Zapisz się
na bezpłatny newsletter

Elektronika morska, Elektronika okrętowa, Elektronika jachtowa, Nawigacja morska, Urządzenia nawigacyjne, Symulatory morskie, Sonary, Urządzenia połowowe, Echosondy morskie, Radary morskie, Plotery morskie

A A

Udostępnij:

Facebook Twitter Google Email
powrót do listy

o firmie:


EPA Marine Sp. z o.o. zainicjowała swą działalność 1-go lipca 2010 w wyniku wyodrębnienia się Działu Elektroniki Morskiej ze struktur utworzonej w 1988 r. EPA Sp. z o.o. – wiodącego na polskim rynku dostawcy rozwiązań z zakresu nawigacji, radiotelekomunikacji oraz systemów satelitarnej transmisji danych, w tym także systemów zintegrowanego mostka nawigacyjnego.
Nasze przeszło dwudziestoletnie doświadczenie w branży, oraz przede wszystkim zespół wysoko wykwalifikowanych i doświadczonych pracowników, pozwoliły nam uzyskać świadectwa uznania wiodących towarzystw klasyfikacyjnych: Polski Rejestr Statków
(PRS), Germanischer Lloyd (GL), Det Norske Veritas(DNV),American Bureau of Shipping (ABS), Lloyd Register of Shipping (LRS), Russian Maritime Register of Shipping (MRS), Bureau Veritas (BV), Registro Italiano Navale (RINA). Jesteśmy również członkiem I.S.E.S.
(International Ship Electrical and Engineering Service Association) – międzynarodowego zrzeszenia firm świadczących usługi w branży elektroniki morskiej.
Współpracujemy blisko z wieloma armatorami i stoczniami polskimi i zagranicznymi. W ostatnim okresie dostarczaliśmy i uruchamialiśmy urządzenia radio – nawigacyjne dla serii nowobudowanych statków w chińskiej stoczni Tianjin Xingang Shipyard.
W chwili obecnej zatrudniamy 24 pracowników, w tym 15 inżynierów i techników i pracujemy w zgodności z normami ISO-9001.

oferta:


Nasza oferta skierowana do klientów na rynku elektroniki morskiej obejmuje koncepcję, projekt, dostawę, montaż i uruchomienie kompletnych urządzeń z zakresu radiokomunikacji, nawigacji oraz łączności satelitarnej i telewizji, w tym najnowsze rozwiązania mostków
zintegrowanych. W celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług, od wielu lat współpracujemy wyłącznie z najlepszymi producentami na świecie.
W naszej ofercie posiadamy także rozwiązania techniczne, realizowane według własnych projektów. Nasze wieloletnie doświadczenia pozwalają nam służyć pomocą przy doborze odpowiednich urządzeń, dostosowanych do konkretnych wymagań naszych klientów.

Sprzęt

zintegrowane mostki, radary, stacje ECDIS, rejestratory(S)VDR, żyrokompasy, kompasy magnetyczne i elektroniczne, instrumenty nawigacyjne, odbiorniki NAVTEX i (D)GPS, faksymile pogodowe, autopiloty, logi, echosondy, terminale satelitarne Inmarsat, Iridium
oraz VSAT, anteny TVSAT, radiotelefony przenośne oraz stacjonarne UHF/VHF/MF/HF, transpondery AIS, systemy BNWAS, SSAS i LRIT, radiopławy, transpondery radarowe, anemometry, stacje pogodowe, Systemy automatyki i monitoringu pracy podzespołów statkowych, systemy łączności wewnętrznej, w tym statkowe centrale telefoniczne i inne
W oparciu o współpracę z naszymi partnerami możemy zapewnić dostawy i usługi w każdym miejscu na świecie.

Współpracujemy z: Thrane & Thrane A/S, Kelvin Hughes Ltd., Raytheon Anschutz GmbH,
KVH, Jotron A/S, SAM Electronics GmbH / Lyngsoe Marine, NetWave Systems B.V. / Rutter
Inc., Amplidan A/S, Consilium AB, Danelec Marine A/S, JRC, Transas, Cassens & Plath,
Skipper Electronics AS, MCL (Marinex), ,SM Electrics GmbH, Naval, John Lilley & Gillie Ltd.
ComNav i innymi.

