Za trzy lata gdański port będzie mógł rocznie przeładować ponad 4 mln kontenerów. To dzięki planowanej robzudowie DCT Gdańsk. Ma on za 250 mln euro zyskać nowe stanowisko dla kontenerowców, mogących przewozić nawet 18 tys. TEU. Rozbudową nie będzie kierował Boris Wenzel. Po pięciu latach i dynamicznym rozwoju terminalu podejmie nowy projekt w Hiszpanii.
Dla DCT Gdańsk styczeń 2013 był rekordowy jeśli chodzi o przeładunki. Łączna suma przeładowanych kontenerów wyniosła 106 tysięcy TEU. Sukces DCT jest nawet większy biorąc pod uwagę fakt, że jest to pierwszy raz, gdy polski terminal kontenerowy przekroczył barierę 100 tysięcy TEU.
DCT, chcąc utrzymać swój szybki poziom rozwoju, podpisał dziś rano umowę dzierżawy z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk, potwierdzając i finalizując uprzednio ogłaszane plany stworzenia DCT2. Kiedy na początku 2016 roku terminal kontenerowy DCT2 osiągnie pełną zdolność operacyjną, możliwości przeładunkowe DCT i DCT2 zwiększą się do 4 milionów TEU.
Boris Wenzel, Dyrektor Zarządzający DCT Gdańsk komentuje: „Jestem zadowolony z tego, że DCT rozpoczyna rok 2013 takim osiągnięciem. Utwierdza mnie to w przekonaniu, że decyzja dotycząca inwestycji DCT w dalszy rozwój była właściwa. Jestem przekonany, że DCT pozostanie na ścieżce sukcesu i utrzyma wysoki poziom satysfakcji klientów.”
Po podpisaniu umowy dzierżawy dotyczącej utworzenia terminalu DCT 2 z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk, Boris Wenzel, postanowił opuścić DCT Gdańsk, by dołączyć do kadry kierowniczej grupy Noatum Ports w Hiszpanii.
Rozbudowa DCT Gdańsk: