Wodowanie odbyło się w piątek 21 października. Jednostka została podczepiona do słynnej olbrzymiej suwnicy bramowej Crist i podniesiona. Następnie została kilkaset metrów przetransportowana ponad placem stoczniowym i innymi jednostkami i blokami w budowie i powoli upuszczona na wodę w zanurzonym doku stoczniowym.
Następca słynnej Elektry, dwustronny prom hybrydowy Altera o numerze P315, zwodowano w stoczni Crist w Gdyni. Ta supernowoczesna i ekologiczna jednostka trafi do fińskiego armatora FinFerries.
Innowacje w branży morskiej, ekologiczna żegluga czy autonomiczne statki przyszłości. To tylko niektóre tematy poruszane podczas sesji Innovation Day, która w środę odbyła się w Gdyni w ramach konferencji Transport Week 2019.
Wpływ innowacyjnych procesów na rozwój sektora portowego, cyfryzacja, autonomiczna żegluga i brexit. To tylko niektóre tematy poruszane podczas tegorocznej edycji Transport Week. Trzydniowa konferencja zakończyła się w czwartek w Gdyni.
Szacujemy, że takie prawdziwe statki autonomiczne kursujące między kontynentami miałyby szanse pojawić się po 2030 r. – ocenia w rozmowie z portalem GospdoarkaMorska.pl Andrzej Ujda z Rolls-Royce. Dodał, że jednostki autonomiczne to już dzisiaj rzeczywistość. O trendach światowych i stanie zaawansowania prac nad tego typu statkami rozmawiali we wtorek uczestnicy panelu Deloitte poświęconego jednostkom autonomicznym.
Deepwater Container Terminal Gdańsk laureatem „Bursztynowej Kaczki”. Nagroda została wręczona w piątek podczas spotkania biznesu morskiego wybrzeża gdańskiego „Wspólna Kaczka” 2018. Gala odbyła się w Gdynia Arenie.
Innowacyjny prom P310 zbudowany w gdyńskiej stoczni Crist wypłynął na próby morskie. Jednostka typu "double-ended ferry”, wyposażona w hybrydowy napęd, na początku maja zostanie przekazana fińskiemu armatorowi – Finferries.
Niespełna dwa tygodnie temu Stocznia CRIST S.A. z sukcesem przekazała armatorowi specjalistyczną jednostkę samopodnośną "Zourite", a już dziś (06.04) rozpoczęto cięcie blach kolejnej innowacyjnej jednostki - tym razem dla armatora z Finlandii. Projekt o numerze budowy P310, będzie specjalistycznym, ekologicznym promem typu „double-ended”. Zaledwie trzyosobowa załoga sterująca promem oraz innowacyjny silnik dieslowo-hybrydowy to tylko część wyjątkowej specyfikacji technicznej budowanego promu.