Anna Konopka
Uroczyste wręczenie statuetek oraz dyplomów dla najlepszych polskich eksporterów do Francji odbyło się w czwartek (25 listopada) w Ambasadzie RP w Paryżu. Podczas corocznej gali wyróżnienia otrzymują liderzy polskiego eksportu do Francji. Gala jest również pretekstem na to by zwrócić uwagę francuskich środowisk gospodarczych na wysoką jakość i konkurencyjność polskiej oferty. Stocznia Crist została wyróżniona jako jeden z trzech największych oraz kluczowych eksporterów do Francji.
Stocznia Crist w oparciu o długoletnią współpracę z firmami francuskim wyrobiła sobie światową renomę w budowie najbardziej skomplikowanych jednostek pływających.
- Aktualnie stocznia jest w trakcie realizacji wieloletniego kontraktu zawartego z francuskim armatorem Chantiers de l'Atlantiquena S.A. Przewiduje on budowę w pełni wyposażonych mega bloków największych statków pasażerskich na świecie - mówi Łukasz Topa, project manager w Crist.
I jak dodaje, w tym roku przekazano do armatora już czwarty mega blok o roboczym numerze V34, poprzednio przekazane mega bloki H34, G34, C34. Z początkiem nowego roku zostanie przekazany kolejny – M34 o masie blisko 11 000 ton i wielkości 171x40 m.
CZYTAJ więcej: Trzy wodowania w jeden dzień. Crist oddaje kolejne mega bloki statku pasażerskiego - największe, jakie buduje się w Europie [ZDJĘCIA]
Stocznia Crist bardzo ceni sobie współpracę z francuskim armatorem, której prospekty sięgają 2025 roku.
Gdyńska stocznia na koncie ma wiele projektów, które zdobyły uznanie również w ubiegłych latach. Wśród nich są:
> specjalistyczna jednostka ZOURITE – samo-podnośny statek służący do budowy wiaduktu drogowego wokół francuskiej wyspy La Reunion obok Madagaskaru,
> specjalistyczny, samo-zatapialny dok MARCO POLO- wykorzystany do budowy ogromnych kesonów o masie 10.000 ton każdy, które posłużyły do budowy nowego lądu w Monaco.
- W najbliższych latach Crist zamierza kontynuować i rozwijać współpracę na rynku francuskim budując kolejne spektakularne projekty - zapowiada Łukasz Topa.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza