Dziś i jutro, w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. odbywa się międzynarodowe seminarium dotyczące projektu Baltic Master II.
Podczas spotkania przedyskutowana zostanie Międzynarodowa Konwencja o Kontroli i Zarządzaniu Wodami Balastowymi i Osadami na Statkach (BWM Convention) oraz przyszłe zobowiązania portów, administracji morskiej i armatorów w tym zakresie . Głównym celem seminarium jest przedstawienie procedur postępowania z wodami balastowymi oraz osadami w Regionie Morza Bałtyckiego, a także propozycji nowych rozwiązań.
Seminarium adresowane jest do osób związanych z portami, administracją morską, przedstawicieli ministerstw, regionów i urzędów miejskich, centrów naukowych, uniwersytetów.
Baltic Master II to kluczowy projekt wymieniony w Strategii Unii Europejskiej dla regionu Morza Bałtyckiego skupiający wszystkie kraje regionu. Celem projektu jest poprawa stanu bezpieczeństwa morskiego poprzez zintegrowanie lokalnej i regionalnej strategii rozwoju ze współpracą przygraniczną. Dotyczy to poprawy stanu gotowości na lądzie w przypadku wystąpienia rozlewów olejowych i działań prewencyjnych mających chronić środowisko przed negatywnymi skutkami transportu morskiego.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. (z głównym zaangażowaniem Działu Ochrony środowiska ZMPG-a S.A.) czynnie uczestniczy w dwóch grupach roboczych projektu: "WP 3 - Improved on land response capacity to oil spills" (Pakiet roboczy nr 3 : Możliwości prewencji i zwalczania morskich rozlewów olejowych przez służby lądowe ) oraz "WP 4 - Enhanced prevention of pollution from maritime transport" (Pakiet roboczy nr 4: Działania zapobiegające zanieczyszczeniom ze strony transportu morskiego).
Więcej informacji o projekcie:
http://www.port.gdynia.pl/unia_bm2.php