Anna Konopka
Zwodowana w środę (23 czerwca) jednostka o numerze budowy YN571824 to pierwszy z serii dwóch holowników budowanych w stoczni Safe.
Jednostka powstała dla holenderskiego klienta - Stoczni Damen Hardinxveld.
- To holownik typ Multicat 2712, jego numer budowy to 571824 - informuje Andrzej Łuczak ze stoczni Safe.
I jak dodaje, dokumentacja techniczna została wykonana i dostarczona przez Damena.
- Z kolei model i dokumentację roboczą stworzyło biuro projektowe Safe - mówi Łuczak. - Kadłub statku jest częściowo wyposażony, między innymi w systemy rurociągów, zamontowany kompletny układ napędowy) i całkowicie wymalowanym poszyciem statku oraz zbiornikami.
Multicat wielofunkcyjny i wydajny
Zaletą holownika jest wielofunkcyjność, przeznaczony jest do wielu ról wykonujących różnorodne zadania w różnych środowiskach pracy. Multicat ma optymalną przestrzeń pokładową w stosunku do wyposażenia pokładowego. Oznacza to maksymalnie wydajną pracę przy minimalnej załodze. Stocznia podkreśla również, że sterówka posiada również widoczność 360 stopni, co zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa na pokładzie.
ZOBACZ TEŻ: Kolejne wodowanie w stoczni Safe dla Damen Maskant [wideo, zdjęcia]
Jednostka zostanie przekazana do klienta do końcowego wyposażenia na koniec czerwca 2021 roku. Dodajmy, że statek był budowany po nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego BV.
- Położenie stępki nastąpiło 15 grudnia 2020 roku i pomimo pandemii Covid-19 prace przebiegły zgodnie z harmonogramem i dostawa będzie na czas. Co więcej, budujemy jeszcze jeden siostrzany kadłub, którego dostawa jest przewidziana na koniec lipca tego roku - podsumowuje Andrzej Łuczak ze stoczni Safe.
Wymiary jednostki:
> długość - 27,27 m
> szerokość - 11,5 m
> zanurzenie - 3,9 m
Stocznia Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Od tego czasu działa aktywnie w kraju i zagranicą współpracując z kontrahentami z Francji, Niemiec, Holandii, Norwegii, Danii, Islandii. Zajmuje się m.in. budową w pełni wyposażonych statków, kadłubów, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
1%
Proteh GlassDeep Sp. z o.o. – za Innowacyjne Rozwiązania Techniczne
Proteh GlassDeep Sp. z o.o. jest pomysłodawcą luksusowego katamaranu, który umożliwia podwodne obserwacje fauny i flory morskiej
30%
„Safe” Co Ltd Sp. z o.o. – za Budowę Statków, Projekty i Rozwiązania Organizacyjne
„Safe” Co Ltd Sp. z o.o. konsekwentnie realizuje strategię lidera produkcji jednostek roboczych i rybackich, wspieranie projektów rozwojowych i zrównoważony rozwój firmy
69%
StoGda Ship Design & Engineering Sp. z o. o. – za Projektowanie
StoGda Ship Design & Engineering Sp. z o. o. jako jedno z niewielu biur projektowych w Europie może pochwalić się projektami jednostek samo-podnośnych typu Jack-Up służących do instalacji morskich farm wiatrowych
Głosowanie zakończone
Głosów: 54458
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek