W dniu 12 kwietnia 2012 roku Ministerstwo Gospodarki zawarło umowę na realizację branżowego programu promocji branży produkcji jachtów i łodzi rekreacyjnych. Wykonawcą programu zostało konsorcjum w składzie Fundacja Klaster Polskie Jachty z siedzibą w Augustowie, ul. Mostowa 14 lok. 3 oraz ICM Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Buska 14.
Informacji w sprawie korzyści wynikających z udziału w programie udziela Pełnomocnik konsorcjum – Pani Aneta Nowakowska pod numerami telefonów 516 124 956 lub (22) 834 12 50.
Informacji w sprawie warunków i trybu udzielania pomocy finansowej na udział przedsiębiorców w branżowym programie promocji (pod działanie 6.5.2 PO IG) udziela w Ministerstwie Gospodarki Departament Wdrażania Programów Operacyjnych pod numerem telefonu (22) 693-58-44.
Program 6.5 jest otwarty dla wszystkich spełniających warunki formalne, niezależnie od ich pozycji w sektorze. Zachęcamy wszystkie podmioty spełniające warunki formalne do wzięcia udziału w tym projekcie. Jest to jedyna taka szansa dla przedsiębiorców sektora jachtowego.
Działania dla sektora jachtowego są wzmacniane na poziomie każdego z rynków poprzez działania prowadzone dla pozostałych 14 sektorów w ramach zintegrowanego programu promocji polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych.
Program 6.5 został tak skonstruowany, że wszystkie biorące udział przedsiębiorstwa wspierają się nawzajem. Uzyskiwane przez każde z nich wyniki będą wzmacniane przez wsparcie całego programu promocji, co może pozwolić na przekroczenie barier widoczności na rynku będących głównym hamulcem sprzedaży na dzień dzisiejszy.
Synergię w działaniach i synergię pomiędzy produktami wyzwolą bardzo silne mechanizmy wzajemnego wsparcia i pozwolę na uzyskanie wyników niemożliwych do osiągnięcia indywidualnie nawet przez czołowe polskie firmy.
Program planu 6.5. intensyfikuje działania na pierwszym etapie na rynkach mniej dotkniętych przez kryzys, gdzie jest możliwe uzyskanie szybszego efektu wzrostu sprzedaży na dzień dzisiejszy. I przesuwa na kolejne lata działania na rynkach bardziej dotkniętych przez kryzys – tak żeby jak najbardziej wykorzystać zachodzące zmiany makroekonomiczne.
Program 6.5 będzie trwał do końca marca 2015 roku i jest realizowany w krajach wymienionych poniżej (po szczegółowe kalendarium wydarzeń zapraszamy do sekcji temu poświęconej):
1. Polsce
Targi Wiatr i Woda w Warszawie i Gdyni
Testy łodzi
Misje przyjazdowe prasy i dealerów
Szkolenia na tematy związane y ekspansją rynkową, polityką cenową, marketingiem, dopasowaniem produktów do rynku, pozycją na rynku obecną i docelową itp.
2. Niemczech
Dusseldorf
misja wyjazdowa
testy łodzi na rynku niemieckim
publikacje w prasie i inne działania marketingowe
3. Holandii
Amsterdam
misja wyjazdowa
testy łodzi na rynku holenderskim
publikacje w prasie i inne działania marketingowe
4. Wielkiej Brytanii
Southampton
misja wyjazdowa
testy łodzi na rynku angielskim
publikacje w prasie i inne działania marketingowe
5. Francji
Paryż
misja wyjazdowa
testy łodzi na rynku francuskim
publikacje w prasie i inne działania marketingowe
6. Włoszech
Genua
misja wyjazdowa
testy łodzi na rynku włoskim
publikacje w prasie i inne działania marketingowe
7. Hiszpanii
Barcelona
misja wyjazdowa
testy łodzi na rynku hiszpańskim
publikacje w prasie i inne działania marketingowe
8. Portugalii
Lizbona 2014