Priorytetowym celem dla Grupy OT Logistics, realizowanym w pierwszej kolejności, jest nabycie udziałów w Bałtyckim Terminalu Drobnicowym Gdynia (BTDG), co oznacza wydatek 40-60 mln zł.
Ponadto planuje ona inwestycję w DB Port Szczecin, przez odkupienie udziałów od DB Schenker Rail Polska.
Łącznie tylko na te cele OT Logistics będzie potrzebował ok. 120 mln zł. Z planowanej publicznej emisji akcji zakłada pozyskać ok. 50 mln zł brutto, a pozostała kwota (ok. 70 mln zł) będzie finansowana środkami pozyskanymi z tytułu emisji obligacji - wynika z informacji, jaką przedstawia grupa w prospekcie emisyjnym.
OT Logistics planuje umocnić swoją pozycję na terenie zespołu portów Szczecin -Świnoujście oraz w korytarzu transportowym CETC - Route 65. Jesienią 2012 r. odkupił (jako mniejszościowy udziałowiec) dodatkowe udziały w Porcie Handlowym Świnoujście od DB Schenker Rail Polska. W ten sposób stał się głównym udziałowcem tego portu (prawie 95 proc.), co pozwala grupie na realizację strategii rozwoju usług związanych z przeładunkami towarów w portach morskich.
Port Szczecin jest portem drobnicowy i dla grupy OT Logistics stanowiłby uzupełnienie dla oferty masowego Portu Handlowego Świnoujście, a także rozszerzenia oferty we wspomnianym korytarzu transportowym.
Z kolei, jak informuje emitent, w celu zagwarantowania sobie strategicznej pozycji w portach w Trójmieście, wytypował on dodatkowe możliwości inwestycyjne na tym obszarze portowym. Zakłada, że taką alternatywą będzie inwestycja w budowę i eksploatację ogólnodostępnego terminalu głębokowodnego, co według wstępnych zaledwie szacunków może oznaczać koszty 130 mln zł. W przypadku realizacji tej inwestycji, spółka zakłada współdziałanie z przynajmniej jednym partnerem branżowym.
W Porcie Morskim Gdańsk OT Logistics wynajął dotychczas 5 ha terminalu paszowo-zbożowym po dawnym Europorcie. Należy podkreślić, że z kolei zakupem BTDG jest jednak zainteresowanych łącznie pięciu inwestorów.
Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce, Europie Środkowej oraz Zachodniej. Grupa składa się z ośmiu spółek o różnej wielkości oraz różnym profilu działalności.
Trzonem były do niedawna spółki żeglugi śródlądowej, spośród których nadal działają: Deutsche Binnenreederei (żegluga we wschodnich Niemczech, do portu w Hamburgu), Odra Rhein Lloyd, ElbeRijn Lloyd, Żegluga Bydgoska i Odratrans-Porty. Od kilku lat rosnie w grupie znaczenie spółek Rentrans Cargo (transport kolejowy, transport wodny, przeładunek, magazynowanie, przechowywanie towarów) i Rentrans International Spedition (spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy), a dołączyła do tego działalność Portu Handlowego Świnoujście.
Grupa operuje więc nie tylko na rynku przewozów towarów żeglugą śródlądową, ale działa także w takich obszarach jak spedycja morska i kolejowa oraz przeładunki w portach morskich. Właśnie te obszary działalności mają najistotniejszy wpływ na dynamiczny rozwój Grupy w ostatnich latach, a w przyszłości mają stanowić coraz istotniejsze źródło przychodów.
Grupa osiągnęła w 2012 roku ponad 466,7 mln zł skonsolidowanych przychodów, przy 66,3 mln zł EBITDA i 25,4 mln zł zysku netto. Spółka jest notowana na rynku NewConnect.
Źródło:
www.wnp.pl