• <

Partnerzy portalu

Załoga Energa 77 Racing wygrywa w Olsztynie  - GospodarkaMorska.pl
fot. 77 Racing

Team Piotra Tarnackiego zdobył Puchar Polski podczas regat w Olsztynie. Energa 77 Racing wygrała siedem z dziewięciu wyścigów. Zawody odbyły się w dniach 11-12 lipca na jeziorze Ukiel w Olsztynie. To drugie zwycięstwo żeglarzy z Gdańska w tym sezonie.

Przewaga teamu Energa 77 Racing nad rywalami podczas kilku konfrontacji była wyraźna. Załoga w składzie Piotr Tarnacki, Grzegorz Banaszczyk i Bartosz Makała z każdą godziną treningu i zawodów coraz lepiej wykorzystuje atuty nowej łodzi, zbudowanej specjalnie do obrony tytułu mistrzów świata. - Po poprzednich regatach, które zainaugurowały tegoroczny sezon bardzo wiele dyskutowaliśmy i analizowaliśmy nasze żeglowanie i regulacje osprzętu – mówił sternik załogi Piotr Tarnacki. - W aspekcie ustawień bardzo wiele uwag wniósł Grzegorz Banaszczyk, wielki znawca technicznych aspektów klasy Micro. Ja z Bartoszem Makałą skupiliśmy się na elementach typowo żeglarskich, czyli pracy załogi i poprawie naszej techniki - szczególnie podczas manewrów „górna boja” oraz „dolna boja”. Przy okrążaniu nawietrznego znaku przydałoby się bowiem jeszcze więcej prędkości i dynamiki, jak to mówimy - „więcej gazu”, który pozwoliłby skrócić czas trwania tego manewru. Na regatach w Olsztynie już dobrze czuliśmy naszą nową łódkę. Właściwie odczytywaliśmy zmiany wiatru i potrafiliśmy je skutecznie wykorzystywać. Nasza prędkość była bardzo zadowalająca. Coraz lepiej też radzimy sobie z ultranowoczesnymi żaglami North Sails 3Di. Opanowywanie całego zestawu sprawia wiele satysfakcji - dodaje Tarnacki.

Zespół Energa 77 Racing wykorzystuje każdą sposobność do podnoszenia poziomu sportowego i przygotowań do walki o dziesiąte złoto MŚ w klasie Micro. - Mamy sporo materiału filmowego i fotograficznego po każdych regatach i to również pozwala pracować nad ustawieniami i naszą pracą na pokładzie. Po regatach Anwil Cup obejrzałem chyba wszystkie zdjęcia jakie wpadły mi w ręce. Kilka godzin przeglądałem materiał video-foto umożliwiający dostrzegać nawet niewielkie błędy i dokonywać poprawek – zdradził Piotr Tarnacki.

Podczas regat Pucharu Polski w Olsztynie dwanaście załóg w klasie Micro żeglowało w bardzo zmiennych warunkach wiatrowych. Szkwały o różnej sile wraz z częstymi zmianami kierunku wiatru były dobrym sprawdzianem dla wszystkich. - Podczas całych regat wykonaliśmy kilka tysięcy zwrotów – analizował Piotr Tarnacki. – Staramy się wykorzystywać każdą chwilę na wodzie, żeby stawać się coraz lepszym. Mamy taką zasadę w załodze, że nasze ściganie traktujemy bardzo poważnie. Jak prowadzimy w wyścigu nie odpuszczamy nawet na sekundę. Pełna koncentracja do ostatnich metrów rywalizacji. Jak czasem zostaniemy w tyle – też staramy się gonić i nadrabiać ile się da! Do samego końca nie tracimy nadziei i walczymy do końca - podkreśla lider Energa 77 Racing.

Po powrocie z regat Pucharu Polski w Olsztynie, ekipa 77 Racing rozpoczyna treningi do kolejnych - tym razem w Poznaniu, które zaplanowane są na ostatni weekend lipca.

Terminarz 77 Racing Team w sezonie 2020:

Puchar Polski - Anwil-Grupa Orlen Cup - Włocławek 26-28 czerwca: wygrana Energa 77 Racing - 1 miejsce Energa 77 Racing
Puchar Polski - Olsztyn lipiec 10-12 lipca  - 1 miejsce Energa 77 Racing
Błękitna Wstęga Zatoki Gdańskiej -  Gdynia – 2-3 października
Puchar Europy - Belgia - październik
Puchar Europy - Francja - listopad

77 Racing Team to Mistrzowie Świata w żeglarstwie. Liderem i założycielem teamu jest Piotr Tarnacki. Zawodowo żegluje od 1999 roku, od 2003 pod własnym szyldem.

W klasie Micro zdobył najwyższe trofea, jest dziewięciokrotnym Mistrzem Świata, kilkanaście razy wygrywał Mistrzostwa Polski. Jest triumfatorem Pucharu Świata i Europy. Dwukrotnie odbierał nagrodę Żeglarza Roku.  W tym sezonie 77 Racing Team - w składzie Piotr Tarnacki, Grzegorz Banaszczyk, Bartosz Makała - będzie walczył o 10. tytuł Mistrza Świata w żeglarskiej klasie Micro.

Partnerami Teamu są: Grupa Energa, Roca Polska, Helly Hansen, Polski Holding Hotelowy oraz Miasto Gdańsk.

Gospodarka Morska
fot. 77 Racing

Partnerzy portalu

taurus_sea_power_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.