Zapisz się
na bezpłatny newsletter

Porty morskie- Porty specjalistyczne, Terminale morskie, Terminale kontenerowe, Terminale drobnicowe, Terminale masowe, Terminale Ro-Ro, Zarządy portów morskich

A A

Udostępnij:

Facebook Twitter Google Email
powrót do listy

o firmie:


„Port nad Odrą” należy do firmy FOSFAN SA – producenta najwyższej jakości wieloskładnikowych nawozów rolniczych i ogrodniczych. Jest to nabrzeże portowe specjalizujące się w profesjonalnych usługach przeładunkowych, w sposób optymalny wykorzystując swoje położenie i infrastrukturę. Wykonywane są tu przeładunki i magazynowanie : towarów sypkich , kruszyw i chemikaliów płynnych.
W skład kompleksu „Port nad Odrą” wchodzą m.in.:
nabrzeże betonowe o dł. 246 m i dalbowe o dł. 185 m i dopuszczalnym zanurzeniu
statków 5,5 m
bocznica kolejowa na 110 wagonów czteroosiowychc( z chwytakiem 2,5 tony)
dźwig portowy o nośności 5 ton i system taśmociągów do bezpośredniego zaladunku statków i barek
magazyn materiałów sypkich i place składowe
zbiorniki kwasów i nawozów plynnych o lącznej pojemności 7500 m3
pompy i rurociągi do wyładunku i załadunku materiałów płynnych ze statków bezpośrednio do cystern kolejowych lub auto-cystern
zaplecze techniczno-logistyczne: wolne pomieszczenia magazynowe, place składowe,
linie automatycznego paletyzowania i owijania worków na europaletach, wolne tereny pod zabudowę.

Na podstawie sondażu z 14.03.2012r.
Dopuszczalne zanurzenie statków cumujących przy nabrzeżach:
1.Fosfatowym:
pierwsze 45 metrów od strony północnej –umocnienie brzegowe
następne 74 metry nabrzeża - 5,2 metra
następne 141 metry nabrzeża - 5,5 metra
następne 28 metrów nabrzeża - 5,2 metra
pozostałe 3 metry nabrzeża - 4,1 metra

2.Przystani dalbowej:
przy stanowisku centralnym na linii cumowania o długości 185 metrów ( 65 m stanowiska centralnego oraz po 60 m na północ i poludnie na przedłużeniu dalb stanowiska centralnego) - 5,7 metra

3.Na podejściu do przystani dalbowe j- 6,2 metra

Powyższe zanurzenia odnoszą się do średniego stanu wody w porcie Szczecin.

powrót do listy
gospodarkamorska.tv Facebook