Zachodniopomorskie/Berlin. Do niedzieli województwo zachodniopomorskie i Szczecin będą się reklamować na Międzynarodowej Giełdzie Turystyki w Berlinie. Krajem partnerskim tegorocznej ITB jest Indonezja.
Polska na ITB tradycyjnie już zajmuje pawilon 15.1, a za promocję naszego województwa odpowiada Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.
Od środy do niedzieli (6-10 bm.) Pomorze Zachodnie będzie zachęcać do spędzenia w nim aktywnego wypoczynku – na kajakach, rowerach, pod żaglami, na pojezierzach i nad Bałtykiem, w ośrodkach spa&wellness, podczas rozmaitych imprez. Na stoisku regionalnym swoimi urokami chwalą się Koszalin, Stargard i Międzyzdroje.
Tuż obok niego zacumował olbrzymi żaglowiec – tak Szczecin promuje nadchodzący finał regat The Tall Ships Races 2013. Na jego pokładzie – na dwóch monitorach LCD 48” – wyświetlana jest prezentacja o nim, a także filmy nagrywane podczas targów. Po okręcie kręcą się wikingowie, piraci, kapitan i majtkowie. Działa też punkt fotografii portretowej, gdzie zainteresowani Szczecinem mogą się uwiecznić na zdjęciu. Oprócz tego – wziąć udział w konkursach z geografii, wiązania węzłów marynarskich, poszukiwania skarbów (np. mapa szlaku regat w formie puzzli na stoiskach krajów bałtyckich lub miast goszczących TTSR 2013), skorzystać z gier interaktywnych. Ponadto, do przyjazdu do Szczecina na zlot żaglowców zachęcają też reklamy na berlińskim Hauptbahnhof.
Natomiast nasze województwo wabi turystów jeszcze na stoisku „Partnerstwo-Odra”.
– To wspólna prezentacja z województwami dolnośląskim, lubuskim, wielkopolskim oraz Meklemburgią-Pomorzem Przednim, Brandenburgią, Saksonią i Berlinem – wyjaśnia Justyna Switlicki, specjalista ds. promocji w ZROT. – Jest tam dostępna m.in. mapa „Dwa kraje – jedna podróż”, dossier o współpracy oraz broszura z celami podróży, którą specjalnie na potrzeby wszystkich partnerów przygotowało biuro Travelick Berlin.
ITB otwarte dla publiczności będą w sobotę i niedzielę, w godz.10-18. Bilet wstępu kosztuje 12 euro.
Źródło:
www.24kurier.pl