Minister Skarbu Państwa informuje, iż w związku z opublikowanym w dniu 3 stycznia 2013 roku zaproszeniem do negocjacji w sprawie prywatyzacji bezpośredniej przedsiębiorstwa państwowego pod nazwą Polskie Ratownictwo Okrętowe w Gdyni w prywatyzacji, w wyznaczonym terminie, tj. do dnia 18 lutego 2013 r., wpłynęły cztery odpowiedzi, złożone przez następujące podmioty (w porządku alfabetycznym):
- Coastal Carriers BV, z siedzibą w Den Helder, Holandia,
- Greenway Shipping AS z siedzibą w Trondheim, Norwegia,
- PRO Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni,
- ZRUO Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni.
Polskie Ratownictwo Okrętowe w prywatyzacji jest przedsiębiorstwem armatorskim, z ponad 50-letnią tradycją.
Głównym zadaniem przedsiębiorstwa po jego powstaniu w 1951 roku, było oczyszczenie polskiego wybrzeża z wraków pozostałych po drugiej wojnie światowej. Z czasem PRO przejęło także funkcje ratownictwa morskiego.
Od początku swej działalności, korzystając z posiadanego sprzętu i doświadczenia, PRO prowadziło działalność usługową. Od 2002 Polskie Ratownictwo Okrętowe w prywatyzacji zajmuje się wyłącznie działalnością komercyjną.
Główną gałęzią działalności PRO są holowania oceaniczne i pełnomorskie.
Spółka oferuje także wynajem dźwigu pływającego do przeładunku sztuk ciężkich o wagach do 330 ton.
Ponadto wykonuje usługi offshore i okrętujemy załogi na jednostki specjalistyczne.
Kooperantami PRO z firmy z całego świata.
Wszystkie jednostki operowane przez PRO spełniają normy uznanych międzynarodowych klasyfikatorów, a w 2002 roku firma uzyskała certyfikat Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem, nadany nam przez Polski Rejestr Statków oraz Lloyd's Register Of Shipping.