Pierwszy z dwóch kadłubów, które Scandlines przejął w marcu 2014 od upadłego P+S Werften w Stralsund przybył w ten wtorek do stoczni Blohm +Voss w Hamburgu. Drugi ma przybyć do końca maja 2014.
Stocznia Blohm + Voss ma dokończyć budowę dwóch jednostek: Berlin i Copenhagen dla Scandlines po tym jak stocznia P+S Werflen, której na początku zlecono wykonanie prac nie wywiązała się z umowy.
Blohm + Voss zapowiada, że rewitalizacja dwóch jednostek ma się rozpocząć tak szybko, jak to tylko możliwe.
Promy mają docelowo obsługiwać trasę Rostock-Gedser. Stocznia ma zamontować kadłuby i ostatecznie zakończyć przebudowę.
Rewitalizacja ma również doprowadzić do zmniejszenia ciężaru promów o kilkaset ton. W tym celu zostanie usunięty górny pokład pasażerski a układ mostku i miejsca dla załogi ulegną zmianie.
Specyfikacja promów po przebudowie:
Długość: 169 m.,
Szerokość 24,8 m.,
Ładowność: 96 pojazdów ciężarowych lub 480 samochodów osobowych
Miejsca pasażerskie: 1300
Źródło:
www.promy24.com