Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia po raz pierwszy przyjął jednostkę norweskiego armatora Grieg Star Shipping A/S. W ładowniach znajdowały się tony specjalistycznej celulozy.
Armator Grieg Star Shipping dysponuje flotyllą 50 statków zaprojektowanych z myślą o bezawaryjnym przeładunku wyrobów papierniczych i ładunków typu breakbulk ( wliczając wyroby stalowe i dostawy inwestycyjne). Statek wyposażony był w specjalistyczne pneumatyczne urządzenie umożliwiające jednoczesny przeładunek 16 ról celulozy. Pracowników terminalu przeszkolono na siostrzanym statku armatora w Porcie Brema. Agentem obsługiwanej jednostki było przedsiębiorstwo Burger Poland a spedytorem z ramienia polskiego odbiorcy firma NTA.
Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia sukcesywnie powiększa swoje możliwości przeładunkowe. Obok drobnicy (wyrobów stalowych i ładunków workowych) oraz ładunków ponadgabarytowych i kontenerów spółka zyskała możliwość przeładunku ładunków masowych: koksu, soli, biomasy i siarczanów. Część terminalu przeznaczono do obsługi statków typu ro-ro.
W drugiej połowie 2012r. przedsiębiorstwo czeka prywatyzacja Janusz Jarosiński prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA. wyraził nadzieje, że nowe przeładunki oraz bogatsza oferta pomoże spółce znaleźć inwestora proponującego dogodniejsze warunki.
Obecnie BTDG obsługuje 500 pracowników. Zarząd portu konsekwentnie inwestował w rozwój infrastruktury terminalu. Zdaniem prezesa Jarosińskiego realizacja planów prywatyzacji terminalu nie będzie łatwym procesem. Jednak najbliższe plany inwestycyjne poprawiają możliwości konkurencyjne terminalu. Zarząd może więc jeszcze pozyskać inwestorów, którzy przyczynią się do rozwoju tej części portu.