Inwestycja obejmuje przebudowę układu kolejowego i drogowego pomiędzy Nabrzeżem Przemysłowym w Porcie Wewnętrzym, a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików, a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski. Wykonawcą zadania została firma NDI. – To krok w stronę budowy kolejnych terminali – powiedział Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.
PKP PLK SA prowadzi inwestycje polegające na rozbudowie i modernizacji trakcji kojejowej w ciągustacji Gdańsk-Główny, Gdańsk Port Północny oraz Gdańsk Kanał Kaszubski
Nowa infrastruktura kolejowa w portach Trójmiasta uczyni z nich hub numer jeden na Bałtyku - powiedział premier Mateusz Morawiecki podczas uroczystości podpisania trzech umów, o wartości w sumie 3,2 mld zł brutto, dotyczących modernizacji, które poprawią kolejowy dostęp do portów w Gdańsku i Gdyni.
Pogłębienie toru wodnego z przebudową nabrzeży w Porcie Wewnętrznym oraz modernizacja sieci drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym to obecnie dwie największe inwestycje w Porcie Gdańsk o wartości około 600 mln zł, realizowane przy 85-proc. dofinansowaniu z UE. W czwartek przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk podpisali umowę z Inżynierami Kontraktów. Mają oni nadzorować wszelkie prace związane z realizacją dwóch projektów CEF (Connecting Europe Facility – Łącząc Europę). Łukasz Greinke, prezes ZMPG, powiedział, że dzięki tym inwestycjom mamy szansę stać się największym portem na Bałtyku.
Zwiększenie przepustowości szlaków kolejowych oraz częstotliwości przewozu towarów do portów w Gdańsku i w Gdyni zapowiedział w środę w Gdańsku podczas konferencji prasowej Damian Makowski, dyrektor projektu PKP PLK SA. Realizację inwestycji o wartości ok. 1, 4 mld zł umożliwić mają środki pozyskane z unijnego programu „Łącząc Europę” (CEF), które w 84 % pokryją ich koszty. Zakończenie prac zaplanowano w 2020 r.