Nowe regulacje prawne, żegluga w SECA po 1 stycznia 2015, alians P3, polityka TEN-T – to tylko kilka, spośród wielu tematów, które podejmą zgromadzeni specjaliści i reprezentanci branży transportowej podczas międzynarodowego wydarzenia Transport Week 2014, odbywającego się już po raz czwarty w Gdańsku (4-6 marca 2014r.).
Transport Week to cykliczna impreza, która każdego roku gromadzi kilkaset osób z całej Europy, reprezentujących przedsiębiorstwa, organizacje, stowarzyszenia, a także Komisję Europejską i Rząd. Odbywające się konferencje poświęcone są rynkowi transportowemu w Regionie Morza Bałtyckiego oraz Centralnej i Wschodniej Europy. Program tworzony jest w taki sposób, aby znajdowały się w nim wszystkie najważniejsze i najbardziej aktualne tematy. Gospodarzem wydarzenia został Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA.
Tegoroczna edycja skupia się wokół trzech głównych konferencji: Clean Shipping Conference, Baltic Container Conference oraz Intermodal Conference. Dodatkowo odbędą się liczne seminaria, panele i konferencje organizowane przez partnerów wydarzenia m.in. Baltic Ports Organization, Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej oraz Instytut Morski.
Pierwszego dnia odbędzie się konferencja pt. Clean Shipping Conference. Po wprowadzeniu dyrektywy unijnej dotyczącej zmniejszenia zawartości siarki w paliwie żeglugowym do bardzo restrykcyjnych limitów obowiązujących w obszarach kontroli emisji (SECA), wśród branży pojawia się coraz częstsze pytanie– jak przygotować się do tak wielkiej zmiany i jakie będą sankcje za nieprzestrzeganie prawa. Na te pytania będą starali się odpowiedzieć zaproszeni goście, wśród których pojawi się przedstawicielka Komisji Europejskiej, Magda Kopczyńska, kierownik Wydziału ds. Transportu Morskiego oraz Logistyki, która przedstawi politykę pomocy Unii Europejskiej dla branży transportowej oraz narzędzia do sprawnego wprowadzenia dyrektywy.
Ponadto pojawią się reprezentanci takich armatorów jak Maersk Line czy Scandlines, przedstawiając swoje stanowisko w sprawie nowych przepisów. Jedna z sesji skupi się również na dostępnych technologiach dla statków, do których można zaliczyć m.in. nisko siarkowe paliwa, LNG oraz scrubbery.
W ostatnich miesiącach sporymi osiągnięciami i wieloma wydarzeniami może poszczycić się branża kontenerowa, dla której odbędzie się Baltic Container Conference. Drugi dzień to również nowa polityka TEN-T, którą zaprezentuje Paweł Stelmaszczyk kierownik Wydziału Transportu Morskiego i Logistyki w Komisji Europejskiej. W swojej prezentacji przedstawi możliwości i sposoby finansowania infrastruktury transportowej, za które jest odpowiedzialny oraz przedstawi koncepcję korytarzy transportowych w Europie. Nie zabraknie również tematu o powstającym aliansie P3, zrzeszającym trzech największych armatorów kontenerowych na świecie (Maersk Line, MSC i CMA CGM) i jego wpływie na rynek oraz konsekwencje dla konkurentów. Ważnym wydarzeniem w branży był również dziewiczy rejs z Azji do Europy, w tym Gdańska, największego kontenerowca świata Maersk Mc-Kinney Moeller, należącego do duńskiego armatora Maersk Line. To właśnie właściciel statku, przedstawi wyzwania przyszłości dla całego sektora, po wprowadzeniu do żeglugi Triple-E. Podczas konferencji nie zabraknie faktów, liczb i trendów, które obecnie panują w danym sektorze. Sponsorem konferencji został DCT Gdańsk, największy terminal kontenerowy w Polsce.
Trzeciego dnia odbędzie się Intermodal Conference, podczas której zostanie omówiony m.in. powstający korytarz transportowy Baltic-Adriatic. Swój początek ma on w Trójmieście i kieruje się na południe Europy, przez Czechy, Słowację, Austrię aż do Włoch. Reprezentanci portów nadadriatyckich, przedstawią swoje doświadczenia w budowaniu swojej części korytarza. Wiadomo jest również, że każdy z portów i terminali konkuruje z innymi o jak największą liczbę przeładunków, jednak w transporcie kombinowanym ważna jest również współpraca wszystkich ogniw korytarza, dlatego też stanie się to tematem panelu dyskusyjnego.
Wydarzenie wspierane jest przez stowarzyszenia i organizacje działające na terenie całej Europy i zrzeszające m.in. porty, armatorów, terminale, linie żeglugowe, przewoźników oraz operatorów logistycznych. Partnerami tegorocznej edycji zostali: ESPO, BPO, ECSA, CLECAT, UIRR, InterManager, FEPORT, EALA oraz VDR.
Transport Week 2014 to przede wszystkim morze wiedzy, odpowiedzi na wiele pytań, aktualności, najważniejsze wydarzenia branżowe oraz wyzwania i perspektywy branży transportowej w Europie.
Więcej szczegółowych informacji znaleźć można na stronie internetowej wydarzenia: www.transportweek.eu
Osoba kontaktowa: Aleksandra Mieszko Marketing Specialist aleksandra@actiaforum.pl +48 58 627 24 68