Zapisz się
na bezpłatny newsletter

Stocznie jachtowe, Producenci jachtów, Producenci wyposażenia jachtów i łodzi, Budowa jachtów, Budowa łodzi, Remonty jachtów, Remonty łodzi, Produkcja części i wyposażenia jachtów

A A

Udostępnij:

Facebook Twitter Google Email
powrót do listy

oferta:


Flabria 33
Wiosną tego roku pojawiła się na rynku Flabria 33 - nowa propozycja ze stoczni jachtowej Flabria. Jest to najmniejszy z gamy oferowanych jachtów tej marki i tak jak pozostałe, produkowany bez żadnych kompromisów jakościowych. Flabria 33 to również prawdopodobnie najmniejszy, całkowicie ręcznie budowany luksusowy jacht świata.

Starannie zaprojektowany pod względem nautycznym kadłub, zoptymalizowany pod kątem formuły pomiarowej ORC z utrzymanym w stylu regatowym, dużym kokpitem, mieści wyrafinowane wnętrze wykonane w całości z naturalnego drewna i wysokogatunkowych materiałów tapicerskich. Jednostka gotowa do żeglugi waży zaledwie nieco ponad 5000 kg przy masie balastu 1860 kg i ożaglowaniu podstawowym 60,76 m². Jest to jacht zaprojektowany przede wszystkim z naciskiem na komfort żeglugi, ale również dla amatorów adrenaliny i dużych prędkości będzie to nie lada gratka. (Opcjonalnie/W standardzie) jest duży spinaker, który przy słabych lub umiarkowanych wiatrach pozwala świetnie się bawić jachtem.

Flabria 33 potwierdziła swoje umiejętności radzenia sobie w ciężkich warunkach pogodowych, kiedy to przy wietrze (przekraczającym/dochodzącym do) 8°B osiągnęła 14,3 węzła na drugim refie. Jednostka jest bardzo prosta w prowadzeniu w każdych warunkach dzięki odpowiedniemu kształtowi kadłuba oraz zestrojeniu układu takielunek, kadłub, płetwa balastowa.
Co wyróżnia ofertę Flabrii, to z pewnością solidny kadłub, który dzięki zastosowanej technologii budowy „one-off” tworzy monolit razem z pokładem, usztywnieniami oraz elementami zabudowy. Zarówno kadłub jak i pokład wykonane są z mocnej ale lekkiej pianki typu dyvinycell, zapewniającej dużą sztywność konstrukcji. Również wybudowa wnętrza jest laminowana do poszycia zamiast tak powszechnie dzisiaj stosowanego w produkcji masowej klejenia na klej strukturalny. Zastosowanie takiej technologii pozwala śmiało twierdzić, że jednostka nawet przy bardzo intensywnej eksploatacji wytrzyma w dobrym stanie przez długie lata. Zastosowanie tego typu technologii dla całej rodziny jachtów sygnowanych marką Flabria zapewnia również sztywność konstrukcji na tyle dużą, że nie ma mowy o trzaskach, czy dziwnych dźwiękach wydobywających się z ocierających się o siebie elementów pracujących na fali. Solidnej konstrukcji smaku dodaje wykończenie pokładu prawdziwym drewnem teakowym.

Rozplanowanie wnętrza jest w każdej Flabrii sprawą indywidualną, przy zachowaniu pewnych podstawowych grodzi w niezmiennym miejscu pozostałe elementy można ustawić według precyzyjnych wskazówek przyszłego armatora, takie podejście do klienta jest już znakiem rozpoznawczym marki Flabria.

