„Przewóz ładunku drogą morską”. Pod takim tytułem w czwartek odbyła się na Uniwersytecie Gdańskim Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego. Jej uczestnicy poruszali zagadnienia m.in. wyzwań międzynarodowego obrotu morskiego oraz prawa ubezpieczeń morskich związanych z morskim przewozem ładunku.
Deepwater Container Terminal Gdańsk laureatem „Bursztynowej Kaczki”. Nagroda została wręczona w piątek podczas spotkania biznesu morskiego wybrzeża gdańskiego „Wspólna Kaczka” 2018. Gala odbyła się w Gdynia Arenie.
Piękne, luksusowe i nowoczesne. Tak w kilku słowach można opisać ponad 120 jednostek, które w tym roku pojawiły się w Marinie Gdynia podczas Targów Sportów Wodnych WIATR i WODA na wodzie. To jedyna w Polsce impreza, podczas której w jednym miejscu można zobaczyć jachty, luksusowe łodzie motorowe, skutery oraz nowoczesny sprzęt żeglarski i motorowodny.
W momencie, kiedy w Polsce pojawiają się duże projekty związane z morską energetyką wiatrową, koncepcją Bramy Północnej, rozbudową Portu Centralnego, Portu Zewnętrznego w Gdyni, tam prac podwodnych będzie dużo, ten przemysł się profesjonalizuje, jakby ze strony zlecających i ze strony firm nurkowych – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Krzysztof Stopierzyński, przewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej dla Nurków i współorganizator Konferencji Prace Podwodne 2018, która w czwartek odbyła się w Gdyni. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli przemysłu podwodnego z kraju i ze świata.
Transport Week dobiegł końca. Trzydniowa konferencja w tym roku poświęcona była rozwojowi portów w Europie oraz znaczeniu Nowego Jedwabnego Szlaku, oferującego wiele możliwości europejskim firmom. Eksperci rozmawiali m.in. o wpływie tej inicjatywy na sektor logistyki w rejonie Morza Bałtyckiego.
Ministrowie transportu Europy Środkowej, Wschodniej i Chin spotkali się w środę w Warszawie na PGE Narodowym aby rozmawiać na temat szeroko rozumianego transportu w ramach porprozumienia 16+1. Podczas spotkania zainaugurowany został Sekretariat ds. Morskich „16+1″, funkcjonujący przy MGMiŻŚ. Celem pracy Sekretariatu jest wsparcie współpracy pomiędzy portami morskimi oraz promowanie działań podejmowanych przez te podmioty.
Powstanie konsorcjum bankowego finansującego przemysł stoczniowy podczas drugiego dnia Kongresu Morskiego w Szczecinie zapowiedział Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Jak podkreślił, będzie ono realizowało inwestycyjne potrzeby Polskiej Żeglugi Morskiej. Minister nie ujawnił jeszcze, komu podlegać będzie nowe konsorcjum.
Rozwój polskiego przemysłu obronnego, budowa kolejnych jednostek i coraz bardziej skomplikowane remonty statków. Przed takimi zadaniami stoi Nauta. Stocznia remontowa swój jubileusz obchodziła w czwartek w Teatrze Muzycznym w Gdyni.
Zaprezentowane na ostatnim dniu konferencji Transport Week możliwości przeładunkowe wybranych portów i strategie rozwojowe dotyczyły jednego – jak może być obsługiwana Europa Środkowa. Bałtyk uczestniczy obecnie w imponującym procesie zagęszczania połączeń ze wszystkimi śródlądowymi morzami na Starym Kontynencie.