terminal został przystosowany do potrzeb rynku i swoich klientów, a spółka zbudowała silną pozycję na rynku, ugruntowaną w kolejnych latach. Obecnie HES Gdynia obsługuje szeroki zakres ładunków masowych, począwszy od węgla i koksu, poprzez śruty, zboża, kruszywa, a na chemikaliach płynnych oraz paliwach kończąc. Terminal nadal inwestuje w potencjał techniczny oraz nowoczesne technologie, stosuje coraz skuteczniejsze rozwiązania środowiskowe oraz zwiększa swoją wydajność i efektywność.
Trwa Rejs Niepodległości. W czwartek polska fregata zawinie do Tallina, pierwszego portu na trasie rejsu dookoła świata. Na pokładzie jednostki pracuje nowoczesny system oczyszczania wód balastowych, dostarczony przez Alfa Laval.
Statek łotewskiego armatora Latvian Shipping Co. po raz pierwszy w Stoczni Remontowej Nauta. Jednostka Lepoard Moon przechodzi obecnie w Gdyni pierwszy przegląd odnowienia klasy wraz z dokowaniem. Zdemontowana została m.in. olbrzymia śruba okrętowa. Za prace z nią związane odpowiada firma Bota Technik.
Wywodząca się z Norwegii grupa JOTUN jest międzynarodowym producentem farb, lakierów oraz powłok proszkowych.Firma JOTUN ma wieloletnie doświadczenie w stosowaniu systemów zabezpieczeń antykorozyjnych zarówno w przemyśle stoczniowym, jak i na lądzie.