Main data:
Hull lenght 9,99 m
Hull bredth 3,36 m
Mass 5150 kg
Mass of balast 1860 kg
Draft 1,85 m
Sail area 60,75 m2
Main sail 33.87 m2
Genoa 110% 26.88 m2
Spinnaker
Fuel 100 l
Water 200 l
Max persons 6
Engine 15.7/21 kW/HP
Design category „A”
Design Karol Wierzbicki

Flabria 40
Flabria 40 to komfortowy jacht do turystyki morskiej i oceanicznej przeznaczony dla 8-9 osób.
Długość całkowita nieprzekraczająca 12 metrów pozwala zminimalizować koszty utrzymania przy zachowaniu dużej kubatury wnętrza, która jest jednym z wyznaczników luksusu. Mimo że stylistyka jednostki została utrzymana w nowoczesnym sportowym klimacie, to jednak posiada charakter typowego jachtu morskiego. Duże nawisy sprawiają, że żegluga na zafalowanym morzu jest stabilna i nie męczy sternika ani załogi.

Nasz jacht został zaprojektowany w nowoczesnym stylu, smukły i opływowy kształt nadbudówki, duży świetlik pokładowy i okna, to elementy, które sprawiają, że jednostka przyciąga uwagę i jest rozpoznawalna.

Idea, która przyświecała zarówno w procesie projektowania jak i budowy to prostota i nastawienie na komfort. Jednostka została zaprojektowana z myślą o żegludze oceanicznej, aczkolwiek główne wymiary zostały tak dobrane, aby opłaty portowe i eksploatacyjne były jak najniższe. Flabria 40 w wersji z 4 kabinami jest przeznaczony dla załogi maksymalnie 9-cio osobowej, chcącej odbywać rejsy zarówno po Bałtyku jak i Morzu Śródziemnym. Kadłub i cała część podwodna zostały zaprojektowane tak, aby przy zachowaniu typowych cech nowoczesnego jachtu żaglowego zapewnić dzielność morską odpowiednią dla jednostki morskiej.

Wnętrze
Wnętrze zostało rozplanowane w taki sposób, żeby 9 - osobowa załoga mogła komfortowo spędzać czas. We wnętrzu znajdują się 4, dwuosobowe kabiny sypialne, dwie na rufie pod kokpitem oraz dwie na dziobie, wszystkie koje są pełnowymiarowe. Lewo burtowa kabina dziobowa jako jedyna posiada koje pojedyncze zamocowane jedna nad drugą. Na prawej burcie są dwie kabiny sanitarne, każda z prysznicem. Śródokręcie to obszerne pomieszczenie, w którym załoga spędza większość czasu, są tam ulokowane mesa, z miejscami siedzącymi dla wszystkich członków załogi, kambuz z bogatym wyposażeniem i dużą ilością miejsca i schowków oraz stół nawigacyjny o typowych wymiarach. Na lewej ściance, obok stołu nawigacyjnego znajduje się główna tablica z bezpiecznikami oraz instrumenty nawigacyjne. Ponadto siedzenie w mesie ma powyżej 2 metrów długości i może służyć jako dodatkowa koja.

Silnik
Na jachcie zainstalowano silnik o mocy 30.9 kW/42 KM z przekładnią S-drive. Zastosowanie tego typu rozwiązania ma wiele zalet i jest rozwiązaniem nowoczesnym i niezawodnym. Maksymalna prędkość na silniku to 8,3 węzła, co jest świetnym wynikiem dla tej wielkości jachtu.

Kadłub
Zarówno kształt kadłuba jak i takielunku zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić jak najlepsze własności nautyczne przy złej pogodzie. Powierzchnia oraz charakterystyka geometryczna płetwy balastowej zostały tak dobrane, aby zapewnić jak najlepszą stateczność kursową przy możliwie jak najmniejszych oporach, dodatkowym atutem jest bardzo dobra manewrowość w porcie. Aby ułatwić je jeszcze bardziej zainstalowano na dziobie ster strumieniowy. W części dziobowej kształt dna jest zbliżony do litery V, powoduje to, że praca na fali jest łagodna, zwłaszcza w ciężkich warunkach atmosferycznych.
Konstrukcja z założenia prosta w budowie przy wykorzystaniu metody one-off bez potrzeby użycia technologii vacuum - worka próżniowego. Do budowy wykorzystano laminaty poliestrowo szklane oraz żywice winyloestrowe.

