W stoczni Safe zwodowano sejner dla Norwegów. Częściowo wyposażony statek rybacki powstał na zamówienie stoczni Stadyard AS. Odholowanie jednostki z Gdańska do Norwegii zaplanowano na 16 lipca.
Wodowanie statku rybackiego o numerze budowy NB42 zostało podzielone na dwa etapy. Najpierw z nabrzeża stoczni Safe za pomocą specjalistycznego hydraulicznego systemu poślizgowego nasunięto go na barko-ponton SW 6118 Stoczni WISŁA. Podczas tej operacji jakość swoich usług potwierdziła specjalizująca się w przeładunkach wielkogabarytowych firma ELPO. Następnie w zestawie dwa pchacze + barko-ponton sejner trafił do pływającego doku stoczni ALKOR, na który został zsunięty. Ostatnim etapem operacji było zanurzenie doku na odpowiednią głębokość, a następnie wyprowadzenie jednostki na wodę.
Sejner otrzyma imię TBN Støttfjord. Statek ma 39,7 m długości oraz 9,8 m szerokości. Znajdzie się tam 6 zbiorników na chłodzoną wodę morską (RSW), w których będzie można przewozić żywe ryby. Łączna pojemność zbiorników to ok. 425 m3.
Nadbudówka jednostki została wykonana z aluminium. Będą znajdowały się na niej trzy pojedyncze i cztery dwuosobowe kabiny dla 10 członków załogi. Już na tym etapie budowy sejnera w stoczni Safe zamontowano kompletny układ napędowy.
Støttfjord został zbudowany według projektu biura Skipskompetanse AS i przepisów Norwegian Maritime Authority (NMA). Przekazanie statku właścicielowi Brødrene Bakken AS planowane jest na grudzień tego roku.
Obecnie w stoczni Safe w Gdańsku dla tego samego klienta powstaje także siostrzana jednostka sejnera Støttfjord, która zostanie przekazana stoczni Stadyard AS we wrześniu tego roku. Będzie to TBN Trondskjær.
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i zagranicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.