Wiadomości

Coraz większa rozpoznawalność polskiej marki za granicą Przemysł, Stocznie, Offshore

Coraz większa rozpoznawalność polskiej marki za granicą

Polskie firmy coraz lepiej radzą sobie za granicą. W ubiegłym roku wyeksportowały towary za rekordową kwotę 203 mld euro. Wśród eksportowych hitów „made in Poland” są m.in. produkty rolno-spożywcze, meble, stolarka okienna i drzwiowa, a także maszyny. Krajowe firmy bardzo dobrze radzą też sobie w wyspecjalizowanych czy niszowych branżach, jak produkcja jachtów czy gier komputerowych. Przyczynia się do tego nie tylko dobra koniunktura w strefie euro i Stanach Zjednoczonych, lecz także coraz większa konkurencyjność polskich firm i rosnąca rozpoznawalność polskiej marki za granicą.

opublikowano: 2018-06-21
W Warszawie o polskich stoczniach, finansowaniu produkcji okrętowej oraz innowacyjności w przemysłach morskich Przemysł, Stocznie, Offshore

W Warszawie o polskich stoczniach, finansowaniu produkcji okrętowej oraz innowacyjności w przemysłach morskich

Konferencja „Polski Przemysł Stoczniowy: między bezpieczeństwem a rozwojem gospodarczym”, którą zorganizował Warszawski Instytut Inicjatyw Strategicznych (WIIS), odbyła się 19 czerwca w Warszawie. Wydarzenie poprzedziły odczytanie przez zastępcę szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Pawła Szrota listu od premiera Rzeczypospolitej Polskiej Mateusza Morawieckiego oraz przemówienie podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Anny Moskwy. W liście premier podkreślił, że przemysł stoczniowy ma szansę stać się „jednym z kół zamachowych polskiej gospodarki”. Wskazał on również, co do tej pory zrobił rząd polski dla polepszenia kondycji tej gałęzi przemysłu.

opublikowano: 2018-06-21

Najczęściej czytane

Zapisz się
na bezpłatny newsletter
gospodarkamorska.tv Facebook