Lotos Petrobaltic ma nowe możliwości. Należący do firmy statek Sylur został wyposażony w supernowoczesną wiertnię, która poszerza perspektywy wykorzystania jednostki i zwiększa wachlarz operacji, w jakie spółka może się angażować.
Następca słynnej Elektry, dwustronny prom hybrydowy Altera o numerze P315, zwodowano w stoczni Crist w Gdyni. Ta supernowoczesna i ekologiczna jednostka trafi do fińskiego armatora FinFerries.
Do dyspozycji gości Aparthotelu jest 87 pokoi i 185 miejsc noclegowych. W tej supernowoczesnej przestrzeni noclegowej wypoczną pracownicy pobliskiego portu, ale nie tylko.
Supernowoczesny katamaran naszpikowany jest innowacyjnymi rozwiązaniami. – Obserwacja podwodnego świata nigdy wcześniej nie była tak prosta. Nasz pomysł wiąże się nie tylko z rozrywką w luksusowym wydaniu, ale i świeżym spojrzeniem na poznawanie dna morskiego – mówi Eugeniusz Ziółkowski, prezes Proteh GlassDeep.
10 km dróg, 7 km torów, 14 rozjazdów 7 obiektów inżynierskich w tym wiadukty drogowe i przepusty ochronne na rurociągach paliwowych PERN i LOTOS, parking buforowy dla aut ciężarowych – czyli kluczowa inwestycja Portu Gdańsk o łącznej wartości 166 mln zł netto, jest na ukończeniu. Generalny wykonawca sopocka firma NDI ma do wykonania już tylko prace porządkowe. Obecnie trwają prace odbiorowe. W środę (17.03.) po południu pierwsze auta ciężarowe przejechały po docelowym układzie drogowym na ulicy Kontenerowej. Jej przekrój to aktualnie dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
Do Portu Gdańsk zawinął dziś jeden z najdłuższych kontenerowców świata. COSCO Shipping Pisces, bo o nim mowa, zacumował przy nabrzeżu T2 terminalu kontenerowego DCT Gdańsk.
Rozbudowa Terminala Naftowego w Porcie Gdańsk, projektu należącego do Megainwestycji PERN, wchodzi w zasadniczy etap. Na ukończeniu są prace przy konstrukcji stalowej trzech zbiorników: 170, 175, 180, każdy o pojemności 100 tys.m³. Zakończyła się również próba hydrostatyczna pierwszego zbiornika nr 190, o pojemności 45 tys.m³.
Kolejny projekt Mostostalu Pomorze zakończony. Tym razem mowa o 380-tonowej trafostacji dla morskiej farmy wiatrowej. Załadunek platformy zakończył się w niedzielę na Nabrzeżu Pięciu Gwizdków w Gdańsku.
„Przewóz ładunku drogą morską”. Pod takim tytułem w czwartek odbyła się na Uniwersytecie Gdańskim Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego. Jej uczestnicy poruszali zagadnienia m.in. wyzwań międzynarodowego obrotu morskiego oraz prawa ubezpieczeń morskich związanych z morskim przewozem ładunku.
Od ośmiu miesięcy w Porcie Gdańsk trwają prace nad rozbudową układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Generalnym Wykonawcą prac jest sopocka firma NDI, która mimo okresu zimowego osiągnęła już ponad 35% zaawansowania prac. Dziś na jednym z czterech wiaduktów drogowych zawisła symboliczna „wiecha”.
Port Gdańsk rozbuduje i zmodernizuje sieć drogowo-kolejową w Porcie Zewnętrznym. Umowę w tej sprawie podpisano w Gdańsku we wtorek. Wartość inwestycji to ok. 176 mln zł.
List intencyjny w sprawie przekazania Stoczni Szczecińskiej i Stoczni Remontowej „Gryfia” pod nadzór MGMiŻŚ podpisano w piątek podczas otwarcia 6. Międzynarodowego Kongresu Morskiego.
W momencie, kiedy w Polsce pojawiają się duże projekty związane z morską energetyką wiatrową, koncepcją Bramy Północnej, rozbudową Portu Centralnego, Portu Zewnętrznego w Gdyni, tam prac podwodnych będzie dużo, ten przemysł się profesjonalizuje, jakby ze strony zlecających i ze strony firm nurkowych – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Krzysztof Stopierzyński, przewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej dla Nurków i współorganizator Konferencji Prace Podwodne 2018, która w czwartek odbyła się w Gdyni. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli przemysłu podwodnego z kraju i ze świata.
Pełne doki i nabrzeża w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. We wtorek remont przechodziło jednocześnie aż 10 statków. Przy ulicy Czechosłowackiej prace prowadzone są m.in. na Darze Młodzieży oraz dwóch masowcach PŻM – na Karpatach i Sudetach.
Powstanie konsorcjum bankowego finansującego przemysł stoczniowy podczas drugiego dnia Kongresu Morskiego w Szczecinie zapowiedział Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Jak podkreślił, będzie ono realizowało inwestycyjne potrzeby Polskiej Żeglugi Morskiej. Minister nie ujawnił jeszcze, komu podlegać będzie nowe konsorcjum.
Pod koniec ubiegłego roku PKN Orlen sfinalizował zakup 1 mln baryłek ropy naftowej typu Iranian Light. Jest to pierwszy zakup irańskiej ropy przez koncern z Płocka. Wczoraj w godzianch wieczornych ładunek dotarł do gdańskiego Naftoportu w zbiornikach tankowca Vilamoura.
Rozwój polskiego przemysłu obronnego, budowa kolejnych jednostek i coraz bardziej skomplikowane remonty statków. Przed takimi zadaniami stoi Nauta. Stocznia remontowa swój jubileusz obchodziła w czwartek w Teatrze Muzycznym w Gdyni.
Budowa Terminala Naftowego postępuje w bardzo w szybkim tempie. Zaawansowanie prac wynosi już ok. 85 proc. Na dwóch zbiornikach zakończono prace antykorozyjne i montaż wyposażenia, na dwóch zakończą się jeszcze w tym miesiącu, na dwóch pozostałych znajdują się w trakcie realizacji. Powiodły się próby hydrostatyczne przeprowadzone na wszystkich zbiornikach (liczących po 62,5 tys. m sześc.). W stu procentach sprawdziły się procedury jakościowe i jakość spawów - nie odnotowano żadnych przecieków, a osiadanie zbiorników okazało się znacznie mniejsze niż zakładał projekt. Obecnie trwają testy FAT automatyki.
Budowa Terminalu Naftowego w Gdańsku jest zaawansowana w 67 proc. i wszystko wskazuje na to, że mimo napiętego harmonogramu będzie ukończona zgodnie z planem – z końcem 2015 r. To oznacza, że licząc od uzyskania pozwolenia na budowę, w ciągu 32 miesięcy powstanie kompletny hub morski - poinformaował podczas prezetacji terminalu minister Włodzimierz Karpiński.
W gdańskim Porcie Północnym w obecności premiera, ministra skarbu, i przedstawicieli władz lokalnych wmurowany został kamień węgielny pod budowę terminala naftowego przez Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych "Przyjaźń". Prace budowlane trwają w tym miejscu już od miesiąca.