Arab Shipping Company (UASC) zakupi ostatecznie łącznie 17 kontenerowców, w tym sześć klasy Triple-E, o pojemności 18 tys. TEU każdy oraz jedenaście o pojemności 14 tys. TEU, poinformował zarząd.
W ten sposób zwiększy ich liczbę o pięć dodatkowych statków, w porównaniu poprzednią umową. Nowe zamówienie złożył w tej samej stoczni koreańskiej - Hyundai Heavy Industries (HHI).
Łączna wartość kontraktu wyniesie ok. 2 mld USD.
Nowe statki powiększą flotę UASC największych dziewięciu kontenerowców o pojemności 13,1 tys. TEU (klasa A-13), zbudowanych przez Samsung Heavy Industries w 2008 roku.
Największe nowe kontenerowce klasy Triple-E będą obsługiwały pętlę Azja – Europa, z parze z China Shipping Container Lines (CSCL), dysponującej podobnej wielkości statkami.
Dodatkowo, UASC wyczarterował dwa kontenerowce klasy neo-postpanamaxes (pojemność 9 tys. TEU), zamówione w kwietniu 2013 r. które będą użytkowane przez tego armatora od wiosny tego roku.
Według danych zarządu UASC, jego orderbook na bieżący sezon wynosi 280 tys. TEU, co przewyższa poziom pojemności jego floty (274 mln TEU). Jak podkreśla firma analityczna Alphaliner, stosunek orderbook UASC do jego floty (102 proc.) jest obecnie najwyższy wśród wszystkich przewoźników morskich.
UASC rozpoczął działalność w 1976 roku, jako wspólne przedsięwzięcie Królestwa Bahrajnu, Iraku, Kuwejtu, Kataru, Arabii Saudyjskiej i ZEA. Dziś jego flota liczy 27 kontenerowców własnych oraz 22 statki czarterowane.
Ma stałe połączenia Azji Wschodniej z Europą Północną, portami Morza Czarnego (Konstanca, Odessa, Noworosyjsk, Warna) i Morza Śródziemnego, także połączenia Bliski Wschód – Afryka Północna, z kontynentem subindyjskim oraz z USA.
Na Bałtyku jego feedery (statki dowozowe z większych portów) docierają m.in. do Gdańska, Gdyni, St. Petersburga, Rygi i Kłajpedy.
Źródło:
www.wnp.pl