• <

Ekspresowe prace w Stoczni Remontowej Nauta

Dodano: 16.09.2020

Udana współpraca Nauty z niemieckim armatorem Navo Mare. Mimo trwającego kryzysu związanego z koronawirusem, praca w gdyńskiej stoczni odbywa się na pełnych obrotach a remonty prowadzone są jednocześnie na kilkunastu jednostkach.

"Obecnie, w stoczni Nauta znajdują się dwa z czterech naszych statków. Wykonujemy prace malarskie, konserwacyjne, stalowe, aż po instalacje systemów oczyszczania wód balastowych" - mówi Oskar Wróbel z Navo Mare.

Jednostki Navo Mare, które przebywają w dokach Nauty to zbudowany w 2010 r. drobnicowiec Coe Leni o długości 138 m i szerokości 21 m oraz MPP (multi-purpose-vessel) Active o długości 115 m i szerokości 20 m.

Jak dodaje Wróbel: "Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, na jednej jednostce potrwają 4 tygodnie ze względu na skomplikowany system oczyszczania wód balastowych natomiast na drobnicowcu jedynie 2 tygodnie(...) Na stocznię Nauta zdecydowaliśmy się ze względu na to, iż nawet w dobie pandemii, znajdują się tu odpowiednie zasoby ludzkie, materiałowe i wyposażenie. Na miejscu jest praktycznie wszystko, czego potrzebujemy. W rejonie bałtyckim nie było nas już od 10 lat, ale jesteśmy bardzo zadowoleni i jest duża szansa, że wrócimy do Gdyni z kolejnymi naszymi statkami".

O szczegółach wykonywanych prac opowiedział budowniczy w stoczni Nauta, Bartłomiej Baranowski: "Na obu dokach prowadzimy remonty polegające m.in. na wymianie wgiętych części kadłuba. Wgięcia te powstały poprzez różne uderzenia oraz napór wody. Po ich usunięciu, cały kadłub zostaje piaskowany, myty oraz malowany specjalnymi powłokami antyporostowymi. Oprócz tego, prowadzimy również prace w maszynowni oraz przy linii wału i steru. Polegają one na wymianie uszczelnień aby zapobiec mieszaniu wody z olejem  i powstawaniu wycieków. Dodatkowo, bardzo popularną ostatnio usługą jest montowanie na statkach systemu oczyszczania wód balastowych polegającym na neutralizacji bakterii z innych basenów".

Aktualnie, prace remontowe, w tym remonty klasowe w Naucie, prowadzone są jednocześnie aż na kilkunastu jednostkach. W dokach przeważają drobnicowce. Prace przeprowadzane są też na promie Baltivia należącym do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej i jednostce Warmia Polskiej Żeglugi Morskiej.

Podziel się:

Dziękujemy za wysłane grafiki.