Dane podstawowe:
LC 11,95 m
BC 3,95 m
LKLW 10,50 m
Masa 8500 T
MB 3000 kg
Tmax 2,07 m
PŻ 81,2 m2
Grot 39,6 m2
Fok 41,2 m2
Liczba koi 8+1
Wys. w kab. 1,98 m
Silnik 30.9/42 kW/HP
Konstruktor Karol Wierzbicki

LC – Długość całkowita
BC – Szerokość całkowita
LKLW – Długość na wodnicy
MB – Masa balastu
Tmax – zanurzenie maksymalne
Pż – powierzchnia żagli

Flabria 45
W poszukiwaniu jednostki zdolnej do oceanicznych wojaży a jednocześnie wyposażonej bardzo luksusowo powstał projekt jachtu o nazwie Flabria 45. Jednostka jest przeznaczona dla 8-10 osób w zależności od wersji wnętrza. W wersji armatorskiej 6 a nawet 7 osób może żeglować w bardzo komfortowych warunkach w dłuższych rejsach. Flabria 45 to nowoczesny slup z takielunkiem 9/10 i wszystkimi linami sprowadzonymi do kokpitu. Idealnie nadaje się do żeglowania samemu, lub z niedoświadczoną załogą. Centralny kokpit znacząco wpływa na poprawę komfortu żeglugi na fali i przy wietrze od rufy, jednocześnie pozwala wygospodarować znaczną kabinę w części rufowej jednostki. Na pokładzie rufowym znajduje się idealne miejsce do rozłożenia kilku materacy lub małego stolika i krzeseł w czasie wolnym od żeglowania.

Wnętrze
W części rufowej znajduje się obszerna kabina armatorska z oddzielną kabiną sanitarną i prysznicem. Na lewej burcie jest kabina z kojami piętrowymi dla dwóch osób. Dalej w stronę dziobu jest mesa z miejscami siedzącymi dla wszystkich członków załogi, która łączy się z wydzielonym miejscem na stół nawigacyjny oraz z kambuzem, który umiejscowiony jest na prawej burcie. Na samym dziobie jest dwu-osobowa kabina ze sporą ilością schowków, a pomiędzy mesą i kabiną dziobową jest ubikacja z prysznicem.

Kadłub
Kształt kadłuba zaprojektowano bezkompromisowo z nastawieniem na jak najlepszą pracę jachtu na fali. Duże nawisy dziobowy i rufowy zapewniają sporą wyporność zapasową, która podczas żeglugi w złej pogodzie jest nieoceniona. Długa, płytko zanurzona płetwa balastowa zapewnia łagodną pracę na zafalowanym morzu i stabilizuje jednostkę kursowo.

Dane podstawowe:
LC 13,40 m
BC 4,20 m
LKLW 12,20 m
Masa 13200 T
MB 4700 kg
Tmax 1,98 m
PŻ 109 m2
Liczba koi 9+1
Wys. w kab. 1,98 m
Silnik 55,2/75 kW/HP
Kat. proj. „A”

Konstruktor Karol Wierzbicki
LC – Długość całkowita
BC – Szerokość całkowita
LKLW – Długość na wodnicy
MB – Masa balastu
Tmax – zanurzenie maksymalne
Pż – powierzchnia żagli

Flabria 45
W poszukiwaniu jednostki zdolnej do oceanicznych wojaży a jednocześnie wyposażonej bardzo luksusowo powstał projekt jachtu o nazwie Flabria 45. Jednostka jest przeznaczona dla 8-10 osób w zależności od wersji wnętrza. W wersji armatorskiej 6 a nawet 7 osób może żeglować w bardzo komfortowych warunkach w dłuższych rejsach. Flabria 45 to nowoczesny slup z takielunkiem 9/10 i wszystkimi linami sprowadzonymi do kokpitu. Idealnie nadaje się do żeglowania samemu, lub z niedoświadczoną załogą. Centralny kokpit znacząco wpływa na poprawę komfortu żeglugi na fali i przy wietrze od rufy, jednocześnie pozwala wygospodarować znaczną kabinę w części rufowej jednostki. Na pokładzie rufowym znajduje się idealne miejsce do rozłożenia kilku materacy lub małego stolika i krzeseł w czasie wolnym od żeglowania.

