OT Logistics ze Szczecina zamierza przejąć operatora Port Gdański Eksploatacja. Długofalowym celem OT Logistics jest rozbudowa połączeń śródlądowych. Inkorporacja gdańskiej spółki będzie jednym z etapów uruchomienia nowych dróg wodnych na linii Kaliningrad - Gdańsk - Elbląg.
OT Logistics funkcjonujący do niedawna jako Odratrans jest liderem śródlądowego transportu rzecznego w Polsce.
OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Flota ta jest w stanie przewieźć 10 mln ton ładunków rocznie.
Przejęcie spółki w gdańskim porcie to nie jedyna planowana inwestycja firmy. Plany niemieckiego przewoźnika zakładają zainwestowanie 200 mln zł w portach w Szczecinie i Trójmieście. W pierwszej kolejności pieniądze te zostaną przeznaczone na rozwój transportu masowego i drobnicowego. Nowy właściciel zamierza przewozić węgiel, stal, złom, biomasę.
Jeśli wynik rozmów z Zarządem Portu Gdańskiego Eksploatacja okaże się korzystny dla niemieckiego potentata już 30 września 2012r. włączy on do swojej grupy kapitałowej spółkę prowadzącą obsługę wszystkich ładunków występujących w obrocie portowym w polskich portach.