Był szampan, żeglarze i ich przyjaciele. W sopockiej marinie odbył się chrzest Lady Dany 44, jachtu, którym grupa śmiałków zamierza opłynąć biegun północny.
Jacht zakupili za własne pieniądze. Dzięki niemu zamierzają spełnić marzenia. Siedmiu żeglarzy zamierza dokonać tego, czego przed nimi nie dokonał nikt. Podczas jednego sezonu zamierzają opłynąć biegun północny. Nawigować będą w pobliżu Wysp Sołowieckich, Alaski oraz Islandii i północnej Norwegii.
Jednym z uczestników rejsu jest znany podróżnik, afrykanista i alpinista Michał Kochańczyk. Jacht został zwodowany kilka tygodni temu w Gdańsku. Zbudowała go stocznia TM SPIDER znajdująca się na terenie Jachtklubu Stoczni Gdańskiej. Od tego czasu załoga kompletowała wyposażenie i prowadziła próby morskie. Ostatnia zakończyła się na godzinę przed chrztem.
Najmłodszym członkiem siedmioosobowej załogi jest szesnastoletni Michał, syn kapitana. Na co dzień uczeń szkoły muzycznej w czasie rejsu nie będzie zaniedbywać nauki.
Lady Dana 44 w niezwykły rejs wyjdzie z sopockiej mariny ósmego czerwca. Wróci, o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem, po niespełna pięciu miesiącach i przebyciu jedenastu tysięcy mil morskich. Żeglarzom życzymy stopy wody pod kilem.
Specyfikacja Jachtu:
Długość: 14.30 m
Długość lini wodnej: 12.00 m
Szerokość: 4.50 m
Zanurzenie: 2.00 m
Materiał: STAL
Ciężar jachtu: 19.20 m
Ciężar balastu: 6.00 t
Wysokość boczna: 3.27 m
Wolna burta: 1.29 m
Takielunek: SLUP
Powierzchnia ożaglowania: 103.50 m2
Grot: 50.25 m2
Fok: 53.20 m2
Maszt: SELDEN C304 19m
Max. wysokość całkowita: 22.17 m
Silnik: Yanmar 4JH4 TE 55,2 KW
Agregat prądotwórczy: KOHLER EFOD 4.5 KW
Ster strumieniowy: Side Power 6.5KW
Winda kotwiczna: LEVMAR V4 1600 W
Ogrzewanie: Eberspeacher D5
Odsalarka: Danfos HRO SAFARI ESCAPE
Bateria startowa - silnik 80AH
Bateria główne 660AH
Bateria startowa - silnik 55 AH
Bateria steru strumieniowego 90 AH
Źródło:
www.tvp.pl