Wnętrze
W części rufowej znajduje się obszerna kabina armatorska z oddzielną kabiną sanitarną i prysznicem. Na lewej burcie jest kabina z kojami piętrowymi dla dwóch osób. Dalej w stronę dziobu jest mesa z miejscami siedzącymi dla wszystkich członków załogi, która łączy się z wydzielonym miejscem na stół nawigacyjny oraz z kambuzem, który umiejscowiony jest na prawej burcie. Na samym dziobie jest dwu-osobowa kabina ze sporą ilością schowków, a pomiędzy mesą i kabiną dziobową jest ubikacja z prysznicem.

Kadłub
Kształt kadłuba zaprojektowano bezkompromisowo z nastawieniem na jak najlepszą pracę jachtu na fali. Duże nawisy dziobowy i rufowy zapewniają sporą wyporność zapasową, która podczas żeglugi w złej pogodzie jest nieoceniona. Długa, płytko zanurzona płetwa balastowa zapewnia łagodną pracę na zafalowanym morzu i stabilizuje jednostkę kursowo.

Dane podstawowe:
LC 13,40 m
BC 4,20 m
LKLW 12,20 m
Masa 13200 T
MB 4700 kg
Tmax 1,98 m
PŻ 109 m2
Liczba koi 9+1
Wys. w kab. 1,98 m
Silnik 55,2/75 kW/HP
Kat. proj. „A”

Konstruktor Karol Wierzbicki
LC – Długość całkowita
BC – Szerokość całkowita
LKLW – Długość na wodnicy
MB – Masa balastu
Tmax – zanurzenie maksymalne
Pż – powierzchnia żagli

FLABRIA 50
Kolejny z serii luksusowych jachtów to 15-to metrowa Flabria 50. Podstawowe założenia jakie przyświecały podczas tworzenia koncepcji to maksymalny komfort korzystania z jachtu przy zachowaniu bardzo dobrych własności nautycznych. Obszerny kokpit z miejscami siedzącymi nawet dla 10-ciu osób, pozwala na bardzo komfortowe spędzenie w nim czasu 8-mio osobowej załodze. Znajduje się tu także lodówka oraz kostkarka do lodu, które zostały wkomponowane w częściowo rozkładany stolik.
Tak jak w pozostałych modelach Flabrii i tu położono duży nacisk na komfort i ergonomię. Duże kabiny, sypialnie oraz mesa położone możliwie najbliżej środka masy, wykończone materiałami najwyższej jakości zapewniają załodze poczucie luksusu.
Również w tym modelu przyszły armator ma możliwość dopasowania wybudowy wnętra pod indywidualne wymagania.
Projekt Flabrii 50 wykonany tradycyjnie przez Karola Wierzbickiego ma na celu kontynuację wyśmienitych własności nautycznych oraz zrównoważenia żaglowego osiągniętych na Flabrii 33 oraz Flabrii 40.

Main Data:
Hull lenght 14.95 m
Hull bredth 4.65 m
Mass 14950 kg
Mass of balast 5350 kg
Draft 2.05 m
Draft shallow 1.75 m
Sail area 133 m2
Main sail 65 m2
Genoa 68 m2
Fuel 800 l
Water 650 l
Max persons 10
Engine 81/110 kW/HP
Design category „A”
Design Karol Wierzbicki

słowa kluczowe:


stocznia jachtowa, stocznie jachtowe, jachty, żeglarstwo, budowanie jachtów, wyposażenie jachtów, budowa jachtów na zamówienie, stocznia jachtowa bojano, flabria 33, flabria 40, flabria 45, flabria 50

powrót do listy
gospodarkamorska.tv Facebook