W stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Remonowa Holding zwodowano elektryczny prom dla armatora Norled. Będzie to dwustronna jednostka z napędem Diesel Electric Hybrid. Kontrakt podpisany z norweskim armatorem zakłada budowę czterech takich statków.
Piękne, luksusowe i nowoczesne. Tak w kilku słowach można opisać ponad 120 jednostek, które w tym roku pojawiły się w Marinie Gdynia podczas Targów Sportów Wodnych WIATR i WODA na wodzie. To jedyna w Polsce impreza, podczas której w jednym miejscu można zobaczyć jachty, luksusowe łodzie motorowe, skutery oraz nowoczesny sprzęt żeglarski i motorowodny.
Nowoczesne symulatory w Akademii Morskiej w Gdyni. Na Wydziale Nawigacyjnym tej uczelni zamontowano cztery nowoczesne mostki wizyjne. Dzięki nim oferta edukacyjna uczelni znacznie wzrosła. A możliwości tych urządzeń są praktycznie nieograniczone.
Mein Schiff 6 znów w Gdyni. Ten luksusowy i ekologiczny wycieczkowiec zacumował przy Nabrzeżu Francuskim we wtorek. Chrzest jednostki odbył się zaledwie trzy tygodnie temu w Hamburgu, a gdynianie i turyści mogli ją zobaczyć już po raz drugi.
Około 30 % pożarów na statkach pasażerskich ro-ro powstaje na pokładach samochodowych, a źródłem 90 % z nich są przewożone ładunki. To wyniki studium dotyczącego bezpieczeństwa pożarowego na tego typu statkach, opublikowanego w lutym 2017 r. przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Morskiego (EMSA). O wyzwaniach, zagrożeniach i nowoczesnych rozwiązaniach służących zmniejszeniu liczby pożarów na jednostkach pasażerskich rozmawiali eksperci podczas seminarium „Zagrożenie pożarowe na statkach pasażerskich ro-ro”, które odbyło się w Gdańsku. Jego organizatorem był Polski Rejestr Statków.
Kalmar DRG420-60S5 rozpoczął pracę w Porcie Gdańskim Eksploatacja. To najnowocześniejszy reachstacker w północnej Polsce. Maszyna, która bez problemu radzi sobie z kontenerami 20-, 30- i 40-stopowymi, znacznie zwiększyła konkurencyjność gdańskiej spółki.
Mein Schiff 5 został zbudowany w stoczni w południowej Finlandii i kosztował 625 milionów dolarów. Na jednostce znajduje się 15 pokładów i jest w stanie pomieścić około 2500 pasażerów.
We wczesnych godzinach porannych do gdyńskiego portu wpłynął 290 metrowy prom pasażerski Costa Pacifica, inaugurując tym samym sezon wycieczkowców w Porcie Gdynia.