• <
premium

Dane kontaktowe

  • Adres: 70-419 Szczecin, pl. Rodła 8
  • Telefon: 91 359 43 33
  • Fax: 91 359 42 88

Udostępnij

Polska Żegluga Morska z siedzibą w Szczecinie to największy polski armator oraz jeden z największych w Europie. Podstawowym sektorem działalności firmy jest przewóz ładunków masowych w żegludze nieregularnej o zasięgu globalnym. PŻM przewozi rocznie ok. 16 mln ton ładunków. Poprzez swoją spółkę Unity Line, przedsiębiorstwo realizuje także żeglugę promową na Bałtyku.

Polska Żegluga Morska jest przedsiębiorstwem państwowym. Jednocześnie tworzy grupę spółek zależnych. Wśród spółek krajowych Grupy PŻM dominują podmioty związane z transportem morskim (Żegluga Polska S.A, Polsteam Frachtowanie, Polsteam Shipping Agency, Unity Line), ale znajdują się tu również podmioty świadczące usługi informatyczne (MediaLand), turystyczne (Polsteam Żegluga Szczecińska) czy medyczne (Marine Medical Services). W jej skład wchodzi także spółka Pazim, zarządzająca najatrakcyjniejszym kompleksem biurowo-handlowym w Szczecinie.

PŻM posiada i eksploatuje 61 statków o łącznej nośności 2,2 mln DWT, w tym 57 masowców oraz cztery promy, zarządzane przez własną spółkę Unity Line.

Armator zatrudnia około 2100 oficerów i marynarzy w załogach morskich oraz około 200 pracowników na lądzie. Jeśli chodzi o rodzimą gospodarkę morską PŻM jest zdecydowanie największym armatorem, a peżetemowska flota stanowi ok. trzy czwarte wszystkich statków, należących do polskich przedsiębiorstw żeglugowych.

W strukturze przewozowej PŻM dominuje zboże (24 proc. w całkowitym wolumenie transportu), ładunek wymagający statków o najwyższym standardzie. Standardy te potwierdzane są przez służby kontrolne Port State Control, dokonujące inspekcji w portach europejskich i amerykańskich. W statystykach tej instytucji jednostki PŻM od lat mają znacznie wyższe od średniej światowej wyniki kontrolne.

Flota PŻM jest stale modernizowana i dostosowywana do wchodzących w życie nowych przepisów konwencyjnych. W chwili obecnej np. armator rozpoczął montaż na wszystkich swoich statkach systemów uzdatniania wód balastowych. Koszt jednego urządzenia wraz z montażem to ok. miliona dolarów.

Od 2017 r. zahamowano trwający od dekady trend wyprzedaży floty armatora, żaden ze statków PŻM nie został sprzedany, natomiast do eksploatacji weszły nowe masowce z kontraktu porzuconego przez poprzedni zarząd w stoczni Yangfan.

Oprócz powiększania floty masowców, Grupa PŻM chce również inwestować w swój sektor promowy. W planach jest budowa zarówno nowej jednostki, jak i zakup używanej, na rynku wtórnym.

Oferta

Polska Żegluga Morska oferuje:

Przewóz ładunków masowych w trampingu światowym.
Transport płynnej siarki.
Serwis promowy w połączeniach bałtyckich.
Handlowy, operacyjny i techniczny zarząd flotą.
Usługi maklerskie.
Usługi agencyjne w polskich portach.
Usługi w zakresie kompleksowego Technicznego Zarządu Flotą.
Konsulting w zakresie morskich ubezpieczeń casco.
Obsadzanie statków załogami wywodzącymi się spośród naszej własnej, wysoko wykwalifikowanej kadry morskiej.
Poradnictwo oraz pośrednictwo w negocjowaniu warunków zatrudnienia marynarzy z uwzględnieniem

FLOTA:

Polska Żegluga Morska posiada 56 jednostek o łącznej nośności 2,2 mln DWT.

Są to masowce w grupach: Handy-size /od 11 700 DWT do 41 200 DWT/ oraz Panamaxów /73 500 DWT do 79 694 DWT/. Poza masowcami PŻM posiada 4 siarkowce /jeden z nich m/t „Aurora” w zarządzie/ a także promy m/f „Polonia”, m/f „Gryf”, m/f „Wolin”, m/f „Skania” zarządzane przez peżetemowską spółkę Unity Line.

Filmy







Opis dodatkowy

armatorzy, żegluga morska, ładunki masowe, polsteam, polska żegluga morska, pżm

Dziękujemy za wysłane grafiki.