Serwis

Nasz serwis, to grupa kilkunastu doświadczonych inżynierów i techników, regularnie szkolonych przez naszych Partnerów.
Oferta serwisu obejmuje:
1) Instalacje, uruchomienia i naprawy:
• urządzeń radiokomunikacyjnych (GMDSS, MF/HF, VHF,UHF)
• urządzeń nawigacyjnych (RADARY, GPS, ECDIS, AIS,NAVTEX, żyrokompasy, autopiloty,
echosondy, logi),
• systemów automatyki (sterowanie silnika głównego,zarządzanie energią, monitorowanie i
alarmowanie),
• systemów łączności wewnętrznej,
• systemów łączności satelitarnej Inmarsat, Iridium, VSAT,
• systemów TVSAT
2) Aranżację serwisów lokalnych w imieniu armatora (ocena sytuacji, ustalenia z serwisem lokalnym, kontrola realizacji),
3) Przeglądy roczne urządzeń radiowych GMDSS, (S)VDR, AIS, EPIRB, SSAS.

Naszym głównym celem jest szybki i skuteczny serwis, optymalny dla klienta pod względem finansowym. Wysoki poziom naszych usług jest gwarantowany poprzez systematyczne szkolenia u producentów sprzętu,jak również certyfikaty uznania klasyfikatorów.
Wszystkie nasze działania są zgodne z wdrożonym systemem jakości ISO 9001.

Projektowanie i dostawa

Od samego początku naszej działalności związani byliśmy z nowobudowanymi statkami. Integrujemy sprzęt najlepszych producentów tak, aby wyposażyć nowe jednostki, zgodnie z indywidualnymi wymaganiami armatorów i stoczni.

Projektujemy, dostarczamy i instalujemy:
• kompletne systemy radiokomunikacyjne i nawigacyjne,
• mostki zintegrowane,
• pełną gamę urządzeń łączności satelitarnej Inmarsat,Iridium i VSAT
• systemy telewizji satelitarnej,
• systemy łączności wewnętrznej.

Wybrane realizacje
• Koncepcja, projekt oraz instalacja sprzętu radiokomunikacyjnego oraz nawigacyjnego dla
serii nowobudowanych statków w chińskiej stoczni Xingang.
• Przebudowa statków PŻM oraz Euroafriki pod kątem zgodności z wymaganiami GMDSS.
• Koncepcja, projekt i instalacja sprzętu radiokomunikacyjnego oraz nawigacyjnego dla serii
26 statków wybudowanych w stoczniach chińskich.
• Koncepcja, projekt i instalacja sprzętu radiokomunikacyjnego, nawigacyjnego,
hydrotechnicznego oraz łączności wewnętrznej dla statku szkolnego Akademii Morskiej w
Szczecinie Nawigator XXI.
• Koncepcja, projekt i budowa systemu radiokomunikacyjnego COMPRO dla potrzeb
Polskiego Ratownictwa Okrętowego.
• Koncepcja, projekt i instalacja sprzętu radiokomunikacyjnego oraz nawigacyjnego dla serii
statków wybudowanych w Warnie.
• Projekt, dostawa i instalacja sprzętu radiokomunikacyjnego oraz nawigacyjnego
dla nowych i remontowanych statków w Gdańskiej Stoczni Remontowej (ok. 20 jednostek).
• Projekt, dostawa i instalacja systemów (S)VDR, AIS oraz SSAS na ponad 100 statkach
PŻM i Euroafriki.
• Koncepcja, projekt i instalacja sprzętu radiokomunikacyjnego oraz nawigacyjnego dla 11
szybkich jednostek Polskiego Ratownictwa Okrętowego oraz Straży Granicznej w Stoczni
Damen w Gdyni.
• Dostawa i instalacja sprzętu radiokomunikacyjnego oraz nawigacyjnego dla
nowobudowanych statków w Stoczni Szczecińskiej (ok. 30 jednostek).
• Projekt, dostawa i instalacja satelitarnego systemu monitoringu VMS (transpondery
Inmarsat mini-C) dla polskiej floty rybackiej (ok. 400 kutrów).
• Dostawa i uruchomienie satelitarnych systemów łączności i telewizji na serii luksusowych
jachtów produkowanych przez Gdańską stocznię Sunreef.

Chcielibyśmy poświęcić nieco więcej uwagi zagadnieniu szeroko pojętej łączności satelitarnej i przybliżyć naszym potencjalnym klientom najnowsze trendy i rozwiązania w wykorzystaniu technologii satelitarnych na morzu.

Aktualnie w żegludze cywilnej dominują systemy łączności działające w oparciu o satelity
Inmarsat, Iridium i mini VSAT. Ten ostatni system wydaje się, że zrewolucjonizuje rynek mobilnej transmisji danych i w najbliższych latach należy spodziewać się sukcesywnego przechodzenia komercyjnych armatorów właśnie pod usługi mini VSAT.

Nasza firma od kilku lat z powodzeniem wprowadza na statki swoich klientów terminale szybkiej transmisji danych mini-VSAT i aktualnie proponujemy opcjonalnie dwa modele KVH TracPhone V7 mini-VSAT oraz KVH TracPhone V3 mini-VSAT produkowane przez naszego długoletniego partnera – firmę KVH


Cztery lata temu firma KVH postawiła sobie za cel stworzenie na potrzeby użytku morskiego ogólnoświatowej sieci dostępu do szerokopasmowego Internetu - sieci, która umożliwiałaby nieprzerwane korzystanie z niej bez względu na rejon operowania statku, czy też podczas przemieszczania się pomiędzy akwenami. W owym czasie wizja ta była pionierską. Z jednej strony Inmarsat oraz Iridium oferowały światowe pokrycie, lecz kosztem prędkości transmisji, z drugiej zaś istnieli tacy operatorzy jak Stratos i Marlink, zapewniający szerokopasmowy dostęp, niemniej jednak tylko w wybranych regionach globu.
KVH dodatkowo postanowiła stworzyć rozwiązanie, do którego dostęp zapewni niewielkich rozmiarów antena, którą z łatwością będzie można przetransportować i zainstalować na statku bez konieczności utraty cennego czasu na postój w porcie. Do tej pory możliwość taką oferowały jedynie Inmarsat oraz Iridium, natomiast operatorzy VSAT stosowali (i wciąż stosują) olbrzymie, przeszło stukilogramowe anteny.
Dziś, po upływie tych czterech lat, KVH jest największym i najszybciej rozwijającym się operatorem VSAT na świecie. Pomimo, iż dzisiaj wielu operatorów VSAT oferuje serwis o globalnym zasięgu oraz automatycznym przechodzeniu z jednego pola pokrycia do drugiego, to jednak KVH zapewnia największy zasięg oraz najbardziej kompaktowy hardware.
Wizją KVH jest nie tylko sprawienie, by usługa mini-VSAT była dostępna cenowo dla armatorów, lecz również umożliwienie tymże podmiotom zarządzanie swoją siecią przy pomocy najwyższej jakości rozwiązań z zakresu obsługi transferu danych oraz infrastruktury IP. W tym celu KVH wykupiło norweską spółkę Virtek wraz z ich wiodącym na rynku CommBox-em.

Przy pomocy usługi mini-VSAT oraz CommBox-a firma KVH jest w stanie zaoferować niezrównaną elastyczność tak jeśli chodzi o koszty, jak również zakres swoich usług, jednocześnie zapewniając zunifikowaną platformą hardware-ową. Dla armatora oznacza to tak porządaną standaryzację przy wprowadzaniu do swojej floty usługi mini-VSAT, a przez to minimalizację związanych z tym nakładów. Sama usługa zaś może być precyzyjnie dopasowana do obecnego i zmieniającego się zapotrzebowania na łączność szerokopasmową, a także wewnętrznych założeń budżetowych Armatora.

TracPhone V7 wraz z CommBox-em

Rekomendujemy zakup naszej 60-cm, stabilizowanej w trzech płaszczyznach platformy mini-VSAT, umożliwiającej swojemu użytkownikowi wybór pomiędzy trzema rodzajami planów taryfowych: Fixed, Seasonal oraz Metered. Ponadto antena ta charakteryzuje się najwyższymi prędkościami transferu danych oraz największym pokryciem.

Sieć mini-VSAT została zaprojektowana w taki sposób, by przy pomocy 60-cm anteny zapewnić dostęp do usługi na poziomie 99,5%. To właśnie dzięki temu wskaźnikowi KVH uważa, iż oferowany system pracuje tak samo dobrze lub nawet lepiej, niż konkurencyjne systemy 100-cm.





Ponadto, CommBox umożliwia armatorowi ścisłą kontrolę dostępu do sieci dla załóg swoich statków, jak również optymalizację transferu danych i filtrację zawartości zasobów.


Dla zainteresowanych przygotowany został atrakcyjny program leasingowy na wybrany okres finansowania.



Koszty użytkowania - Airtime

Z uwagi na fakt, iż to KVH zaprojektowało, zarządza i operuje siecią mini-VSAT, firma ta jest w stanie zaoferować w pełni elastyczne pakiety Airtime, w zależności od wybranego przez armatora wariantu.

Plan Taryfowy “Fixed rate”:


W trybie tzw. Fixed-rate użytkownik wybiera optymalny dla siebie plan taryfowy dla założonej szybkości transmisji i otrzymuje stały, właściwie nieograniczony dostęp do sieci.
W ramach planu Fixed-rate dostępne również są 2 linie telefoniczne i połączenia telefoniczne w cenie 5 (!) centów za minutę.


