ac
Istotną obecnie inwestycją, w którą jest zaangażowana firma Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. jest „Zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych i pogłębiarskich w ramach modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5m. Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. występuje jako podwykonawca prac dla DIVO joint venture, które wykonuje prace na rzecz zamawiającego - Urzędu Morskiego w Szczecinie.
Kubatura prac czerpalnych to ok. 480 000 m3
Roboty pogłębiarskie obejmują pogłębienie północnego cypla Ostrowa Grabowskiego od rzędnej +0,7 m do rzędnej -7,5 m. W związku ze specyfikacją Kanału Grabowskiego prace wykonuje pogłębiarka wieloczerpakowa „INŻ. Tadeusz Wenda” wraz z pogłębiarką podsiębierną z koparką hydrauliczną „KRAKEN”.
Urobek z pogłębiania akwenu ładowany jest na szalandy samobieżne SM-PRC przez pogłębiarkę wieloczerpakową INŻ. Tadeusz Wenda lub podsiębierne: Kraken oraz Małż II, następnie przetransportowany i wyklapowany wewnątrz sztucznej wyspy W28 na Zalewie Szczecińskim.
Przed rozpoczęciem prac pogłębiarskich przez PRCiP Sp. z o.o. na omawianym akwenie został wykonany skan ferromagnetyczny mający na celu zidentyfikowanie, wydobycie oraz utylizację obiektów ferromagnetycznych potencjalnie niebezpiecznych oraz niestanowiących zagrożenia dla obszaru robót wraz z wydaniem certyfikatu czystości dna.
Dodatkowo, PRCiP Sp. z o.o. podpisało z Wykonawcą prac dodatkowy Aneks, którego przedmiotem jest wykonanie dodatkowego zakresu robót czerpalnych w obszarze wyspy Ostrów Grabowski, od rzędnej -7,5 m do rzędnej dna -12,5 m wraz z transportem i odłożeniem urobku na sztucznej wyspie W28, jak również jest na etapie finalizowania kolejnego Aneksu do Umowy rozszerzając dotychczasowy zakres prac o prace związane z robotami czerpalnymi w miejscach projektowanych umocnień dna, tj. w rejonie wyspy Radolin, Orlego Przesmyku i wyspy Wielka Kępa wraz z transportem i odłożeniem urobku na sztucznej wyspie W28.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek