sons
Firma ETMAL specjalizująca się w remontach i serwisach urządzeń hydraulicznych, urządzeń pokładowych oraz maszynowych, na jednostkach pływających, wykonała kompleksową przebudowę pogłębiarki chwytakowej Świdrak, należącej do PRCiP. Przeprowadzone prace w znaczący sposób poprawią stabilność jednostki oraz zwiększą efektywność jej eksploatacji.
Przebudowa polegała na wstawieniu hydraulicznie napędzanych pali, które po opuszczeniu stabilizują jednostkę, opierając się o dno. Duży gabaryt konstrukcji wymagał zaawansowanego projektu, obliczeń i przygotowania technicznego. Zastosowane, nowoczesne rozwiązania technologiczne zapewnią trwałość i łatwość obsługi urządzeń.
- Napędy pali są hydrauliczne. W maszynowni zainstalowaliśmy agregat prądotwórczy o wystarczającej mocy, żeby zasilić 2 pompy hydrauliczne. Pale mają po 20 metrów wysokości i mogą kotwiczyć jednostkę do głębokości ok 15-16 metrów. Kompleksowa przebudowa obejmowała również wykonanie instalacji elektrycznej i systemu sterowania bezprzewodowego. Prace instalacyjne na Świdraku trwały ok 7 tygodni - informuje przedstawiciel firmy Etmal
Świdrak to pogłębiarka zbudowana w 1971 roku w Stoczni Remontowej w Gdańsku. Jednostka była wielokrotnie modernizowana. Obecnie jest wyposażona, między innymi, w koparkę linową Liebherr HS855HD. Szczudła kotwiące wykonane przez firmę Etmal w znaczący sposób zwiększą jej możliwości i efektywność. Oprócz prac czerpalnych jednostka jest również wykorzystywana do wielu prac hydrotechnicznych np. stawiania ścianek szczelnych Larsena. Z ciekawostek - jednostka brała udział w pracach przy budowie tzw. sztucznej rafy w Ustce.
Firma ETMAL zajmuje się serwisowaniem urządzeń pokładowych i maszynowych na jednostkach pływających w szerokim zakresie. Wykonuje również kompleksowe naprawy, serwisy i modernizacje urządzeń i systemów hydraulicznych dla przedsiębiorstw lądowych.
ETMAL dysponuje własnymi, dobrze wyposażonymi halami warsztatowo-magazynowymi oraz zapleczem technicznym, umożliwiającym prowadzenie testów remontowanych urządzeń. Firma posiada wysoko wykwalifikowaną kadrę inżynierów i techników okrętowych.
UNCTAD wzywa do dekarbonizacji żeglugi. Ponad 100 tys. statków do wymiany i modernizacji
MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem
Shell zakończył bunkrowanie pierwszego statku wycieczkowego LNG w Gibraltarze
59 statków floty offshore od Rawabi Vallianz Offshore Services otrzyma systemy dynamicznego pozycjonowania Praxis
CMA CGM zamawia osiem dodatkowych kontenerowców napędzanych metanolem
Słabe frachty i czartery powodują konkurencję pomiędzy różnymi segmentami żeglugi. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 33 – 37/2023)