Plan Taryfowy “Metered”:

W trybie tzw. Meterded użytkownik wybiera miesięczny abonament dla założonej wielkości transferu danych i obciążany jest za efektywnie przesłane pakiety danych. Jest to alternatywa dla planów typu “Fixed” i “łagodniejsze” wprowadzenie usługi mini-VSAT, polegające na położeniu nacisku na aspekt operacyjny korzystania z dostępu do Internetu. Oczywiście nadal możliwe będzie zaoferowanie załodze dostępu do poczty email (płatny przez armatora i limitowany rozmiarowo jeśli istnieje taka potrzeba), jak również dostępu do Internetu na zasadzie kafejki internetowej prepaid.

Najwyższa możliwa prędkość (2048 kbps download oraz 512 kbps upload)
Jedna linia VoIP
Stała opłata w wysokości $0,49 / minutę dla wszystkich przychodzących i
wychodzących połączeń międzynarodowych


Oferujemy pomoc przy rejestracji i aktywowaniu sprzętu.

Usługi Dodatkowe

“VPN and Security”
CommBox umożliwia utworzenie tunelu VPN pomiędzy statkami grupy danego armatora a biurami w celu ochrony przesyłanych danych. Ponadto usługa ta zawiera w sobie Firewall, który może być konfigurowany pod kątem rozróżnienia zakresu dostępu dla poszczególnych osób/grup wśród załogi (oficerowie, marynarze, itd.)


“IP Routing”
Z racji tego, iż usługa mini-VSAT jest w pełni usługą IP a CommBox zaawansowanym technologiczne routerem, system zezwala na połączenie się z biura z dowolnym urządzeniem na statku, będącym w sieci LAN. Daje to możliwość poczynienia oszczędności związanych z wizytami informatyków na burcie statku w ramach rutynowych czynności obsługowych.

“Traffic Optimization”
Zadaniem CommBox-a jest również to, by zapewnić przepustowość priorytetowemu, operacyjnemu transferowi danych. Istnieje także możliwość kontroli czasu użytkowania systemu przez załogę w odniesieniu do dnia, tygodnia lub miesiąca. Ponadto CommBox skompresuje, zoptymalizuje i przefiltruje treści zgodnie z polityką IT armatora.

“Roaming Crew Accounts”
Co więcej, CommBox posiada wbudowaną funkcję „klient poczty email” do użytku załogi na burcie dowolnego statku armatora, wyposażonego w CommBox.

“Internet Café”
Istnieje możliwość konfiguracji kafejki internetowej prepaid i obciążania załogi kosztami transferu za przesłane MB. Opcja taka nie wymaga dodatkowej administracji ze strony armatora. Oczywiście równolegle można skonfigurować urządzenie tak, by zapewniało darmowy dostęp do sieci, jeśli tylko życzy sobie tego armator.

“Global Care and Remote Service”
W celu uniknięcia niepotrzebnych połączeń telefonicznych na statek oraz minimalizacji kosztów serwisowania, system TracPhone V7 dostarczany jest wraz z Remote Service Modem. Służy on jako furtka dostępu do systemu i zapewnia personelowi lądowemu zdalną diagnostykę, konfigurację i rozwiązywanie problemów technicznych.

Zachowanie ciągłej łączności – System CommBox pozwala na przyłączenie istniejących na statku terminali satelitarnych Inmarsat i automatycznie dokona przerzucenia w sytuacji kiedy serwis VSAT nie byłby z jakichkolwiek przyczyn dostępny

Wszystkie w/w. usługi dodatkowe zapewnione są przez CommBox,

CommBox – Hub do Biura
Dla pełnej kontroli i efektywnego zarządzania całą siecią konieczna jest instalacja w biurze Armatora jednego urządzenia CommBox w wersji Hub, które może obsłużyć ruch z/do 200 statków.

Oprócz satelitarnej transmisji danych polecamy wiele rozwiązań z zakresu mobilnej
telewizji satelitarnej na statki. W naszej ofercie klienci znajdą pełną gamę urządzeń od
małych anten jachtowych do profesjonalnych terminali oceanicznych.

Na życzenie nasza firma prowadzi instalacje i uruchomienia urządzeń na burcie.
Prowadzimy serwis gwarancyjny i pogwarancyjny.

kontakty:


email:
epamarine@epamarine.pl
service@epamarine.pl   
office@epamarine.pl
sales@epamarine.pl

Telefony:
tel. 091-43-50-700
fax:091-42-52-999

słowa kluczowe:


epamarine, epa,elektronika morska, epa ,epa marine,automatyka morska, nawigacja, nawigacja morska,systemy zintegrowanego mostka nawigacyjnego,systemy radiowe,radary,wiatromierze,

powrót do listy
gospodarkamorska.tv Facebook