254 metry długości, 43 metry szerokości, a co najważniejsze – rekordowe 88 tys. ton śruty sojowej w ładowniach – masowiec CSSC Le Havre pobił rekord ładunku w terminalu HES Gdynia Bulk Terminal w Porcie Gdynia.
W terminalu HES Gdynia Bulk Terminal pojawił się niecodzienny gość - słynny masowiec Pyxis Ocean. Jego wyjątkowość polega na tym, że jest to jeden z niewielu statków tej wielkości, które wykorzystują napęd wiatrowy. Na jednostce zainstalowano dwa 37,5-metrowe, żagle wykonane ze stali i kompozytu. Technologia WindWings zmniejsza emisję CO2 podczas żeglugi nawet o 30 procent. Port Gdynia jest pierwszym portem w Europie, do którego zawitał Pyxis Ocean.
W czerwcu 2020 roku mija 25 lat od momentu powołania spółki MTMG – Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. (obecnie HES Gdynia Bulk Terminal Sp z o.o.). Terminal rozpoczął swoją działalność w trudnych warunkach, dysponując zdekapitalizowanym wyposażeniem technicznym oraz starymi technologiami przeładunkowymi. W czasie 10-letniej restrukturyzacji terminal został przystosowany do potrzeb rynku i swoich klientów, a spółka zbudowała silną pozycję na rynku, ugruntowaną w kolejnych latach. Obecnie HES Gdynia obsługuje szeroki zakres ładunków masowych, począwszy od węgla i koksu, poprzez śruty, zboża, kruszywa, a na chemikaliach płynnych oraz paliwach kończąc. Terminal nadal inwestuje w potencjał techniczny oraz nowoczesne technologie, stosuje coraz skuteczniejsze rozwiązania środowiskowe oraz zwiększa swoją wydajność i efektywność.
31 marca br. w terminalu HES Gdynia nastąpił ostateczny odbiór kolejnej inwestycji. Nowy zakup to żuraw bramowy (chwytakowo-hakowy) Ardelt Tukan 3000, który pracuje na Nabrzeżu Holenderskim. Montaż urządzenia trwał kilka miesięcy, począwszy od września 2019 roku.
HES Gdynia Bulk Terminal (dawny MTMG) kontynuuje inwestycje w celu udoskonalenia potencjału przeładunkowego. Dnia 13 listopada br, na pokładzie specjalistycznego statku typu heavy load carrier ‘Aura’, do gdyńskiego terminalu przybył nowy, wielozadaniowy dźwig.
Rekordowy masowiec w Porcie Gdynia w kategorii „single load”. Mineral China, bo o nim mowa, w minioną środę zawinął do HES Gdynia Bulk Terminal z Australii z ładunkiem ponad 111 tys. t węgla. Obecnie przy Nabrzeżu Holenderskim trwa rozładunek tego surowca.