Szczecin. Rusza sezon rzecznych statków turystycznych, tzw. hotelowców. W poniedziałek (26.03.br.) około godziny 18.30 przypłynie do Szczecina pasażerski Mv Johannes Brahms. Zacumuje przy nabrzeżu u stóp Wałów Chrobrego (do wtorku do godziny 11.30). Na pokładzie jednostki przypłynie 68 pasażerów oraz 23 członków załogi.
Jak informuje Grzegorz Włoch z Polsteam Shipping Agency łącznie spodziewanych jest blisko 90 zawinięć 9. jednostek. Sezon zakończy wizyta Mv Johanessa Brahmsa w dniu 10 października.
"Szczecin jest jednym z portów odwiedzanych przez statek w trakcie siedmiodniowego rejsu z Berlina do Stralsundu' - informuje G. Włoch. "Statek został zbudowany w 1998 roku i pływa pod banderą niemiecką. Maksymalnie może zabrać 84 pasażerów w 42 kabinach. Każda kabina wyposażona jest w dwa łóżka, pełen węzeł sanitarny, telefon, telewizor, barek, sejf oraz klimatyzację" - wylicza.
Grzegorz Włoch dodaje, że statek ma 82 metry długości, 9,5 metra szerokości oraz 1,3 metra zanurzenia. I mimo, że jest największym ze śródlądowych cruiserów to takie wymiary umożliwiają mu korzystanie z podnośni statków w niemieckim Niederfinow i przepłynięcie z kanału Odra-Havela w kierunku Odry. Już jednak od 2014 roku być dostępna nowa podnośnia, która będzie mogła obsługiwać jeszcze większe jednostki.
"Łącznie spodziewamy się wizyty ponad 8000 osób. Będą to obywatele głównie z Niemiec, Szwajcarii, Francji, Wielkie Brytanii" - wylicza Włoch.
Do Szczecina przypłyną również pełnomorskie wycieczkowce. "Spodziewamy się pięciu zawinięć do Szczecina oraz jednego zawinięcia do Świnoujścia. W sumie wycieczkowcami pełnomorskimi przypłynie ponad 5000 osób" - dodaje.
"Turystyka cruisowa, bo tak nazywa się korzystanie z oferty statków pasażerskich pełnomorskich oraz śródlądowych, jest bardzo popularna i rozwija się dynamicznie" - tłumaczy żeglugowiec. "Takie porty i miasta jak Hamburg, Kopenhaga, Sztokholm czy Sankt Petersburg inwestują olbrzymie pieniądze w rozwój portów, dzięki czemu cieszą się coraz większą ilością zawinięć statków i ilością przypływających turystów - a ci pozostawiają olbrzymie pieniądze. Stąd tak ważne dla Szczecina jest powstanie reprezentacyjnego nabrzeża dla obsługi statków pasażerskich, ale również żaglowców czy okrętów oraz jak najszybsza realizacja programu "12,5 m dla Szczecina", aby mogły przypływać coraz większe jednostki" - zauważa G. Włoch.
Źródło: Kurier Szczeciński
www.24kurier.pl