Zapisz się
na bezpłatny newsletter

Transport morski, Żegluga morska - Firmy żeglugowe, Armatorzy morscy, Przewoźnicy morscy, Morskie połączenia liniowe

A A

Udostępnij:

Facebook Twitter Google Email
powrót do listy

PŻM Polska Żegluga Morska

Adres: 70-419 Szczecin,
pl. Rodła 8
telefon: 91 359 43 33
www: www.polsteam.com.pl
fax: 91 359 42 88

o firmie:


Polska Żegluga Morska z siedzibą w Szczecinie to największy polski armator oraz jeden z największych w Europie. Podstawowym sektorem działalności firmy jest przewóz ładunków masowych w żegludze nieregularnej o zasięgu globalnym. Poprzez swoją spółkę Unity Line, przedsiębiorstwo realizuje także żeglugę promową na Bałtyku.

Polska Żegluga Morska jest przedsiębiorstwem państwowym. Jednocześnie tworzy grupę spółek zależnych. Wśród spółek krajowych Grupy PŻM dominują podmioty związane z transportem morskim (Żegluga Polska S.A, Polsteam Frachtowanie, Polsteam Shipping Agency, Unity Line), ale znajdują się tu również podmioty świadczące usługi informatyczne (MediaLand), turystyczne (Polsteam Żegluga Szczecińska) czy medyczne (Marine Medical Services). W jej skład wchodzi także spółka Pazim, zarządzająca najatrakcyjniejszym kompleksem biurowo-handlowym w Szczecinie.

PŻM posiada i eksploatuje 56 statków o łącznej nośności 2,1 mln DWT, w tym 51 masowców, jeden siarkowiec (w zarządzie) oraz cztery promy, zarządzane przez własną spółkę Unity Line.

Armator zatrudnia około 2100 oficerów i marynarzy w załogach morskich oraz około 200 pracowników na lądzie. Jeśli chodzi o rodzimą gospodarkę morską PŻM jest zdecydowanie największym armatorem, a peżetemowska flota stanowi ok. trzy czwarte wszystkich statków, należących do polskich przedsiębiorstw żeglugowych.

W strukturze przewozowej PŻM dominuje zboże (24 proc. w całkowitym wolumenie transportu), ładunek wymagający statków o najwyższym standardzie. Standardy te potwierdzane są przez służby kontrolne Port State Control, dokonujące inspekcji w portach europejskich i amerykańskich. W statystykach tej instytucji jednostki PŻM od lat mają znacznie wyższe od średniej światowej wyniki kontrolne.

Flota PŻM jest stale modernizowana i dostosowywana do wchodzących w życie nowych przepisów konwencyjnych. W chwili obecnej np. armator rozpoczął montaż na wszystkich swoich statkach systemów uzdatniania wód balastowych. Koszt jednego urządzenia wraz z montażem to ok. miliona dolarów.

W związku z drastycznym pogorszeniem kondycji finansowej przedsiębiorstwa przez poprzedni zarząd (730 mln zł. strat za 2016 r.), od lutego 2017 roku, Polska Żegluga Morska objęta jest zarządem komisarycznym. Dzięki wdrożonemu programowi naprawczemu, zarządcy komisarycznemu Pawłowi Brzezickiemu, udało się w ciągu roku poprawić wyniki Grupy aż o ok. 800 mln zł. (54 mln zł. zysku za 2017 r.).

Jednocześnie, w ubiegłym roku, zahamowano trwający od dekady trend wyprzedaży floty armatora. Od lutego 2017 r., a więc od momentu wprowadzenia zarządu komisarycznego, żaden ze statków PŻM nie został sprzedany, natomiast do eksploatacji weszły dwa nowe masowce z kontraktu porzuconego przez poprzedni zarząd w stoczni Yangfan. Były to m/s "Szare Szeregi" oraz m/s "Tczew". W pierwszym półroczu br. z chińskiej stoczni mają zostać odebrane kolejne cztery statki.

Oprócz powiększania floty masowców, Grupa PŻM chce również inwestować w swój sektor promowy. W planach jest budowa zarówno nowej jednostki, jak i zakup używanej, na rynku wtórnym.

W lutym br. decyzją Ministerstwa Finansów oraz Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zarząd komisaryczny w PŻM został przedłużony o kolejnym rok a funkcję zarządcy komisarycznemu powierzono na ten okres ponownie Pawłowi Brzezickiemu.

oferta:


Polska Żegluga Morska oferuje:

Przewóz ładunków masowych w trampingu światowym.
Transport płynnej siarki.
Serwis promowy w połączeniach bałtyckich.
Handlowy, operacyjny i techniczny zarząd flotą.
Usługi maklerskie.
Usługi agencyjne w polskich portach.
Usługi w zakresie kompleksowego Technicznego Zarządu Flotą.
Konsulting w zakresie morskich ubezpieczeń casco.
Obsadzanie statków załogami wywodzącymi się spośród naszej własnej, wysoko wykwalifikowanej kadry morskiej.
Poradnictwo oraz pośrednictwo w negocjowaniu warunków zatrudnienia marynarzy z uwzględnieniem

FLOTA:

Polska Żegluga Morska posiada 56 jednostek o łącznej nośności 2,2 mln DWT.

Są to masowce w grupach: Handy-size /od 11 700 DWT do 41 200 DWT/ oraz Panamaxów /73 500 DWT do 79 694 DWT/. Poza masowcami PŻM posiada 4 siarkowce /jeden z nich m/t „Aurora” w zarządzie/ a także promy m/f „Polonia”, m/f „Gryf”, m/f „Wolin”, m/f „Skania” zarządzane przez peżetemowską spółkę Unity Line.

publikacje:


MULTIMEDIA:


foldery reklamowe:


słowa kluczowe:


armatorzy , żegluga morska , ładunki masowe, polsteam

powrót do listy
gospodarkamorska.tv Facebook