Konsorcjum DOME (Digital Operations and Maintenance Environment Project) pod przewodnictwem Cognitive Business, jednej z wiodących brytyjskich firm specjalizujących się w uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji w sektorze energetycznym, wraz z CAE, globalną firmą zajmującą się technologią symulacji, osiągnęło ważny etap w zakresie zastosowania robotyki na morskich farmach wiatrowych. Ich wspólny projekt zakłada wykorzystanie technologii do czterokrotnego zwiększenia mocy z projektów offshore wind do 2030 roku.
Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło zmianę koncepcji dotyczącej budowy dużego portu zewnętrznego w Ustce. Zamiast tego, port będzie dostosowany wyłącznie do potrzeb serwisowania morskich farm wiatrowych.
Maja Dziarnowska powalczy jutro o medale w klasie iQFoil w regatach Paris 2024 Test Event w Marsylii. Do serii medalowej w klasie Formula Kite awansował też Maks Żakowski (AZS Poznań), który ostatecznie zajął w regatach bardzo dobre 6 miejsce. Pozostali polscy żeglarze wracają z Marsylii na tarczy.
Ślad węglowy generowany przez floty działające w transporcie kontenerowym zmalały w pierwszym kwartale 2023 r. na 10 z 13 najbardziej ruchliwych serwisów liniowych – wynika z najnowszej analizy ekspertów firmy Xeneta. Największe emisje notowano na statkach obsługujących zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych po Daleki Wschód. Pozytywnie wyróżnił się operator Yang Ming, który „stał się „bohaterem emisji” w branży „drugi kwartał z rzędu” – podkreśla Emily Stausbøll z Xeneta.
Usługa Inmarsat Maritime zapewni wymaganą szybkość, niezawodność i redundancję w celu wsparcia AHTI, które testuje technologię pozwalającą poprawić efektywność statku i zużycie energii.
RWE - największy wytwórca energii na terenie Wielkiej Brytanii i światowy gracz na rynku OZE, Mitsui - globalna firma handlowa i inwestycyjna o zróżnicowanym portfelu biznesowym obejmującym około 63 kraje oraz Port of Tilbury - centrum logistyczne Londynu i południowo-wschodniej części kraju, opracowują innowacyjny projekt wodorowy w Porcie Tilbury w Essex w ramach niedawno podpisanego protokołu ustaleń (MoU) dotyczącego dwóch projektów związanych z zielonym wodorem.
Najnowsza analiza wskazuje na możliwość wykorzystania Zatoki Perskiej jako źródła niskoemisyjnego wodoru dla Europy. RINA, firma specjalizująca się w inspekcji, certyfikacji i doradztwie inżynieryjnym, oraz AFRY, firma świadcząca usługi inżynieryjne, projektowe i doradcze, przeprowadziły wstępne badanie dotyczące bezpośredniego połączenia regionu Zatoki Perskiej z Europą poprzez rurociąg do transportu niskoemisyjnego wodoru. Wyniki analizy wskazują na pełny potencjał Zatoki Perskiej jako opłacalnego źródła niskoemisyjnego wodoru
Stena Line, szwedzki operator promowy, ogłosił zawarcie współpracy z firmą technologiczną Wärtsilä w celu konwersji niektórych swoich statków na zasilanie metanolem. Ta innowacyjna inicjatywa ma na celu zwiększenie zrównoważoności operacji żeglugowych i przyczynienie się do dekarbonizacji sektora morskiego.
Największa turbina wiatrowa na świecie - 16 MW, której instalacja rozpoczęła się niedawno w prowincji Fujian, jest już gotowa do działania na morskiej farmie wiatrowej o mocy 400 MW w Pingtang - oświadczyli China Three Gorges (CTG) i Goldwind.
Seaway7, część Grupy Subsea7, potwierdziła dzisiaj otrzymanie znaczącego (1) kontraktu od ScottishPower Renewables na transport i instalację fundamentów i kabli dla morskiej farmy wiatrowej East Anglia THREE. Przyznanie kontraktu nastąpiło rok po tym jak ogłoszono zawarcie umowy z preferowanym oferentem.
Australia planuje nowy terminal kontenerowy
Rosja chce Arktyki na własność
CMA CGM odbiera statki na LNG
Odpowiedzialność członków zarządu spółek kapitałowych, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki sektora OZE
Wielka Brytania ostrzega – ze statkami na Morzu Czerwonym kontaktują się „władze Jemenu”
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni