Stery strumieniowe w ramach kompleksowego remontu są poddawane szczegółowej weryfikacji. Elementy nadmiernie zużyte i niespełniające norm producenta R-R zostają wymienione na nowe lub obrabiane mechanicznie według potrzeb.
W końcowej fazie każdy ster, jest testowany dynamicznie na stacji prób zgodnie z programem producenta. W tym czasie odnotowywane są jego parametry techniczne przy żądanych obrotach w tym, szczelność, stabilność temperaturowa, ciśnienia, wibracje, czystość oleju.
Wszystkie prace są udokumentowane poglądowo w postaci tabel pomiarowych i zdjęć w ramach dokumentu jakościowego - raportu serwisowego.
Kompleksowy remont na warsztacie Centrum Serwisowego w Gdyni spełnia wszelkie wymogi producenta RR, włącznie z końcowym testem, dlatego jest bardziej zaawansowany niż standardowo wykonywany w warsztatach stoczniowych.
Remont kompleksowy w swoim zakresie, jest zbliżony do przyjętych standardów objętych programem „ Thruster Support Pool”, który ma na celu wymianę steru strumieniowego z obecnie zamontowanego na statku, na identyczny produkt po remoncie z pełną gwarancją. W efekcie dostawa steru w ramach programu „Thruster Support Pool” ma za zadanie skrócić czas dokowania statku i zredukować koszty remontów dokowych.