Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) dywersyfikuje działalność. Celem tej polityki jest pozyskiwanie nowych kontrahentów. Przykładem tego procesu jest obsługa zawijających do terminalu jednostek, transportujących stal w zwojach. 13 marca 2013r. BCT rozładował największy w swojej dotychczasowej historii ładunek stali.
BCT od początku swojej działalności przewiduje obsługę ładunków drobnicowych. O ile w początkowych latach funkcjonowania terminalu była to drobnica skonteneryzowana oraz papier w systemie ro-ro ze Skandynawii, o tyle od kilku lat terminal obsługuje również statki drobnicowe.
- BCT jest przystosowany do obsługi różnego typu ładunków nie tylko skonteneryzowanych. Oczywiście podstawową naszą działalnością jest przeładunek kontenerów, ale obsługujemy również innego rodzaju ładunki takie jak drobnica, samochody osobowe czy Project cargo. Posiadamy do tego odpowiedni sprzęt przeładunkowy w postaci suwnic nabrzeżowych i dwóch samobieżnych dźwigów Liebherr o udźwigu 100 ton każdy- mówi Dagmara Luczka, rzecznik prasowy BCT.
Największy ładunek stali przywiózł chiński masowiec udźwigowiony Hua Rong 1 z Bilbao. Jednostka przypłynęła do Gdyni 13 marca 2013r. i zacumowała przy nabrzeżu Helskim. BCT rozładowało 10 700 ton stali walcowanej w kręgach (1190 zwojów).
BCT oferuje swoim klientom szeroki wachlarz usług takich jak załadunek i wyładunek kontenerów, drobnicy i pojazdów oraz ich składowanie, formowanie i rozformowanie kontenerów. Obsługuje również ładunki typu „Project Cargo”. Posiada zbiorczo-rozdzielczy magazyn konteneryzacyjny o powierzchni krytej 20 000 m2 (jednorazowa pojemność składowa 15 000 ton drobnicy) oraz największy spośród terminali kontenerowych w Polsce park maszynowy. Dzięki dywersyfikacji usług i dobrze rozwiniętej infrastrukturze terminalowej, w zeszłym roku udało się uruchomić nową usługę polegającą na przeładunku naczep samochodowych dostarczanych wagonami oraz elementów do budowy farm wiatrowych.